Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard Hoe een akoestische gitaar te kiezen

    Mooie samenvatting van Elderly Instruments te Lansing, Michigan (daar mag je gewoon duizenden dollars kostende gitaren uit het rek pakken en proberen!):

    https://www.youtube.com/watch?v=aWVJt8coL2Y

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Maar mooi dat 'ie met een mandolineriedel begint.....
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Als ik de vraag 'hoe een akoestische gitaar te kiezen?' onder ogen krijg, denk ik meteen aan heel andere dingen. Niet dat dit niet interessant en nuttig is, want dat is het weldegelijk, zou ik de vraag op een praktischer wijze trachten te beantwoorden. En dat heeft alles te maken met de vele onvoorziene vragen die in me opkwamen toen ik enkele jaren terug mijn eerste akoestische gitaar ging kopen. Dan heb ik het over het feit dat er zo ontzettend veel omstandigheden zijn die ervoor zorgen dat een gitaar op het ene moment geweldig klinkt, terwijl er maar het minste hoeft te gebeuren om ervoor te zorgen dat de gitaar ineens héél anders, en vaak ook véél minder klinkt. Ik heb het over hele simpele dingetjes. Dingetjes die er bovendien echt toe doen. Ik bedoel, het zal niemand verbazen dat een bijzonder goed klinkende akoestische gitaar plotseling verrekte kut klinkt, nadat één of andere idioot het klankgat heeft gebruikt om de klankkast van deze schoonheid vol te gieten met beton. Daar heb je niet gek veel voostellingsvermogen voor te hebben om te beseffen dat dit geen briljant idee is.

    Maarrrr..., ik ga er vanuit dat dit topic vooral geopend is nadat Laurent B. met de hand in z'n slip dat ene filmpje van zijn openingspost voor het eerst voorbij zag komen. En met plakkerige vingertjes heeft Laurent vluchtig een inleidend stukje tekst zitten tikken, om óns deelgenoot te maken van zijn geilheid. Nou Laurent, ik heb het filmpje met een overweldigende glanzende Duitse helm bekeken. En dus, bedankt voor dit linkje. Maar eerlijk is eerlijk, het was niet echt jouw intentie om een discussie te ontlokken over de vraag hoe een akoestische gitaar uit te zoeken.
    En mocht dat WEL het geval zijn geweest, dan ben ik meer dan bereid om daar uitgebreid op in te gaan.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    ja, dat ben ik wel met je eens Vulvasonic, ik heb gewoon de titel van het filmpje overgenomen. Belangrijkte tips zouden ook zijn te letten op de staat van de snaren, de bespeelbaarheid (en hoe die afhankelijk is van de afstelling e.d.). Maar op zichzelf is dit ook nuttige, zij het onvolledige informatie. Op zichzelf is het aantal met beton volgegoten gitaren dat ik ben tegengekomen in mijn 35-jarige ervaring met gitaren beperkt, trouwens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top