Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 160 van 164 EersteEerste ... 60110150158159160161162 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.591 t/m 1.600 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #1591
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ah, 2 componenten! Maar die zijn maar 24u bruikbaar. Is 2 dagen lakken genoeg daarmee? Dat zou wel interessant zijn.
    Blanke lak dan ook niet meer nodig? Nog interessanter
    2k kan bijna overal overheen omdat het geen traditionele oplosmiddelen bevat maar chemisch uithard. Die lagen zijn binnen een kwartier droog een dan spuit je de volgende. Hoeft niet superdun. En 2k is veel meer high solid dan andere lakken. In principe kan je met een grote bus een hele gitaar doen. Hard binnen twee dagen chemisch uit en zakt veel minder in dan 1k lakken ( maar daar heb je zwz geen last van als je over een bestaande lak gaat. Met 1k lak zeker 3 bussen of meer.

    Je kan ook bv 1 laag kleur doen. Gewoon acryl. Die laat je drogen en dan aflakken met 2k transparant. Geeft wat meer diepte in de beleving...

  2. #1592
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik begin er al wat meer van te snappen en navenant fiducie in te krijgen.
    Even ter keuring mijn plan:
    Huidige body schuren tot de buitenste laag eraf is, van grof naar fijn en als laatste 600 om 'm echt glad te krijgen.
    Daarna velgenzilver 1 laag als onderlaag voor metallic.
    Motip metallic blauw autolak. Mijn enige twijfel daar is dat ik op allerlei filmpjes zie dat je tussen de verschillende lagen maar 10 minuten moet houden maar de beschrijving zegt dat het na 2 uur overschilderbaar is.
    2k blanke lak, 2 lagen. Hier gedeeltelijke dezelfde twijfel: beschrijving vermeldt dat het al na 10m over de kleurlak heen kan.
    Tussen deze hoeft niet geschuurd te worden right?
    Achteraf polijsten uiteraard.

  3. #1593
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik begin er al wat meer van te snappen en navenant fiducie in te krijgen.
    Even ter keuring mijn plan:
    Huidige body schuren tot de buitenste laag eraf is, van grof naar fijn en als laatste 600 om 'm echt glad te krijgen.
    Daarna velgenzilver 1 laag als onderlaag voor metallic.
    Motip metallic blauw autolak. Mijn enige twijfel daar is dat ik op allerlei filmpjes zie dat je tussen de verschillende lagen maar 10 minuten moet houden maar de beschrijving zegt dat het na 2 uur overschilderbaar is.
    2k blanke lak, 2 lagen. Hier gedeeltelijke dezelfde twijfel: beschrijving vermeldt dat het al na 10m over de kleurlak heen kan.
    Tussen deze hoeft niet geschuurd te worden right?
    Achteraf polijsten uiteraard.
    Ja klopt globaal wel. Kan voor de zekerheid iets langer aanhouden. Meestal spuit ik meer dan twee lagen. Gewoon tot de bus leeg is. Ik wil nl geen zakkers door te dikke lagen. Droogtijd hangt ook af van de temperatuur. Ik zou zorgen dat de bus warm is. Vloeit beter en droogt sneller. Kan in warm water opgewarmd worden of bij kamertemperatuur bewaard.

    Let wel op: SPUIT GOED GEVENTILEERD EN DRAAG EEN SPUITMASKER. 2k lak is behoorlijk giftig. Drogen (ook tussen de lagen) het liefst bij kamertemperatuur. In een verwarmde schuur bv.

  4. #1594
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ps: ik vindt colormatic 2k bussen iets beter dan spraymax vloeien. Iets duurder maar scheelt weer schuurwerk.

  5. #1595
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Thanks, dat merk zoek ik even op.
    Die spuitmaskers is wel een punt. Ik denk dat de fabrieken alles op de mondkapjes zetten want zelfs spuitmaskers zijn uitverkocht
    Kletsnatte theedoek is niet genoeg?

    Voordeel van deze temperatuur is dat de schuur open kan blijven en het toch warm genoeg is

  6. #1596
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Buiten spuiten met de wind in de rug?

  7. #1597
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Buiten spuiten met de wind in de rug?
    Als het niet te hard waait gaat dat meestal prima. Maar wel kans op kleine vervuilingen als het waait. Heb ook wel eens wat fijn zand in mijn spuitwerk gehad. Zie je nauwelijks. Geeft wel karakter . Als je binnen spuit: eerst even 5 min van te voren met een plantenspuit met wat water rondspuiten. Slaat het stof neer.

  8. #1598
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Thanks, dat merk zoek ik even op.
    Die spuitmaskers is wel een punt. Ik denk dat de fabrieken alles op de mondkapjes zetten want zelfs spuitmaskers zijn uitverkocht
    Kletsnatte theedoek is niet genoeg?

    Voordeel van deze temperatuur is dat de schuur open kan blijven en het toch warm genoeg is
    Niet echt maar beter dan niets. Die mondkapjes zijn niet echt genoeg. Die laten damp door. Als je snel werkt gaat het wel maar dat ga ik je niet officieel Aanraden. Als je de mogendheid hebt een schuur met de deur open ofzo.

  9. #1599
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Sorry voor de typvouten.

  10. #1600
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Yes, op een andere site toch nog spuitkap gevonden!
    Nu ik je toch heb: inclusief een stukje testen op wat resthout, ga ik van de Motip kleurlak 2 of 3 bussen nodig hebben?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top