Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Philips Soundmixer

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    24

    Standaard Philips Soundmixer

    Ik heb een vraagje over de versterker die ik gebruik. Of eigenlijk is het geen gitaarversterker, maar een Soundmixer van Philips (met ook 3 mic ingangen en een aux ingang).

    Wanneer ik met m'n electrische gitaar (Richwood ES-335 model, leuke gitaar) over deze versterker speel klinkt het (en dat is voornamelijk het geval bij gebruik van de nek pickup) alsof het hele geluid is omgeven in een 'walm' van bas. Zelfs wanneer ik de bas nagenoeg compleet wegdraai. Het is heel lastig uit te leggen, maar ik heb zo'n idee dat dit niet hoort. Kan dit misschien liggen aan het feit dat het geen echte gitaarversterker is?

    De gegevens van het ding zijn:

    Type: D 6650/00
    220V ~ 50/60Hz
    35W

    Ik ben zelf een leek op het gebied, en ik vroeg me af of iemand me kon vertellen of het komt omdat het ding simpelweg geen pure gitaarversterker is. Of kan het misschien ook zijn dat hij niet goed meer is (hij is vrij oud, van m'n Oma gekregen).

    Op m'n oude gitaar had ik het probleem ook, en ook voornamelijk bij de Neck en midden pickup (was een goedkoop Strat model). Bij beide gitaren heb ik m'n Tone zoizo helemaal op 10 gezet (het hoogst), en het blijft alsnog.

    Alvast bedankt,

    Mark

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: Philips Soundmixer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark_B
    Kan dit misschien liggen aan het feit dat het geen echte gitaarversterker is?
    Ja, dat is zeer waarschijnlijk het geval

    Al

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    24

    Standaard

    Ok, dat is een simpel antwoord. Ik dacht het zelf eigenlijk ook al, maar misschien lag het ergens anders aan.

    Dan vraag ik me af, is er rond de €100 een leuke verterker te vinden (Voor een klein kamertje). Ik hou een beetje van een '60s sound. Of ben ik met dat budget niet in de positie eisen te stellen aan het geluid?

    Ik krijg trouwens telkens wanneer ik een bericht plaats een error. Maar soms verschijnt hij wel, en soms niet. Ligt dit aan mijn computer?

  4. #4

    Standaard

    Zo'n Philips apparaat is volgens mij zo'n beetje het grootste dieptepunt uit de Philips historie. Ik heb een keer met zo'n doos moeten werken om van tape een numme uit te zoeken. Dat is dus niet gelukt door de werkelijk waanzinnig belabberde geluiskwaliteit. Het ding is ook nog eens gemaakt van veel te dun spanplaat dus je basprobleem kan ik me voorstellen.

    Voor een euro of 100? Ga eens kijken op marktplaats.nl. Vergeleken waar je nu op speelt is alles een verbetering dus is er genoeg aanbod te vinden in de categorie huiskamerversterkertjes.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    24

    Standaard

    Klinkt mooi

    Aan de ene kant wel blij dat te horen, weet ik tenminste dat m'n vermoedens klopten.

    Ik heb op Marktplaats voor €40 een Sammick sm-15 15 Watt zien staan. Is dit iets? De prijs is in iedergeval niet mis.

    Voor iets meer, €95, heb ik bij een winkel een Vox Pathfinder 10 Watt zien staan. Is die het verschil in prijs waard? Of eventueel zelfs een Pathfinder 15 voor €130? En zit er ook een hoorbaar verschil in 'sound' van beide?

    Het is allemaal voor een heel klein kamertje, puur als oefenversterker.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    ik zou niet teveel beknibbelen op je versterker voor thuis denk ik. Als je een, voor jou, goede tone vind in een iets duurdere versterker zou ik zeker voor de wat duurdere gaan. Vergroot toch het speelplezier.

    Wat betreft die Pathfinder. Die krijgt goede reviews. Dus ik zou dan zeker voor die Pathfinder gaan. Verder zijn er zo ontzettend veel mogelijkheden voor van die oefencombootjes. Vanaf 49 euro nieuw.

    Naast de Pathfinder zou je nog eens naar de Cube serie van Roland kunnen kijken. De Microcube van Roland zul je vast wel zo'n geluid kunnen halen. Naar horen zeggen heel veelzijdig. Piepklein versterkertje, 109 euro.

    Neem je gitaar mee naar de muziekwinkel en ga eens testen!

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    24

    Standaard

    Ik heb, na het lezen van veel reviews, via Martkplaats.nl een leuke Pathfinder 15 (!!) kunnen vinden voor 100 euro. Ik zal hem binnenkort wel ontvangen, ben er heel benieuwd naar! Ik denk niet dat het gezien de 100 euro snel een miskoop zal zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Druten
    Berichten
    1.663

    Standaard

    Er zijn tegenwoordig best veel leuke kleine versterkertjes te krijgen die goed bij een bescheiden budget passen. Zelfs al met eenvoudige digitale effecten en modelling features. Kijk eens goed rond! 10 - 15W is ruim voldoende voor thuis.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    [SPAM]Als je bereid bent om tot Antwerpen te komen heb ik nog een LAney Linebacker 30W staan voor je ... Doe ermee wat je wilt [/SPAM]

    Verder, voor dat geld vind je zeker wat voor op je kamer hoor !!!

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    24

    Standaard

    Zoals ik hierboven had gezet heb ik al een Pathfinder 15 gekocht die ik een dezer dagen hoop te ontvangen. Toch bedankt voor het aanbod!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top