Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Easy fuzz face

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248

    Standaard

    Het matchen van transistors is helemaal niet nodig in dit geval, daarom heet het ook "Easy Face". Het is een afstammeling van de Fuzz Face, bedacht door Joe Gagan.

    Het effect maakt gebruik van 1 silicium en 1 germanium transistor, dus gedoe met matchen is niet nodig. Je moet dan echter nog wel aan een germanium transistor zien te komen, maar dat hoeft geen probleem te zijn.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matto
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    er zit een dpdt schakelaar in (oid, ik snap die aafkortingen niet helemaal)
    dat ding bij de output is een 0.1 uF condensator. op de lay out stelt de groene omringende lijn de aarde voor. Ik zou zelf die punten apart laten samen komen bij de batterij en vanaf de batterij een draadje naar het chassis leiden.
    dpdt=double pole double throw= twee polige omschakelaar
    spdt=single pole double throw=enkelpolige omschakelaar
    dus eerst het aantal polen en dan het soort schakelaar, bijna altijd een omschakelaar omdat je deze ook gerust als aan/uit schakelaar kunt gebruiken door een van de omschakelstanden niet aan te sluiten.
    ok dankuwel, even in mn geheugen prenten.
    pokkel'n

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mayniac
    Het matchen van transistors is helemaal niet nodig in dit geval, daarom heet het ook "Easy Face". Het is een afstammeling van de Fuzz Face, bedacht door Joe Gagan.

    Het effect maakt gebruik van 1 silicium en 1 germanium transistor, dus gedoe met matchen is niet nodig. Je moet dan echter nog wel aan een germanium transistor zien te komen, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
    Ik heb de mijne toch niet aan de praat gekregen. Ik dacht dat het daar aan lag.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top