Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 94 van 164 EersteEerste ... 44849293949596104144 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 931 t/m 940 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #931
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    metallic kun je bij volledig compatible acryl lakken direkt (binnen 30 minuten na de laatste metallic laag) de eerste blanke laag aan brengen of pas na 24 uur (je mag best na 6 uur proberen misschien heb je geluk )

    en wellicht heeft de mr van research en development nog niet eerder een gitaar gespoten met zijn eigen lakken maar als je een duurzame lak wilt met motip zul je toch echt iets langer moeten wachten
    life sucks and then you die

  2. #932
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    heb bij mijn benzinetank met drie metallic lakken gewerkt.
    freehand, de ene na de andere laag opgebouwd in een half uur.

    heb daarna gewoon de lak de tijd gegeven om uit te harden, ik meen een dag en daarna met de motip 2K lak in spuitbus afgewerkt.
    het klopt dat die een stuk duurder is dan de normale acryl blanke lak maar het resultaat is veel glanzender(mooie spuitnevel). en sterker!

  3. #933
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    metallic kun je bij volledig compatible acryl lakken direkt (binnen 30 minuten na de laatste metallic laag) de eerste blanke laag aan brengen of pas na 24 uur (je mag best na 6 uur proberen misschien heb je geluk )

    en wellicht heeft de mr van research en development nog niet eerder een gitaar gespoten met zijn eigen lakken maar als je een duurzame lak wilt met motip zul je toch echt iets langer moeten wachten
    het is prima gelukt overgens, metallic heeft 24 uur de tijd gehad, ziet er prima uit nu.
    Toooooooooooooooone!!!

  4. #934

    Standaard

    Heeft er iemand al ervaring met (het vrij nieuwe) paraloid? De zaakvoerder van een zaak hier in de buurt die het verkoopt beweert dat het cellulose is/wordt als je het met thinner oplost. Via google kom ik echter te weten dat het een acryl hars is.

    In het beste geval wordt het dus nitro-acryl ipv nitro-cellulose, toch?

    Maw na uitharding heb je een acryl laag = dus géén alternatief voor cellulose?

    Iemand?

  5. #935

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knarf Bekijk bericht
    Heeft er iemand al ervaring met (het vrij nieuwe) paraloid? De zaakvoerder van een zaak hier in de buurt die het verkoopt beweert dat het cellulose is/wordt als je het met thinner oplost. Via google kom ik echter te weten dat het een acryl hars is.

    In het beste geval wordt het dus nitro-acryl ipv nitro-cellulose, toch?

    Maw na uitharding heb je een acryl laag = dus géén alternatief voor cellulose?

    Iemand?
    oke..

  6. #936

    Standaard

    Mja, ik ben niet echt duidelijk geweest geef ik toe...

    Nitro-cellulose lak wordt geprezen omwille van zijn hardheid (een dunne laag biedt al afdoende bescherming) en zijn mooie "aging" proces (vooral leuk voor relics). De bovengenoemde zaakvoerder beweerde dat paraloid dezelfde eigenschappen heeft als nitro-cellulose. Ik vroeg me af of iemand dit kan bevestigen dan wel ontkennen?

    Misschien ben ik zo duidelijker...

  7. #937
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lindstrom Bekijk bericht
    het is prima gelukt overgens, metallic heeft 24 uur de tijd gehad, ziet er prima uit nu.
    dat is helaas het vervelende, het ziet er na 24 uur goed uit maar het blijft de komende maanden nog uitharden en is ook nog eens erg kwetsbaar in die periode
    Laatst gewijzigd door fred dons; 29 juni 2010 om 10:57
    life sucks and then you die

  8. #938
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    dat is helaas het vervelende, het ziet er na 24 uur goed uit maar het blijft de komende maanden nog uitharden en is ook nog eens erg kwetsbaar in die periode
    En hoe zit het met kans op roesten?
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  9. #939
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als er geen roest onder de lak zit dan hoef je daar niet bang voor te zijn, het enige dat kan oxideren in een metallic lak zijn de aluminium deeltjes en die worden dof als je de niet metallic niet aflakt met blanke lak, dus daar moet je niet te lang mee wachten
    life sucks and then you die

  10. #940
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knarf Bekijk bericht
    Mja, ik ben niet echt duidelijk geweest geef ik toe...

    Nitro-cellulose lak wordt geprezen omwille van zijn hardheid (een dunne laag biedt al afdoende bescherming) en zijn mooie "aging" proces (vooral leuk voor relics). De bovengenoemde zaakvoerder beweerde dat paraloid dezelfde eigenschappen heeft als nitro-cellulose. Ik vroeg me af of iemand dit kan bevestigen dan wel ontkennen?

    Misschien ben ik zo duidelijker...
    ik ken het niet maar ik ben wel benieuwd met name als dit makkelijker te krijgen is/wordt dan cellulose
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top