Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Hoe heet deze techniek?

    Eej

    je ziet wel vaker bij solo's (bijv. master of puppets van metallica) dat de gitarist 1 bepaalde snaar de hele tijd heel snel aanslaat ...is daar een bepaalde techniek voor? en hoe oefen ik die?
    -------------------------------------------------------
    ik weet nix..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2004
    Locatie
    Almere
    Berichten
    111

    Standaard

    Ik denk dat je tremelo picking bedoeld. De enige regel hierbij is (voor zover ik weet) dat je gewoon zo snel mogelijk speelt op 1 snaar op de manier die voor jou het meest comfortabel is.

    Je zou het kunnen oefenen door zo'n stukje langzaam met een metronoom te oefenen en de snelheid langzaam opvoeren. Succes!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2004
    Locatie
    Almere
    Berichten
    111

    Standaard

    Ik denk dat je tremelo picking bedoeld. De enige regel hierbij is (voor zover ik weet) dat je gewoon zo snel mogelijk speelt op 1 snaar op de manier die voor jou het meest comfortabel is.

    Je zou het kunnen oefenen door zo'n stukje langzaam met een metronoom te oefenen en de snelheid langzaam opvoeren. Succes!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2001
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    1.126

    Standaard

    :-? isdat een techniek ja tremelo picking?


    is het geen alternate picking alleen dan dezelfde noot aanhouden?
    John Petrucci doet dit ook vaak
    It don't mean a thing
    if it ain't got the swing!!
    http://members.home.nl/yvonnevanroosmalen

  5. #5
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Zolang je steeds een tijdje op dezelfde snaar blijft is het tremelo picking. Als je sneller van snaren wisselt (terwijl je 'pickt') is het alternate picking (... toch ?)

  6. #6

    Standaard

    Jah ik vraag me ook af of kirk hammett alles pickt bij dat snelle stukje in de solo van master of puppets (dat Em patroon):

    hoge e- 10 8 7, 10 7 8, 12 10 8, 12 10 8 <-enz

    Lijkt me knap als ie dat alternate doet en zwak als hij tremolo picking gebruikt

  7. #7

    Standaard

    Ten eerste kun je als je alles op een snaar speelt enkel tremelo picking doen. Ten tweede speelde Kirk dat bijna zeker met legato, ipv tremelo. Dus hammer-ons en pull-offs. Dit is omdat hij bij bijna alle snelle passages legato gebruikte omdat hij gewooneweg op een andere manier niet zo snel kon spelen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    't Verre Oosten
    Berichten
    3.697

    Standaard

    Tremelo picking is toch alternate picking op 1 noot?

    hoge e- 10 8 7, 10 7 8, 12 10 8, 12 10 8 <-enz

    Lijkt me knap als ie dat alternate doet en zwak als hij tremolo picking gebruikt
    Wat zou er knap zijn als iemand dat stukje aternate picked speelt? Da's de basis, als ie dat al niet zou kunnen...


    Nou ja, het gaat over Kirk Hammet, ik denk dat het voor hem vrij lastig zou zijn, hij speelt het idd waarschijnlijk legato :-D
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Ik hou van je Roy.........Wil je met me trouwen?
    Without music, life would be a mistake


    -
    Nietzsche



  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daevren
    Ten eerste kun je als je alles op een snaar speelt enkel tremelo picking doen. Ten tweede speelde Kirk dat bijna zeker met legato, ipv tremelo. Dus hammer-ons en pull-offs. Dit is omdat hij bij bijna alle snelle passages legato gebruikte omdat hij gewooneweg op een andere manier niet zo snel kon spelen.
    Nee hij pickt alles, luister maar naar die plectrumslagen dat hoor je duidelijk! HEhe ik heb er moeite mee om dat stuk netjes te picken ops:

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy K.
    Tremelo picking is toch alternate picking op 1 noot?
    Dacht ik ook ja.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top