Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Ah, vreemd, ik zag ze niet totdat je me de links gaf, bedankt! :-D

    Het blijft een raar forum.

    Franc.
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  2. #12
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2005
    Locatie
    een gat in nb
    Berichten
    19

    Standaard

    ze = vrouw idd
    en sja...wie weet als ik ooit het licht nog eens ga zien ga ik aan de bouwerij...
    ik ben er getikt genoeg voor om het eens te proberen :lol:
    nie proberen is nie weten toch?
    en ook idd...hier zit de technische kennis ...dus waar beter te vragen ..

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Nou, laat ik dan de eerste zijn die daadwerkelijk wat van je vragen beantwoordt :-D

    Een 'stack' is letterlijk een stapel van 2 speakerboxen met een versterker erop. De versterker heet ook wel 'head' en is echt alleen een versterker.
    Zonder speakers dus, die zitten in de boxen eronder
    In die boxen zitten in de oerstack 4 speakers van 12".
    Maar hier zijn talloze varianten op.
    Dus, je neemt een speakercabinet met 4 speakers, zet er nog een bovenop en daarbovenop de head.

    Zie dan nog maar eens bij de knopjes te komen

    Met preamp ed heb je in zo'n geval niets te maken, die zitten allemaal in de versterker-head, maar om dit verhaal toch binnen het zelfbouw-concept te krijgen :-D :

    De preamp, of 'voorversterker' vormt het eerste deel van de gemiddelde gitaarversterker. Hier wordt de eerste versterking van het gitaarsignaal gedaan. Meestal in een aantal stappen.
    Het geluid wordt wat gevormd door toonregeling, je vindt soms een effectenloop (waar je van die pedaaltjes in kunt prikken) soms tremolo (ook een effect) ingebouwd (vaak bij oudere buizenversterkers).

    Het signaal is nu klaar om LUID gemaakt te worden door de eindversterker. De eindversterker is eigenlijk een hele domme eentrapsraket. Met brute kracht wordt het signaal uit de preamp versterkt tot 18 Watt, 50 Watt, 100 Watt of wat dan ook.

    Blond genoeg uitgelegd zo? :-D

    Franc.
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  4. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2005
    Locatie
    een gat in nb
    Berichten
    19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franc
    Nou, laat ik dan de eerste zijn die daadwerkelijk wat van je vragen beantwoordt :-D dankjewel

    Een 'stack' is letterlijk een stapel van 2 speakerboxen met een versterker erop. De versterker heet ook wel 'head' en is echt alleen een versterker.
    Zonder speakers dus, die zitten in de boxen eronder
    In die boxen zitten in de oerstack 4 speakers van 12".
    Maar hier zijn talloze varianten op.
    Dus, je neemt een speakercabinet met 4 speakers, zet er nog een bovenop en daarbovenop de head.

    Zie dan nog maar eens bij de knopjes te komen dat gaat met mijn een meter tachtig vast wel lukken :razz:

    Met preamp ed heb je in zo'n geval niets te maken, die zitten allemaal in de versterker-head, maar om dit verhaal toch binnen het zelfbouw-concept te krijgen :-D :

    De preamp, of 'voorversterker' vormt het eerste deel van de gemiddelde gitaarversterker. Hier wordt de eerste versterking van het gitaarsignaal gedaan. Meestal in een aantal stappen.
    Het geluid wordt wat gevormd door toonregeling, je vindt soms een effectenloop (waar je van die pedaaltjes in kunt prikken) soms tremolo (ook een effect) ingebouwd (vaak bij oudere buizenversterkers).

    Het signaal is nu klaar om LUID gemaakt te worden door de eindversterker. De eindversterker is eigenlijk een hele domme eentrapsraket. Met brute kracht wordt het signaal uit de preamp versterkt tot 18 Watt, 50 Watt, 100 Watt of wat dan ook.

    Blond genoeg uitgelegd zo? :-D

    Franc.
    blond genoeg uitgelegd idd :lol:
    dankjewel [/i]

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top