Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 162 van 164 EersteEerste ... 62112152160161162163164 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.611 t/m 1.620 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #1611
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Nou, het grove werk is gedaan.

    Bijlage 802

    Klein plekje bij de pocket aan de voorkant waar ik ondanks voorzichtigheid finaal door de kleurlak heen ging ipv blanke lak opschuren en idem een minimaal radje aan de achterkant. Eigenlijk was de overgang van vlakke body naar ronding niet helemaal mooi, maar goed, dat was af fabriek zo en ik had er bewust voor gekozen om niet heel de body te strippen en te smoothen maar door te gaan op de geschuurde lak. Dat liet wel zien dat de lak soms bijna als filler gebruikt was, ghehehe...
    Maar goed, enige dat nu opvalt is dat de decal volledig zichtbaar is, gek genoeg. Ik heb 'm gezet na de kleurlagen en er overheen gegaan met een aantal lagen blanke lak, die uiteraard nog niet gepolijst is. Ik had eigenlijk verwacht dat de doorzichtige randen van de decal al meteen onzichtbaar zouden zijn. Komt dit pas goed na polijsten, ligt het aan de iets donkerblauwe metallic kleurlak, of anders?
    Als in: komt dat nog goed?
    Je bedoelt dat ie “erop ligt?” Tja. Meer blanke lak en dan gelijk schuren.

  2. #1612
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Kleurverschil gek genoeg. Wat achter de decal zit, oogt lichter. En de decal was echt super transparant zoals het hoort.

  3. #1613
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Kleurverschil gek genoeg. Wat achter de decal zit, oogt lichter. En de decal was echt super transparant zoals het hoort.
    Waterslide? Of iets anders?

  4. #1614
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ja, waterslide. Prima laten drogen ook, het was er perfect zonnig voor.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #1615
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Vreemd. Ik heb meerdere waterslides zelf gemaakt met waterslide papier en laserprinter en daar nooit last van gehad.

    Kan het zijn dat het iets “relic” is? Bij oude fenders zie je door de veroudering namelijk de decals erbovenop liggen en misschien is het juist de bedoeling om dit effect te repliceren. Maar normaal gesproken hoort het niet te zien te zijn en ik denk niet dat het met polijsten verdwijnt.

    Kan je anders eens een detailopname plaatsen?

  6. #1616
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Naam: IMG_20200511_115703494_HDR.jpg
Bekeken: 196
Grootte: 97,1 KB

    Ik had, zoals Orpheo voorstelde, de decal direct na de kleurlak erop gedaan. Daarna voldoende lagen blanke lak, 1k, nu dus even wasemen. Ik heb het idee dat het door de metallic komt. Daar waar de decal op ligt, lijkt het wel mat. Eerst metallic, dan blank, dan decal, dan blank had misschien toch beter geweest. Nou ja, het kan nog, ik ben inmiddels wel gewend dat het overnieuw moet
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #1617
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Nooit eerder bij de hand gehad. Wel interessant probleem. Werkt misschien beter op een lichte achtergrond,

    Ik plak ze altijd over de gepolijste lak heen en spuit dan nog wat dunne 1k die ik alleen met polijstmiddel laat glansen.


    Misschien heb je aan deze link iets:


    https://www.mylespaul.com/threads/he...-decal.437044/
    Laatst gewijzigd door Napoje; 11 mei 2020 om 14:52

  8. #1618
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Helder. Het moet écht glans zijn voor je gaat plakken. ik had het direct na de kleur gedaan, maar metallic kun je niet schuren.
    Ik denk dat Orph niet doorhad dat ik met een medium/donkere metallic lak bezig was

    Schuren, kleur sprayen, blank lakken, schuren/polijsten, decal, balnke lak, schuren/polijsten...

    Of misschien heel gek: nu polijsten nu er al ruim blanke lak op zit en proberen de tweede decal, die ik gelukkig heb, écht recht over die ander heen te plakken Dat zal niet simpel zijn maar wel heel veel tijd schelen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #1619
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Helder. Het moet écht glans zijn voor je gaat plakken. ik had het direct na de kleur gedaan, maar metallic kun je niet schuren.
    Ik denk dat Orph niet doorhad dat ik met een medium/donkere metallic lak bezig was

    Schuren, kleur sprayen, blank lakken, schuren/polijsten, decal, balnke lak, schuren/polijsten...

    Of misschien heel gek: nu polijsten en proberen de tweede decal, die ik gelukkig heb, écht recht over die ander heen te plakken Dat zal niet simpel zijn maar wel heel veel tijd schelen.
    Gaat je denk ik niet lukken. Decals zijn niet echt stijf en rekken redelijk op in de lengte en breedte afhankelijk hoe je er kracht op zet. Maar wie weet lukt het wel en krijg je een bijzonder 3d effect.

  10. #1620
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Helder. Het moet écht glans zijn voor je gaat plakken. ik had het direct na de kleur gedaan, maar metallic kun je niet schuren.
    Ik denk dat Orph niet doorhad dat ik met een medium/donkere metallic lak bezig was

    Schuren, kleur sprayen, blank lakken, schuren/polijsten, decal, balnke lak, schuren/polijsten...

    Of misschien heel gek: nu polijsten nu er al ruim blanke lak op zit en proberen de tweede decal, die ik gelukkig heb, écht recht over die ander heen te plakken Dat zal niet simpel zijn maar wel heel veel tijd schelen.
    nop, kak...

    maar ik ben bang dat als je de decal doet nadat je alles opgebouwd hebt en dan weer aflakken met blank, je de lijntjes nog steeds blijft zien. Sorry dat ik je de verkeerde kant op heb gestuurd!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top