Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: zelfbouw cabinetten

  1. #1

    Standaard zelfbouw cabinetten

    Dag,

    nou ja de titel zegt het al... ik wil graag een cabinet gaan bouwen, iets zoals de tv cab van Marshall. Net even groter dan standaard cab's. Wat betreft hout, maten en verbinding zijn er veel variabelen, kan iemand me een idee geven wat de verschillende opties voor het geluid uitmaken?

    Hartelijk dank
    guhlenn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    contact nocki

  3. #3

    Standaard

    will do,

    maar in het topic las ik niet echt dat ie rekeing had gehouden met die dingen, meer dat het een experiment was of het kon. Maar goed, wellicht verkeerd begrepen, zal hem zeker even vragen, dank!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Mij lijken vooral die goede verbindingen lastig, als doe-het-zelver zonder geweldige freesmachines enzo.
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    De "echte" timmerman kan ze nog maken met een zaag. Maar de moderne hobbyist maakt verbingen met een speciale mal en een bovenfrees.
    Nico (en veel oefenen) :-D :-D

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
    De "echte" timmerman kan ze nog maken met een zaag. Maar de moderne hobbyist maakt verbingen met een speciale mal en een bovenfrees.
    Nico (en veel oefenen) :-D :-D
    gewone zaag en een scherpe beitel zal genoeg zijn...

    is alleen veel werk maar wel goedkoper.

  7. #7

    Standaard

    zo handig ben ik zeekr niet. Mar in principe zijn er ook andere manieren natuurlijk...

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Je kan ook een stevige verbinding maken met 4 haakse klossen en 2 grote lijmklemmen en een paar kleinere alsmede een paar meter "duvelhout". Dan moet je maar effe op mijn hobbysite kijk bij de foto's van de "Super Six naar Twin". Simple edoch eenvoudige manier om een "Haakse"kast te maken.

    NIco :-D :-D

  9. #9

    Standaard

    ik heb de maten gepakt van de marshall cabs.
    verder heb ik geexperimenteerd met dicht, half open en 3/4 dicht. dit laatste geeft voor mij een geweldig geluid...
    de verbindingen zijn gemaakt met schuimlijm en deuvels. dit werk oed. verder heb ik toen dat in elkaar stond en het baffle board erin zat verstevigings stukken gelijmd op de hoeken aan de binnenkant. de reden dat ik da heb gedaan is omdat het baffle board nu stevigheid geeft een de kast en de verstevigingsstkken ook het baffle board vast houden.

    de eerste kast die ik heb gemaakt was idd de probeer kast. dat werkte goed. ik heb de \marshall kast makten gepakt omdat dat goed was. ik wil later nog wel eens gaan experimenteren met gaten in de achterkant van de kast net als mesa doet met de recto en roadking kasten.

    succes.

    NOcki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2005
    Locatie
    Hoogerheide
    Berichten
    9

    Standaard celestion speaker

    Bij www.gaparts.nl kan je voordelig speakers bestellen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top