Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2003
    Locatie
    achter de computer
    Berichten
    4.260

    Standaard FCB1010 verbouwen naar mooier, handiger pedalboard?

    Zoals je misschien weet ui het rack-forum, vind ik de afmetingen van mn FCB1010 te groot om hem in een pedalboard te doen, aangezien er ook nog losse stomboxes bij moeten...

    Nou is een nieuwe midi controller van goede kwaliteit al snel 200+ euro. De enige die in aanmerking kwam is de Rocktron Midi Mate.
    Maar nu zat ik eens te bedenken, de inhoud van de FCB eruit halen, nieuwe behuizing knutselen van wat dunne plaatjes aluminium en inhoud er op een effectievere manier in doen:

    - De knoppen op de FCB vervangen door van die stale switch-knopjes.
    - Het linker expressie pedaal weglaten, of de rechter erin blijft weet ik nog niet zeker (kan ik goed gebruiken voor volume en om instellingen op de FCB zelf te maken.
    - De knoppen anders plaatsen, in rijen van 4 en dan 3 rijen boven elkaar.

    Ik heb hem al open geschroefd daarnet, en tot mijn verbazing bleek er veel minder in te zitten dan ik dacht! En het plan wat ik had, waarvan ik dacht dat het onmogelijk zou zijn, lijkt me nog vrij simpel. Het scherm is het enige hi-tech (met chips etc) in die FCB en die was ik toch ook al van plan om gewoon zo te houden en te gebruiken.
    De 2 rijen pedalen hebben ieder een eigen printplaat, waar alle 6 de pedalen op zitten, die kan ik makkelijk vervangen door 3 printplaatjes met elk 4 knopjes, aangezien deze super simpel zijn...


    Maargoed, voordat ik eraan wil beginnen, zou ik graag willen weten of het uberhaupt wel mogelijk is: of ik niets over het hoofd gezien heb..?
    Kan ik bijvoorbeeld zonder verdere aanpassingen die schakelaars zomaar vervangen met van die ijzeren knopjes?
    Champagne Barbecue


    Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    mss fotojes van de binnenkant posten?
    *SiC Handbuilt Effects & Amps*
    also visit http://filters.muziq.be/ for info on (allmost) every effect on the planet!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2003
    Locatie
    achter de computer
    Berichten
    4.260

    Standaard

    ok, hier een fotoshoot van de binnenkant (het zijn niet de helderste/beste foto's...):


    Dé besturing en eht brein van de FCB is niet meer dan dit:




    Dit is de voeding, het dingetje in het midden is van het expressiepedaal:



    Expressiepedaal mechanisme, dit lijkt me het moeilijkst als ik die ook in mn droom-board wil, aangezien het een optische is, niet met een potmetertje. Dan meot waarschijnlijk dat plasticje (dat van doorzichtig langzaam naar zwart loopt) precies op de juiste hoogte zitten?



    Dit is de aansluiting van het brein naar het printplaatje waar 6 pedalen op zitten (nummers 1 tm 5 en 'down'). De plaat van de nummers 6 tm 0 en 'up' is hetzelfde, alleen lopen de banen iets anders (zie nog komende foto):



    De banen op de onderste print:



    En de aansluiting op bovenste-rij-pedalen-print, hetzelfde als de onderste dus, maar andere 'lay-out':



    Goed, dat waren ze....

    Doordat mijn board dan waarschijnlijk ook smaller wordt, passen de in- en outputs niet aan de achterkant, aangezien die al in beslaggenomen wordt door het schermpje, die zullen dus aan de zijkant moeten komen.

    Maar mijn belangrijkste vraag is eigenlijk of ik die switches kan verwisselen met die dingen die bijvoorbeeld op die dure midi-switchers zitten, die ijzeren klik-knopjes...
    Champagne Barbecue


    Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    dan zal je moeten beginnen met die switches door te meten zodat je heel goed weet hoe ze werken en dat dan vergelijken met die stompswitches

    en waarom gebruik je niet deze behuizing (of een deel) ervan opnieuw? dan is waarschijnlijk je expressiepedaal-probleem opgelost
    *SiC Handbuilt Effects & Amps*
    also visit http://filters.muziq.be/ for info on (allmost) every effect on the planet!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2004
    Locatie
    Aarschot
    Berichten
    233

    Standaard

    ik heb uit de mijne de transfo gehaald en hem bij mijn rig geplaatst zodat hij phantompower geeft door mijn midikabel... heb ook met jouw idee zitten spelen een tijdje terug... reken wel dat 12 van zo'n switches redelijk wat geld kosten als je top kwaliteit wil...
    www.sludgephenomenon.tk

    WANTED: Rocktron Intelliverb
    FOR SALE: Jackson RR3, Boss NS-2

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2003
    Locatie
    achter de computer
    Berichten
    4.260

    Standaard

    Hoe heten die knopjes eigenlijk? Dat maakt het voor mij wat makkelijker om info te zoeken...
    Champagne Barbecue


    Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2004
    Locatie
    Aarschot
    Berichten
    233

    Standaard

    3PDT of DPDT switches, Carling zouden de besten zijn...

    maar ik ben vrij zeker dat je die niet kan gebruiken voor de bank up & down knoppen, dan ga je hem niet meer kunnen programeren (dan moet je hem 3 seconden inhouden remember)
    www.sludgephenomenon.tk

    WANTED: Rocktron Intelliverb
    FOR SALE: Jackson RR3, Boss NS-2

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    9 december 2002
    Locatie
    Earth
    Berichten
    40

    Standaard

    3PDT of DPDT!?!?!

    Die afkortingen staan voor triple/double pole double throw.
    Dat zijn switches om effectpedalen true-bypass mee te maken.

    Je moet momentary switches hebben waarschijnlijk (deurbelprincipe) en geen maintained action zoals bovenstaande.
    Ik heb namelijk ook al met dit idee gespeeld en kawam hier uit voor de knoppen:

    http://www.tubetown.de/ttstore/produ...roducts_id/482

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2004
    Locatie
    Aarschot
    Berichten
    233

    Standaard

    oops, idd ops:
    www.sludgephenomenon.tk

    WANTED: Rocktron Intelliverb
    FOR SALE: Jackson RR3, Boss NS-2

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2003
    Locatie
    achter de computer
    Berichten
    4.260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis808
    3PDT of DPDT!?!?!

    Die afkortingen staan voor triple/double pole double throw.
    Dat zijn switches om effectpedalen true-bypass mee te maken.

    Je moet momentary switches hebben waarschijnlijk (deurbelprincipe) en geen maintained action zoals bovenstaande.
    Ik heb namelijk ook al met dit idee gespeeld en kawam hier uit voor de knoppen:

    http://www.tubetown.de/ttstore/produ...roducts_id/482
    Ok. Maar het deurbelprincipe is klinkt mij in de oren als een switch die je ingedrukt moet houden. Of wordt dit door de overige hardware in de fcb1010 omgeschakeld tot een normaal werkende switch (indrukken voor aan, indrukken voor uit)?
    Champagne Barbecue


    Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top