Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: Miss Parker

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    221

    Standaard Miss Parker

    M'n omnidrive is bijna klaar, (toch nog een hoop soldeerwerk) en ik heb al weer een nieuw plan. Een programmeerbaar effect. Basicly een A/D-converter, D/A-converter met een Programmeerbare-logica-chip ertussen. Hebben mensen hier ervaring mee? Enig idee wat voor componenten ik hiervoor zou moeten gebruiken?

    Groeten,

    Wilbert
    Pas op, achter je!!

  2. #2

    Standaard

    Begin hier eens mee:


    (en ga eens in de DSP hoek op http://www.ti.com kijken

    En bezint eer ge begint. Ik wens je alle succes maar weet van tevoren dat je naar de software hel en terug moet om in den beginne met heel matige resultaten te komen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248

    Standaard

    Zoiets als dit?:
    http://www.axoris.be/MissParker.htm

    Begin maar vast te oefenen met het solderen van surface mount ic's :

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    221

    Standaard

    Software is niet echt het probleem. Ik ben vrij handig met programmeren. Aangezien ik toch van plan ben een nieuwe PC te gaan kopen denk ik dat ik 't eerst maar eens met de geluidskaart en realtime toolbox van Matlab ga proberen. Maar m'n PC neem ik niet ff mee naar de repetitieruimte. Dus das uiteindelijk niet praktisch.

    Maar begrijp ik het nou goed als die plaatjes die jullie laten zien DSP's zijn met ingebouwde converters die ik onafhankelijk van een PC kan gebruiken? Dan hoef ik toch ook niet zelf die zooi te gaan solderen?
    Pas op, achter je!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248

    Standaard

    Heb je de Miss Parker site bekeken? Daar wordt het duidelijk uitgelegd.

    In ieder geval, dit apparaat is onafhankelijk te gebruiken van de pc. Uploaden van software gaat via usb.
    Dit geval is echter niet te koop, dus je zult zelf die dual layer printplaat met al die smd onderdelen moeten solderen...

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    en effe een printje maken :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
    NIco

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    221

    Standaard

    Ik heb net die Miss Parker site bekeken, en da's inderdaad geile shit. Zoiets bedoel ik ja. Enig idee wat 't kost om zo'n Miss Parker te maken?
    Pas op, achter je!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilbert
    Software is niet echt het probleem. Ik ben vrij handig met programmeren.
    Ik ook. dat nemt niet weg dat het schrijven van goede effectalgotithmes een pittige klus is. Da's geen "hello world" meer maar botte convolutiewiskunde.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilbert
    Ik heb net die Miss Parker site bekeken, en da's inderdaad geile shit. Zoiets bedoel ik ja. Enig idee wat 't kost om zo'n Miss Parker te maken?
    Enkel stuk wordt een dure..... Doorgemetaliseerde print of heeeeeeeeeeel veel jumper wires.... prototyping...... ontwerpen....testen....programmeren....ontwerpen.. ..testen......

    Of je bent geheel thuis in deze wereld, of bereid je maar voor op heeeeeeeeeel veel studie. Het is niet alleen maar een kwestie van die ADC en DAC aansturen. Dat is het gemakkelijkste deel. De complexiteit komt vooral hoe ga je om met de door de ADC gemeten waarden. Wat betekent een effect op de metingen...hoe doe je dat etc.

    Overigens wel een leuke uitdaging. Gaat je wel een paar centen kosten... (ik denk zelfs meer als een kant en klaar effecten kast of zelfs die MissParker.... :-D :-D :-D :-D

    In hun prijs zitten ook alle kosten. Echter die kunnen zij uitsmeren op meerdere printen waardoor de prijs daalt. Wat je niet weet is wat zij al wisten voordat zij begonnen. Technologische kennis; chip gebruik; print design; PIC programming of iets vergelijkbaars. Het programmeren sec van zo'n chip is wel te doen als je een beetje met die dingen om kan gaan en de juiste spullen ervoor hebt. De kunst zit hem juist in het hele spectrum van kennis die je nodig hebt.

    Als jij die vaardigheid hebt om inderdaad microcontrollers te kunnen programmeren (wat overigens op zich niet ingewikkeld is met de tools van tegenwoordig) dan zou je iemand moeten zoeken die een goed printontwerp kan maken en prototypes en iemand die verstand heeft van de wiskundige benadering van het maken van filters of digitale patronen. Samen kun je dan een dergelijk apparaat ontwikkelen. Alles in je eentje .....tja..... Dan moet je wel een heel gevarieerde werkervaring hebben opgebouwd.

    Nico :-D

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 mei 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
    Enkel stuk wordt een dure..... Doorgemetaliseerde print of heeeeeeeeeeel veel jumper wires.... prototyping...... ontwerpen....testen....programmeren....ontwerpen.. ..testen......
    Eh, dat ontwerpen... het volledige ontwerp van die Miss Parker staat op axoris.be, dus dat is niet nodig denk ik. Verder is er een complete software-omgeving voor beschikbaar, dus dat programmeren valt ook wel mee (al vind ik het wel gaaf zelf in de assembly te duiken). Of zie ik nou iets over het hoofd?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
    De complexiteit komt vooral hoe ga je om met de door de ADC gemeten waarden. Wat betekent een effect op de metingen...hoe doe je dat etc.
    Wiskunde is m'n sterkste vak, dus dat komt wel goed.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
    In hun prijs zitten ook alle kosten.
    Hun prijs? Voor zo ver ik weet kun je dat ding nergens bestellen, toch? Anders klinkt dat wel heel interessant. Waar heb je het idee vandaan dat ze een eigen prijs hebben?
    Pas op, achter je!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top