Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 164 EersteEerste ... 345671555105 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #41
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renoud
    Hoe bevalt die lak nu?

    Ik heb mijn strat net in de aklydlak gezet, over nitro cellulose heen, leek me wat raar maar het was wel hetzelfde merk/type spuitbus.
    Het gaat prima met de lak, maar ik moet zeggen dat ik het lakken liever aan een ander over laat. Als mijn volgende gitaar echt een meesterwerk wordt, dan ga ik hem zeker NIET zelf lakken.

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Het gaat prima met de lak, maar ik moet zeggen dat ik het lakken liever aan een ander over laat. Als mijn volgende gitaar echt een meesterwerk wordt, dan ga ik hem zeker NIET zelf lakken.
    Ik merk het ook, het word nooit helemaal perfect zoals je het wilt hebben. Ik heb natuurlijk ook geen spuitcabine / stofvrije ruimte dus het gevolg is weer dat er stof op mn lak plakt, etc. Gelukkig heb ik gekozen voor een satijne finish, dus hoef ik ook niet zo te polijsten/poetsen

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    hallo

    na lang zoeken heb ik dit forum gevonden, en ik zou eens wat willen vragen over het verven van een gitaar. ik heb de hele uitleg op pagina 1 natuurlijk al een doorgelezen, maar ik weet toch nog niet welke producten ik nodig heb om van deze zwarte gitaar naar de mooie witte te gaan van eronder



    bedankt!

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
    hallo

    na lang zoeken heb ik dit forum gevonden, en ik zou eens wat willen vragen over het verven van een gitaar. ik heb de hele uitleg op pagina 1 natuurlijk al een doorgelezen, maar ik weet toch nog niet welke producten ik nodig heb om van deze zwarte gitaar naar de mooie witte te gaan van eronder
    -knip-
    bedankt!
    Hm.. ik weet niet of je EXACT die gitaar wilt namaken.

    Als je die gitaar na wilt maken zul je eerst het bovenste humbucker gat moeten dichten met een stuk hardhout wat je op maat zaagt, eigenlijk volgens deze methode: http://projectguitar.com/tut/tht2.htm maar dan uiteraard voor je humbucker.

    Kleuren moet geen probleem zijn:
    Voorbeeld: schuren, spuitbus primer(grondlaag), witte kleur lak op cellulose basis, en een blanke hoogglan/satin vernis. voor een mooi glad resultaat tussendoor opschuren met een lichte korrel.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    welke van de stappen van de eerste pagina moet ik trouwens allemaal volgen om mijn gitaar perfect te krijgen? en welke zijn enkel om ze maandelijks eens mooi op te blinken

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
    welke van de stappen van de eerste pagina moet ik trouwens allemaal volgen om mijn gitaar perfect te krijgen? en welke zijn enkel om ze maandelijks eens mooi op te blinken
    Alles.

    Maandelijks zou ik hooguit een guitarpolish gebruiken, al poets ik zelf gewoon met een schoon doekje de boel af.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Dit bericht is verplaatst naar: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85725
    de Laq-Faq dient enkel voor vragen over lakken.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    hallo,
    ik heb een basgitaar geolied, maar na 1,5 jaar is de olie vies geworden en wil er graag een nieuw laagje olie overheen doen. hoe kan ik dat het beste doen? eerst opschuren en dan een nieuwe laag olie? en hoe brengen julie de wax aan, voor de olie, na de olie of wat?

    grt. Arjan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    380 - 400 grit schuren dan eerst olie en daarna wax
    life sucks and then you die

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    472

    Standaard

    alle olie helemaal weg schuren?

    grt. Arjan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Om eerlijk te zijn staat hij daar wel op een groter podium, met band, inplaats van rockposes neer te zetten op een slaapkamertje onder het genot van een glaasje appelsap. Waus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top