Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard nieuwe buizen in mn pre amp maar welke...

    ik ben een totale buizen leek. de 4 buizen van mn peavey ultra plus top moeten vervangen worden en ik was aan het rond kijken op www.tubetown.de momenteel zitten er 4 sovtek 12axlps buizen in. het geluid bevalt me goed maar het kan altijd beter (heb nog niet echt vergelijkings materiaal) maar ik heb geen flauw idee wat ik er in moet zetten.

    wat ik al wel weet is dat het 12ax7 buizen moeten zijn maar je hebt alleen van sovtek al 12ax7wa, wb, lp, lps etc.

    ik heb ook een keer ergens gehoord dat je een buis hebt voor je clean, een of twee voor je dist en een voor je fxloop ofzo.. ?

    als iemand me wat hulp en duidelijkheid kan geven??
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  2. #2

    Standaard

    even mailen naar dr tube. heb ik ook gedaan en hij stelde goede buizen voor. wel even vertellen wat je verwacht. ik ben uitermate tevreden.

    en ik had de buizen binnen 2 dagen na de bestelling.

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    hey bedankt, heb je daar toevallig een website of email adres van?
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Niet om flauw te doen, maar als echte doet-het-zelvert koop je natuurlijk een paar buizen van verschillende merken en ga je zelf aan het experimenteren.

    Ik zou me iig niet door een ander laten vertellen welke buizen ik moet gebruiken, maar ik zou het zelf gaan beluisteren.
    Ik had bijvoorbeeld MiniWatts in mijn JTM45 omdat die zo hoog werden aangeprezen door verschillende Marshall gebruikers.
    Toen ik afgelopen zaterdag echter het 'eigen merk' van TubeTown probeerde ging er een wereld voor me open!

    Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar ik zou echt een paar merken kopen en uitproberen, zo duur is de gemiddelde 12ax7 niet.

    Franc.
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    haha sjah zoals je al zei je kunt niet in mijn portemonnee kijken. k heb niet het geld om ff voor 50 euro aan buizen te kopen waarvan ik er uiteindelijk 4 ga gebruiken...
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ok, even bij het begin beginnen...

    wat is er nu mis met je sound of wat denk je dat er verbeterd kan worden? en weet je zeker dat dat te verhelpen is door aan je amp te sleutelen of komt het door iets anders?

    maarja, ik zou zeggen over het algemeen 9th gen chinese, die gaan erg goed met peaveys en in heel veel amps en als je een iets warmere/donkerdere/smoothere tone zoekt JJs.
    pokkel'n

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    er is opzich niets mis met me geluid, iets meer dist. als nu zou wel mogen. maar ik heb gewoon gare buizen in me pre amp zitten dus k moet nieuwe. 9th gen chinees...k zal eens gaan zoeken waar je die kan kopen en hoeveel ze kosten.
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    voor meer gain kun je ook electro harmonics nemen of buizen die getest en geselecteerd zijn daarop.
    pokkel'n

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    welke buizen zijn getest en geselecteerd daarop?
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Blerick
    Berichten
    12

    Standaard

    Bij tubetown.de kun je ook veel informatie vinden, en worden types buizen vrij objectief met elkaar vergeleken. Zijn huismerk zijn chinese buizen (weet niet welke generatie).

    Ik heb zelf pas bij eurotubes.com een high-gain set JJ's voor mijn Triaxis besteld, na de tubetowns (te fel) en ook sovteks (te tam) geprobeerd te hebben, en die klinken echt waanzinnig :-D . En hij levert ze behoorlijk goedkoop, zeker met de huidige dollarkoers.
    www.snaggletooth.nl

    Sale:
    Triaxis 2.0
    MB 50/50
    Rack 8he
    Dimarzio Dual Sound (begin '80)
    Setje Duncan Designed HB102 chromen kap

    Waarom? Ik heb nu een Triple Rectifier en die moet ook betaald worden

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top