Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11

    Standaard Juan Cortes gitaar

    Hoi

    Het moeten in ieder geval erg goede gitaren zijn geweest. Met de nadruk op geweest want het merk komt niet meer nieuw voor, althans ik kan er niets over vinden. Het merk is blijkbaar vooral actief voor en na de 2e W oorlog, tot ca. 1970 schat ik. Ik ben ook op zoek naar meer info over de bouwer/maker/fabriek van deze gitaren maar op de één of andere manier zwijgen alle potentiele internetbronnen hierover. Toch wel vreemd voor zo'n voormalig kwalitatief merk.
    Ben dus zelf ook in het bezit van een Juan Cortes met het serienummer 23865. Hij is in verre van perfecte staat maar het geluid is geweldig!! Wil hem niet meer kwijt.

    Kortom ik blijf zoeken naar info!!!!!

    Xan

  2. #12

    Standaard

    De fabriek moet nog wel bestaan (of bij vriese hebben ze een grote voorraad), want ik heb vorige week een nieuwe juan gekocht.

    Ik ben nog niet wakker zie ik, ik heb een juan salvador

  3. #13

    Standaard Ook een Juan Cortes sinds gisteren!

    Gisteren gevonden op de plaatselijke rommelmarkt: Juan Cortes met serienummer 25507 voor 5 (!) euro.
    Ik heb de gitaar onmiddellijk verlost van z'n steelstrings, wat een mishandeling van een oud, waardevol gitaartje.
    Verre van in perfecte staat (de hoge spanning van de steelstrings heeft z'n verwoestende sporen nagelaten), maar na een grondige poetsbeurt en het plaatsen van frisse nylon snaartjes zal ze er al helemaal anders uitzien.
    Ben benieuwd naar het geluid van dit oudje.
    Heeft iemand inmiddels informatie gevonden over het merk?
    Laatst gewijzigd door boxsix; 9 juli 2007 om 19:41

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Jan met de korte achternaam?
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  5. #15

    Standaard Sinds vandaag ook een Juan Cortès gitaar!

    Vandaag bij de lokale kringloop een in zeer goede staat verkerende Juan Cortès gitaar gekocht voor 17,50 euro.
    Hij ziet er goed uit en het serie nummer is 19596. Ik heb hem mede gekocht voor mijn dochtertje want die is helemaal verzot op muziek instrumenten en vooral een gitaar.
    Verder was ik benieuwd waar zo'n gitaar vandaan komt en wat ongeveer de leeftijd is. Hopelijk kan ik dat nog achterhalen. Mocht er dus iemand nog meer informatie hebben dan houd ik mij aanbevolen

  6. #16

    Standaard

    Ik heb er ook eentje Mijn zus heeft m ooit gekocht op een rommelmarkt voor 5 gulden ofzo... Maar ik wist helemaal niet dat ze zo bijzonder zijn, ik wist wel dat hij hand gemaakt was, omdat er zo'n serie nummer bovenop is ingeslagen (34777).... Zijn ze zo zeldzaam/bijzonder?

    Dit is de mijne:

    (klik op foto's voor vergroting..)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Ik heb er ooit een gehad met een headcrack van jewelste, neefie heeft em denk ik nog. Zal ik em maar eens terug roepen?
    Mwa...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    150

    Standaard

    Ik heb er ook ooit een gehad. Het was in 1983 volgens de winkeldame 'de gitaar die door de muziekschool aanbevolen wordt'. Ik weet nog dat hij 230 gulden kostte (opa spreekt). Het verbaast mij dan ook niet dat er nog vele in omloop zijn, voor veel mensen de beginnersgitaar. En in de vreselijke jaren 80 van de vorige eeuw (Ultravox, Spandau Ballet, Duran Duran) was er niet zoveel keuze als tegenwoordig (lang leve MTV unplugged...)

    Groet, Peter

  9. #19
    Junior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    4

    Standaard

    even een oude topic ontwaken, sorry daarvoor.

    Ik heb zelf een Juan Cortez met serienummer 20520. Heb het van een maat van mij gekregen en heb geen idee waar hij het vandaan had. Het heeft wel een opknapbeurt nodig maar het geluid is best warmen vol.Klinkt mooier dan menig nieuwe die ik inmiddels in mijn lange gitaar cariere bespeeld heb.

    is er al meer bekend over dit merk? ik kan daadwerkelijk niets op internet vinden.

    thx.

  10. #20

    Standaard Juan Cortés

    Ik zelf ben eveneens in het bezit van een Juan Cortés. Een oud ding uit ongeveer 1940/50/60 (moet het nog eens navragen). De enige nadelen aan het ding zijn dat door de ouderdom de hals wat krom is getrokken en dat de intonatie dus niet helemaal perfect is, maar dat is eigenlijk alleen op de bas snaren te merken boven de 5e fret, en dat het een 7/8 is. Het ding is al een aardige tijd in de familie. Het geluid is boven verwachting voor zo'n zielig uitziend gitaartje. Mooi vol geluid op de bas snaren en een stabiele, heldere treble.
    Als het getal dat bovenop de kop gedrukt staat het serienummer is dan is dat bij deze 8000.
    Het schijnen in hun tijd gewilde gitaren geweest te zijn, en terecht.
    Het ding is alleen een beetje vies en er zitten wat plekken op, iemand enig idee hoe ik hem het beste schoon kan maken en of er een mogelijkheid bestaat om de hals recht te laten zetten?
    ps. Met snaren van Savarez (Alliance Corum) klinkt hij werkelijk geweldig!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top