Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Ebow gitaar

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.360

    Standaard Ebow gitaar

    Ik heb op internet weleens gitaren gezien waarbij er een ebow in de body of slagplaat verwerkt zat. Lijkt me best comforabel. Ooit als ik daadwerkelijk mijn eigen gitaar laat bouwen denk ik dat ik die feature ook wel wil. Meanwhile nog iemand met leuke plaatjes van dit type gitaren om naar te gapen?

  2. #2

    Standaard

    Da zijn die Sustainer dingen. Een element vervang je door een sustainer"element" waardoor die een e-bow vervangt.

    Grappig, maar niet praktisch
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.360

    Standaard

    Nee serious, echt een ebow. Er was zelfs een site waarop men liet zien hoe je moest frasen, je eigen ebow maken, 't ding erin proppen, aansluiten de hele reutemeteut. Bij sommige gitaren was de ebow zichtbaar maar er waren er ook waarbij de ebow onder de top zat.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    mm, met een ebow kan je toch vanalles doen door ermee over je snaren te bewegen ???
    DUS; Als hij ingebouwd zit kan je er maar één soort klank mee krijgen ... Dat is toch vrij nutteloos dan ... Trouwens je hebt dan toch ook maar 1 snaar die "ge-ebow-ed" is ???

    :-? Ik snap het nut en het gebruik niet helemaal van deze feature ...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.360

    Standaard

    Dat zat ik me ook af te vragen. Volgens mij 'als je zelf kan knutselen' moet het best mogelijk zijn om een ebow te maken die resoneert op 6 naar keuze aan of uit te zetten snaren. Je zult sowiezo wat minder mogelijkheden hebben, no doubt. Vraag me ook af of het in te stellen is welke resonantie je wil, meer v minder b.v. met een draaiknop & of dit vergelijkbaar is met het verschil in afstand tussen snaar en ebow.
    Ik weet het ook allemaal niet, daarom juist. Ding waar ik een tijd geleden per abuis via google op terrecht kwam was een volledige uitleg 'hoe je eigen ebow te maken en in je gitaar te planten'.

    Het nut hiervan? T lijkt me best praktisch als je door 1 switch om te halen ff kunt ebowen en hierna gewoon weer verder spelen..............

  6. #6

    Standaard

    ja, dat kun je met die sustainer dus ook. en die is tenminste makkelijker te bevestigen
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo
    Het nut hiervan? T lijkt me best praktisch als je door 1 switch om te halen ff kunt ebowen en hierna gewoon weer verder spelen..............
    Das waar, maar wat je ervoor zei, de resonantie regelen, ik betwijfel het of je dit zo mooi zal kunnen doen zoals je dit gewoon met een ebow kan doen ...
    Ik zou het eigenlijk heel graag eens testen, en daarna de inbouw ebow naast de "manuele" ebow vergelijken !!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.360

    Standaard

    Hmmm

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.070

    Standaard

    een sustainer element lijkt me idd heel veel makkelijker, wil ik ook nog steeds een keer in mn charvel hebben, maar ik twijfel of ze als gewoon element ook een beetje klinken, want ik wil mn nek pup niet opofferen
    Gezocht:
    -EMG Single Coil

    www.Apparition.nl

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    MENSCHEN!!! Jullie denken echt helemaal de verkeerde kant op. Een sustainer-element is helemaal niet erg makkelijk in te bouwen, kost een berg geld (als je ze los koopt) maar is zeer praktisch, in ieder geval een stuk praktischer dan de E-Bow, hoewel het principe een beetje hetzelfde is natuurlijk. De E-Bow moet je precies boven die snaar houden die je wilt accentueren, en dat vergt echt wel wat oefening, vergis je daar niet in. De sustainer accentueert alle snaren tegelijk en het is een kestie van afdempen om die snaar naar boven te laten komen die je wilt. Erg gaaf.
    Net als op de Ebow kun je verschjillende standen kiezen waardoor bepaalde boventonen meer of minder worden geaccentueerd. Zowel clean als overstuurd heb je sustain tot je batterijtje op is, of tot je het genoeg vindt...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top