Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 164 EersteEerste ... 234561454104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum
    Kan iemand misschien meer vertellen over het kleuren van hout en daarna afwerken met olie en was?
    Ik heb veel mislukkingen gezien met stain+olie+was, en nooit successen.

  2. #32
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
    Ik heb veel mislukkingen gezien met stain+olie+was, en nooit successen.
    Yep, blijft lastig. Op mijn SRV strat heb ik gestained, daarna twee of 3 dunne laagjes lak en daarna olieën. Heb gemerkt dat de stain dan wel beter in het hout blijft zitten zonder dat het hout echt afgesloten is door de lak.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Thanx! Dat wordt dus waarschijnlijk geen succes... Dan ga ik na het stainen een paar dunne laagjes PU-lak opspuiten. Uiteraard eerst testen op afval!

  4. #34

    Standaard

    Als ik plakkaatverf gebruik op mijn hout is dat daarna lakbaar met poly-urethaanlak ?

  5. #35

    Standaard

    Ik ben bezig met het stainen van een gitaar met ecoline. Welke soort lak is het meest geschikt? Ik wil graag een hoogglans creëren. Ik heb helaas geen spuitpistool. Ik heb iets gelezen over spuitbussen met cellulose, maar dit is van die ongezonde troep.
    Op mijn vorige project heb ik de gitaar afgelakt met motip blanke lak, maar dit geeft zo veel polijst werk. heeft iemand tips?
    hang je zak in die bak en schijt die bak met gemak vol met kak

  6. #36
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koennie
    Ik ben bezig met het stainen van een gitaar met ecoline. Welke soort lak is het meest geschikt? Ik wil graag een hoogglans creëren. Ik heb helaas geen spuitpistool. Ik heb iets gelezen over spuitbussen met cellulose, maar dit is van die ongezonde troep.
    Op mijn vorige project heb ik de gitaar afgelakt met motip blanke lak, maar dit geeft zo veel polijst werk. heeft iemand tips?
    Ik gebruik gewoon spuitbussen van Air Crafts (hoogglans blanke lak) van €3,99 per stuk. Werkt prima.

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Ik gebruik gewoon spuitbussen van Air Crafts (hoogglans blanke lak) van €3,99 per stuk. Werkt prima.
    bedankt voor de tip! Op wat voor basis is dat spul? en waar kan je het krijgen?
    Ik ben opzoek naar goede keiharde krasbestendige lak. het hoeft niet het goedkoopste te zijn. Ik heb liever goede lak voor iets meer, dan wat anders.
    De motip die ik gebruikte werkt wel oke, maar het geeft zo'n vreselijke sinasappelhuid. Ik heb liever een lak die van zichzelf al een behoorlijke glans heeft.
    hang je zak in die bak en schijt die bak met gemak vol met kak

  8. #38
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Die lak die ik noemde is een alkyd lak. Op mijn PRS heb ik nu ongeveer 10 dunne lagen zitten en nog bijna geen sinasappelhuidje.

    Waarom deze lak? Omdat ze hem bij mij om de hoek verkopen in de ijzerwarenzaak en ze de kleuren hebben die ik wil gebruiken (blanke lak hoogglans en zwarte lak hoogglans)

  9. #39
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Wie heeft er ervaring met spuitbussen alkydlak? Hoe lang laat je die boel uitharden voordat je gaat schuren (korrel 1200, korrel 2000) en dan polijsten?

    De boel hangt nu in een ruimte die 24 uur per dag ongeveer 18 graden is.

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Wie heeft er ervaring met spuitbussen alkydlak? Hoe lang laat je die boel uitharden voordat je gaat schuren (korrel 1200, korrel 2000) en dan polijsten?

    De boel hangt nu in een ruimte die 24 uur per dag ongeveer 18 graden is.
    Hoe bevalt die lak nu?

    Ik heb mijn strat net in de aklydlak gezet, over nitro cellulose heen, leek me wat raar maar het was wel hetzelfde merk/type spuitbus.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top