Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 56 van 164 EersteEerste ... 646545556575866106156 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 551 t/m 560 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #551
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    @ Fred:

    Bij mijn strat heb ik een supergoedkoop Revell starters airbrushpistooltje gebruikt (€14.95) met gasfles. Dat werkte prima met nitro en thinner 1:1. Setje is goed schoongemaakt en nu met 1:1 mengsel krijg ik geen mooie spuitnevel (nieuwe bus gas geprobeerd). Ik denk toch dat het aan het pistooltje ligt. Ik gebruik hem om de hele body van lak te voorzien, dus geen fijne lijntjes etc. Deze oplossing lijkt prima omdat het thuis geen ruimte inneemt en erg goedkoop is. Lijkt het verstandig een iets beter pistooltje te kopen voor dit werk? Iets wat iets grover werkt en wat dikkere lak kan hebben? Zo ja, weet jij een betaalbare oplossing (complete airbrushset a minimaal 250 euro is ff geen optie (baby komt er binnenkort aan)

    Dus: eigenlijk wil ik met bussen gas blijven werken omdat ik maar 1 of 2 bodies per jaar doe. Heb ool een Wagner zien staan (W95 startsetje a €39.95) is dat misschien een optie voor nitrolak? Denk het niet.

  2. #552
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb mijn spuitpistool voor aflakken op ebay gekocht en ik was eur 25 kwijt maar daar kwam nog wel een industriele compressor bij van +/- EUR 100 (nog steeds geen EUR 250 maar toch)
    het vervelende voor nitro is dat maar weinig airbrushes geschikt zijn omdat de thinner de rubberen onderdelen oplost, ik gebruik voor thinner houdende lakken de evolution airbrush omdat je daar al het rubber kun verwijderen maar die is weer niet geschikt voor aflakken (te kleine opening)

    Ik weet dat Charlotte met de Wagner werkt en er wel tevreden over is maar zelf heb ik hem nog niet geprobeerd

    ik zou voor de cellulose toch overgaan op volledig spuitbussen en een single aktion of goedkope double action airbrush kopen voor sunburst en andere effecten aangezien die reparatiespuitjes niet echt precies zijn
    life sucks and then you die

  3. #553
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik zou voor de cellulose toch overgaan op volledig spuitbussen en een single aktion of goedkope double action airbrush kopen voor sunburst en andere effecten aangezien die reparatiespuitjes niet echt precies zijn
    Volledige spuitbussen weiger ik aangezien ik het absurde bedragen vind voor een klein busje (zie o.a. site van voxhumana etc..) Ga Charlotte maar eens mailen over Wagner.

  4. #554
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Fred, kijk eens naar deze beschrijving:

    http://www.marktplaza.nl/Wagner-W95-...UW-3280171.php

    Zou dat wat zijn voor het grove aflakken. Volgens de beschrijving en specs zou er nitro in moeten kunnen lijkt me.

  5. #555
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Fred, kijk eens naar deze beschrijving:

    http://www.marktplaza.nl/Wagner-W95-...UW-3280171.php

    Zou dat wat zijn voor het grove aflakken. Volgens de beschrijving en specs zou er nitro in moeten kunnen lijkt me.
    Ik gebruik de wagner W650.Deze kan je grof en fijn instellen en alles ertussen in.Naar nu schijnt,althans dit weekend er achtergekomen kan je zelfs een spuitmond krijgen voor hele kleine hoeveelheden.

    Volgens mij is de nieuwprijs van dat ding rond de 180 euro...,

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  6. #556
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2004
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.524

    Thumbs up

    Hey Guys,

    GG: ik zou niet die W95 nemen als ik jou was.
    een kennis van mij had die ook,en kreeg er problemen mee,( met de motor ) verder zit de motor/compressor in het apparaat.
    ik heb de wagner met losse spuit en losse compressor,en die worden verbonden met een slang.Deze is ook heel mooi in te stellen,en met het oog op de nitro en andere agressieve lakken,hier tegen bestand en makkelijk te reinigen.


    Ik ben het type nummer even kwijt,maar als je op de site van Wagner gaat kijken kom je het wel tegen.
    Ik heb hem bij de praxis gekocht indertijd in de aanbieding voor iets van 120,-- euries als ik me het goed herinner.

    groetjes Charlotte

  7. #557

    Standaard

    Okee weten jullie goeie sites of winkels in de buurt van hilversum of huizen waar je primers, lak enzo kan kopen?

    Ik wil mijn telecaster zwart spuiten. Ik heb dit nog nooit gedaan maar uit deze thread maak ik op dat ik dit moet doen. Ik heb een kale body.

    1. Opschuren
    2. Primer
    3. Weer opschuren
    4. Lak

    Klopt dit een beetje?
    Fender Stratocaster (mex) SSH
    Hele oude Aria Western
    Crappy budgetbasje voor de fun
    Klein volgeklad spaans reisgitaartje
    Vox Valvetronics amp
    Yamaha Clavinova digitale piano

  8. #558
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Volledige spuitbussen weiger ik aangezien ik het absurde bedragen vind voor een klein busje (zie o.a. site van voxhumana etc..) Ga Charlotte maar eens mailen over Wagner.
    je moet ook niet naar vox gaan voor spuitbussen (Nicolaas rekent eur 7,50 voor een spuitbus blanke cellulose en daar kan ik net 1 body mee doen)
    life sucks and then you die

  9. #559
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Vraagje:

    Wie weet er of een Danish Oil body kan acryl kleurgelakt worden (zonder eerst alle olie weg te schuren)

    thankyou!

  10. #560
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik zou het in principe niet aanraden maar ik heb het zelf wel eens gedaan, alleen "sealde"ik de body eerst met een laag gesso wat zich als een lijm laag hecht op ondergrond . de lak zit er nog steeds op maar ik zou geen garantie geven als ik het voor iemand anders moest doen
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top