Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard condensators in pedaal

    ik ben bezig met het bouwen van de bluesbreaker van tonepad.
    wat voor condensators worden hierin gebruikt? (heeft eigenlijk niet zoveel met dit effect te maken, meer een algemene vraag over condensators in effecten)
    ik heb hier deze keramische condensators liggen en wil deze gebruiken. zijn dit de juiste?

  2. #2

    Standaard

    is er echt niemand die hier antwoord op weet?
    ik zie namelijk geregeld op plaatjes van de binnenkant van pedalen groene of gele condensators die er als langwerpige blokken uitzien.
    hopelijk weet iemand wat het verschil is tussen deze condensators en of ik ook gewoon keramische condensators kan gebruiken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Ik zou van die polyfilmdingen proberen. Deze zijn prima geschikt voor audio. Keramische zijn dat minder.

    En voor de grotere waardes heb je uiteraard elco's.

  4. #4

    Standaard

    bestaan er van elco's ook nog verschillende soorten? of zijn die gewoon standaard geschikt voor audio ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Een elco is bij uitstek niet geschikt voor audio, maar soms ontkom je er niet aan als je met lage impedanties werkt.
    In het schema van de Bluesbreaker staat er trouwens maar ééntje getekend en deze wordt gebruikt in de voeding (en niet in het signaal pad).
    Voor de andere condensatoren worden in het origineel keramische typen gebruikt (kosten aspect - zijn lekker goedkoop).
    Je kunt daarnaast natuurlijk kiezen voor MKP 63V typen. Klinken anders dan keramische maar niet per sé beter in iedere toepassing. Als je kermamische hebt liggen zou ik het eerst daarmee proberen.

    Marc

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top