Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38

Discussie: AX84 P1 zelfbouwkit

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    de amp uit jouw plaatje is volgens mij geen p1 btw, ik meende dat de p1 maar 1 voorbuis had, geen 2 cap cans en geen choke.
    pokkel'n

  2. #22

    Standaard

    Ik wil niet vervelend doen, maar is het niet misschien handig om je eerst eens te verdiepen in de electronica voor je begint te bouwen? Het is allemaal wel leuk en aardig hoor als je een versterker in elkaar zit en het werkt, maar als je nou ook begrijpt waarom ie werkt kan je ook nog gaan aanpassen (of modden hoe je het wil noemen).

    Ik kan het best mis hebben, maar als je met vragen komt als wat is de sper zijde van een diode.... dan vind ik het idee van knutselen aan het lichtnet een beetje dubieus om het aardig uit te drukken.

    Als je bijvoorbeeld wat effecten bouwt krijg je al wat meer inzicht in basis dingen (als je ten minste je verdiept in de werking), en ik denk dat je dat wel goed kan gebruiken.

    Dat gezegd hebbende, ik ga ook een AX84 P1 bouwen, alleen ga ik de P1 Extreme bouwen, lijkt me wat meer bruikbaar voor mij met de EL34 eindtrap en de wat hogere gain preamp. $175 is wel een goede prijs, is het inclusief chassis en al?
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

  3. #23

    Standaard

    Lichtnet? Nog veel meer; je hebt in je versterker spanningen van 300 - 400 volt... Gewoon open en bloot op een draadje. En die spanning kan dodelijk zijn, zelfs met uitgeschakelde versterker! Dus verdiep je er eens in, gewoon voor je eigen veiligheid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  4. #24

    Standaard

    Ja, ff vergeten Bert maar lichtnet schrikt misschien meer af :wink:
    I went hunting with Dick Cheney and all I got was this bloody t-shirt...

  5. #25

    Standaard

    hmm, dacht toch altijd dat het niet de spanning was die het gevaar was, maar de stroom

    stun guns en zo'n dingen geven 20 000V ofzo, en daar ga je ook niet dood van
    ook al is een schok gehad van de onteking van mn brommer, nadien is opgezocht hoeveel dat was en was iets tussen de 15000 - 20000 volt, en ik sta er nu noch wel ff schrikken, maar da is het dan ook wel

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ja tuurlijk ligt het aan de stroom die er loopt, die wordt bepaald door je lichaam en door hoeveel stroom hetgeen waarvan je de schok krijgt kan leveren. Bij een brommer of stun gun is er te weinig vermogen om genoeg ampères te laten lopen, maar de filter caps in je amp hebben dat waarschijnlijk wel!
    pokkel'n

  7. #27
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    De spannigen op de elco's kunnen dodelijk zijn. En als ik hier af en toe kijk hoe men "effe" gaat rommelen, dan zijn we volgens mij toch wel een beetje verkeerd bezig.
    Nico

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
    De spannigen op de elco's kunnen dodelijk zijn. En als ik hier af en toe kijk hoe men "effe" gaat rommelen, dan zijn we volgens mij toch wel een beetje verkeerd bezig.
    Nico

    Mijn idee, ik heb trouwens nog een idee waar ik jou en Franc straks mails over zal sturen. Al die berichten als "Ik ga een buizenversterker bouwen, leg mij eens uit wat die kriebeltjes op het schema betekenen ?" .. Dat kan alleen maar slecht aflopen.

    Zelfs als je een voorgekauwd bouwpakket koopt om k3 dat in elkaar te laten prutsen. Leuk zelfbouw-project ..
    de Pulmeester heeft gesproken ..

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    What Nico said...

    Ik vrees echter dat het probleem zichzelf oplost op deze manier

  10. #30

    Standaard

    Al die berichten worden wel vanzelf minder... Dat heet natuurlijke selectie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top