Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard phase inverter en voorversterkerbuizen

    ik heb een randall rgt100ht buizen amp met 5 voorbuizen en 4 eindbuizen en ik wil de huidige sovtek voorbuizen vervangen door JJ 12AX7's voor meer gain en dynamiek.

    alleen nu lees ik hier en daar iets over phase inverters en dat daar vaak 12AT7's in worden gestopt. kan iemand mij vertellen waar die phase inverter zit op mijn versterker (welke socket)? en waarom is het beter om daar AT's in te stoppen? en waarom kun je bij bijv. tubetown.de wel balanced AX kopen en geen balanced AT's? is dit niet nodig?

  2. #2

    Standaard

    Balanced preampbuisjes voor phase splitter is naar het schijnt apekool. Heb je helemaal niet nodig.


    12AT7 zouden een strakkere bassrespons geven (vooral merkbaar bij fender amps).


    Dit is ook maar van zien lezen, ik heb er zelf geen ervaring mee.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    gebalanceerde voorbuizen zijn onzin, mede doorhet feit dat de meeste PI ciurcuits al self balancing zijn.

    over 12at7s heb ik veel goeds gehoord, ik heb het zelf alleen nog niet uitgeprobeerd.
    pokkel'n

  4. #4

    Standaard

    ok bedankt, maar hoe weet ik op welke positie (welke van de 5 buizen) die phase inverter precies zit?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    meestal is dat degene het dichtst bij de eindbuizen
    pokkel'n

  6. #6

    Standaard

    Vaak wel, maar zeker niet altijd! Niet vanuit gaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop: