Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    Het wordt inderdaad mijn eerste zelfbouw-versterker, maar wees gerust, dit is niet het eerste wat ik op dit gebied doe.

    Al enige jaren knoei ik aan pedalen, naast modificeren en klonen ook eigen ontwerpen. Daarnaast sporadische klusjes aan buizenversterkers als een krakende potmeter, buizen vervangen of ander klein onderhoud en sinds begin dit jaar ook ingrijpende modificaties.

    Ik weet het, eerst Hiwatt om rustig mee te beginnen en daarna maar eens een 18 Watt lijkt omgekeerde wereld, maar ik weet zeker dat ik de Hiwatt goed kan gebruiken. De 18 Watt Bluesbr .. De "Marshall 1974" is een leuk dingetje voor erbij.
    Het zou wel grappig zijn, de voorversterker van de 1974 koppelen aan 100 Watt met vier "big bottles", maar ik denk dat ik hem toch maar meteen helemaal maak.

    Trouwens, ik verwacht hier veel "waarom krijg ik mijn fuzz niet aan de praat"-berichten.
    Een aantal Hiwatt problemen is leuk voor de variatie. :-D
    de Pulmeester heeft gesproken ..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    waarom geen mar-watt?

    dat ontwerp kan je zo van 18watt.com halen :wink:
    *SiC Handbuilt Effects & Amps*
    also visit http://filters.muziq.be/ for info on (allmost) every effect on the planet!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door birt
    waarom geen mar-watt?

    dat ontwerp kan je zo van 18watt.com halen :wink:
    Die lijkt me erg puik, de Lo-watt van ax84 ook. Maar een van de bassisten waarmee ik werk is erg enthousiast over zijn 1x18" + 4x10" stack van Erg-veel-watt.
    de Pulmeester heeft gesproken ..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    ik speel thuis ook op een 1x18" en 4x12" met erg-veel-watt-shall
    *SiC Handbuilt Effects & Amps*
    also visit http://filters.muziq.be/ for info on (allmost) every effect on the planet!

  5. #15

    Standaard

    Mijn eerste bouwdoos was ook een 18 watt, en die deed het meteen... :-D

    Maar serieus, waarom is een 100 watt Hiwatt lastiger dan een 18 watt? Zoveel zullen die schema's toch niet uitmaken? Alleen meer vermogen, en -toegegeven- vier inplaats van twee eindbuizen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    22 januari 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    70

    Standaard

    'n Hiwatt is zeker gecompliceerder door de pre-amp, toonregeling en fasedraaier. Daarnaast vergt fixed bias net even wat meer "moeite" dan kathode-bias.

    'n Groot deel v/d Hiwatt-sound wordt trouwens bepaald door de Partridge trafo's... geen onbelangrijke onderdelen bij het clonen v/e "classic".

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2003
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    871

    Standaard

    Er is inderdaad wel meer verschil tussen een 18 Watt en een Hiwatt dan het aantal onderdelen. En de Partridges zijn héél belengrijk, die hebben namelijk een enorme bandbreedte (je zou het bijna "HiFi" kunnen noemen).

    Ik ben eerst nog een chassis aan het napluizen en daarna ga ik me eens even goed buigen over de transformatoren. Tot nu toe heb ik Mercury Magnets en Hammonds op het lijstje, maar de juiste MM transformatoren kosten $ 570,- per setje of $ 350,- per vijf setjes ..

    Dan wordt Hammond toch al snel aantrekkelijker en wie weet komt er nog een fabrikant of hobby-winder bij op de lijst ?

    Deze MarWatt ziet er toch wel grappig uit zo.
    Marshall bouwstijl met tolex en speakerdoek van Hiwatt ! :-D




    Mensenkinders, wat is dit toch een mooie hobby ! Ik ga nu verder met het chassis en naar The Who luisteren.
    de Pulmeester heeft gesproken ..

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248

    Standaard

    V!N,

    Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een versterker van het merk "Roost" en die gebruiken als donoramp. Een groot aantal van deze versterkers is uitgerust met Partrigde trafo's. Het is waarschijnlijk erg moeilijk om er eentje te vinden, maar ze zijn meestal voor een prikkie te koop.

    Een tijdje geleden heb ik voor 250 euro een 50 watter op de kop kunnen tikken. Toen wist ik echter nog helemaal niks over deze versterkers. Het blijkt echter een zeer solide ding te zijn, stevige behuizing en chassis, London City o.i.d. is hier niks bij.
    Ik ben me er nog op aan het beraden wat ik ermee ga doen, ombouwen, modden of zo laten. Helaas is het geen point-to-point....

    Voor meer details, kijk op www.roostamps.com. Op het message board worden er wel eens van deze versterkers aangeboden.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248

    Standaard

    Om maar even op mezelf te reageren.

    Ik zat nog ff te denken. Je kunt natuurlijk ook op zoek gaan naar een oude Sound City versterker. Dat schijnt de voorloper te zijn van Hiwatt. Misschien kun je die voor een redelijk bedrag op de kop tikken. Dan heb je meteen de goede trafo's, chassis etc.

    Of het moet zijn dat je helemaal 'from scratch' wilt beginnen. Dan hou ik je natuurlijk ook niet tegen....

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248

    Standaard

    Deze bijvoorbeeld (als die nog niet verkocht is):

    http://www.marktplaats.nl/markt/muzi...submit1%3DZoek

    Ben je evenveel kwijt als een setje MM trafo's, maar dan heb je gelijk een hele amp. Is met weinig arbeid waarschijnlijk zo om te bouwen naar een 'echte' HIWATT. Schema staat volgens mij wel op schematicheaven ofzo...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top