Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 102
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Het gaat de laatste dagen niet echt best met de dollar. 1 dollar is ongeveer 1 Euro, terwijl je een maand geleden voor een euro nog maar 0,89 dollarcent kreeg. Scheelt toch 10%.
    Nu was mijn vraag: aangezien de gitaren (en ook versterkers) in Amerika veel goedkoper zijn (2e hands iig), zou het dan ook beter zijn om in de US je spulletjes te bestellen? Wie heeft dit al eens bij de hand gehad? En hoe zit het met invoerrechten e.d.?

    Gaarne uwen reaxie.

    Gr. Hans

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2002
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    206

    Standaard

    Je betaald altijd Tax, Ik ga in oktober naar Miami en ik wou/wil daar ook een gitaar kopen omdat het deaar gewoon veel goedkoper is.
    Ik had gebelt met Martinair of je een gitaar als handbagage mag meenemen, maar dat mag niet.
    Hij moet dus in het laadruim en dat lijkt mij nou niet zo´n goed idee.
    verder gebelt met de douane op schiphol en die wisten me te vertellen dat er op zulk soort apparaten altijd Tax komt :evil:

    Dus je ziet maar de enige die rijk wordt is de staat, stelletje afpersers.


    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: The Edge op 2002-06-27 14:18 ]</font>

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Ja, ik zou mn gitaar ook bij voorkeur niet bij de gewone bagage doen. Als ik die reclame zie van die optifit 50+ oid, dan flikkert de bagage van die karretjes en en dan komt er zo'n blije eikel die dan die tas weer op die kar kwakt. 't Zal je Fat Tele maar zijn... :cry: Misschien is een koffer een oplossing.
    Maar ik kan me toch voorstellen dat de Tax niet zo hoog is als het verschil tussen wat het hier kost en daar in de US of A. Ik bedoel, hier kost een Fender Twin Reverb amp iets van 900 euro's, en daar kost zo'n ding gewoon $400 á $500. En hier zag ik dus lucratieve handel :smile:.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2002
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    206

    Standaard

    Ik op schiphol gewerkt en ik weet hoe ze daar om gaan met koffers :cry:
    dus ook al heb je een goede gitaarkoffer lijkt het mij toch link.
    een vroegere vriend van mij heeft zijn gitaar ook wel eens meegenomen als handbagage allen deden ze daar wel wat moeilijk over, maar toch lukte het wel. :smile:
    misschien ga ik het dus ook wel proberen.

  5. #5

    Standaard

    Hier een pagina link met informatie die nuttig kan zijn voor diegene die overwegen om te importeren vanuit buiten de EU.

    http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2002
    Berichten
    167

    Standaard

    Ik heb zowel mijn Carvin als mijn BC Rich Bich rechtstreeks in Amerika gekocht. Bovenop de verkoopprijs van de gitaar komt nog btw (het hoge tarief, hoeveel is dat ook al weer? 18,5% 19,5%?) plus nog invoerrechten. Die invoerrechten is niet zo veel een paar tientjes of zo. Verzendkosten liggen zo tussen de 120 en 190 dollar, afhankelijk van hoe snel het aan moet komen in Nederland.
    Al met al kan het wel wat geld schelen, want het is niet ongebruikelijk dat je in Amerika 30% korting krijgt op de adviesprijs, en dat is mij in Nederland nog nooit gelukt.
    http://www.drumcityguitarland.com is waar ik mijn BC Rich gitaar heb gekocht. Ik kan deze winkel zeer aanbevelen. Ik kreeg steeds zeer snel antwoord op mijn mailtjes, de prijs was uitstekend, en de gitaar wordt helemaal voor je afgesteld met snaren naar keuze voor ze 'm versturen. De mijne kwam in twee dagen aan en was slechts een klein beetje ontstemd na de halve wereld over verstuurd te zijn!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Das idd wel een mooie site, alleen jammer dat ze geen Fenders en prijzen op hebben staan. Maar zeker bedankt voor de info.

    Gr. Hans

  8. #8

    Standaard

    yep, tis nog net niet echt goedkoper maar het begint er om te spannen, zeker nou er lekker gestund wordt (bijv. een Gibson es 135 of een RU '57 strat voor nog geen duizend dollar terwijl dat hier 2000 euro in de winkels hangt..)
    check it out: http://www.musiciansfriend.com/

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2002
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    206

    Standaard

    Ik wil zo graag een gitaar kopen die je hiet in nederland niet kan krijgen, maar het lijkt me zo eng om iets te bestellen en dan ook nog eerst betelen voordat je iets krijgt.
    Hebben jullie er goede/slechte ervaringen mee.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    250

    Standaard

    en als je nou daarheen reist met een gitaar (en je zegt dat je op moet treden) en hem daar inruilt voor een mooie nieuwe, dan kun je bij terugkomst toch gewoon zeggen dat het de gitaar is die je al had? hoef je mooi niks btw te betalen toch? (ik hoop dat de douane niet meekijkt)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top