Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Dilemma?

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    18 september 2001
    Locatie
    Bornem (B)
    Berichten
    42

    Standaard

    De tijd om mijn eerste elektrische gitaar te kopen is eindelijk (sterk) aan het naderen, maar een reusachtig dilemma heeft de kop opgestoken. Ik was oorspronkelijk van plan om een Yamaha pac 112 te kopen, maar die Yamaha RGX 121S lijkt mij minstens zo goed.
    http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi...GU00004RGX121S

    http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi...EGU00004PAC112
    Ik zou vooral 3 doors down en metal willen spelen (ook rock natuurlijk). Heeft iemand ervaring met deze gitaren? Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    qua visueel uiterlijk zou ik dan voor de RGX gaan, da's écht een metal gitaar.
    Verder heeft het ding 2 humbuckers (op de plekken waar die normaal horen te zitten) én een xtra single coil. de pac heeft maar 1 humbucker en 2 single coils.

  3. #3

    Standaard

    Pacifica is niet een echte scheurbak, hij speelt wel gigantisch lekker. Heb er 1 gehad.
    De gitaar maakt overigens niet zo veel uit, belangrijk is de vaardigheid van de machinist!
    De beroemde bands hebben allemaal custom gitaren hoor die meestal een aardige cent kosten.
    De gitaren die wij kopen moeten we zelf opvoeren en tunen. Denk vooral niet dat als je een Steve Vai Ibanez koopt je ook meteen zo kunt spelen. Het ding zal helemaal anders klinken als je niet Steve Vai heet.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2001
    Locatie
    kartonnen doos onder de brug
    Berichten
    1.380

    Standaard

    De pacifica is een ripoff van de strat, in scheurversie. De rgx is een ripoff van de ibanez rg. Dus laat je keuze daar mede op baseren

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    voor ik meen 500 guleden heb je al zo'n yamaha plank en hoe ze het doen weet ik niet maar die ik even vast gehouden heb spelen qua toets echt niet verkeerd is in deze prijs catagorie volgens mij het beste merk,of trap ik nu op iemands ziel ???

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top