Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 152 van 164 EersteEerste ... 52102142150151152153154162 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.511 t/m 1.520 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #1511
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door element Bekijk bericht
    Ik heb bij the "House of Kolor" de "Kandy" lak gezien in spuitbussen. Dat is op solvent basis. Kan ik daar nitrocellulose blanke lak over zetten?

    Op de website van "house of kolor" staat wel iets meer info denk ik maar ik weet er te weinig vanaf.


    Groet mike
    ja dat kan, ik heb zelf de house of candy in potjes maar een spuitbus is een stuk makkelijker , is het ook in nederland verkrijgbaar ?
    life sucks and then you die

  2. #1512

    Standaard

    In Goes zit Lion-art. Hij heeft ook een website. Ik ben er vandaag geweest. Stukje hout meegenomen en daar de lakken vergeleken op kleur. Hij maakt ter plekke de gewenste kleur in spraymax spuitbussen. Ik heb daar ook meteen blanke lak gekocht en een nieuw masker. Het resultaat post ik binnenkort.

  3. #1513

    Standaard

    Ik heb hier 2k blankelak staan in spuitbussen. Hoe pak ik lakken van mijn inmiddels 'in kandy kleur' gespoten gitaar aan? Of beter de 2k lak vermijden en kiezen voor de nitrocellulose / of acryl?

  4. #1514
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Maakt niet zo veel. Allemaal eigen voorkeur. Sommige zweren bij cellulose maar dit wordt steeds moeilijker verkrijgbaar. Tegenwoordig is volgens mij polyurethaan standaard zowat. 2k lak heb ik ooit op velgen gebruikt. Geeft wel een mooi resultaat en geloof ook wel dat je het echt mooi hoogglans kan polijsten.

  5. #1515

    Standaard

    Vult het ook de fijne putjes in het hout op? Ik heb het mahonie wel in de poriënvuller gezet maar je blijft altijd wel wat zien.

  6. #1516
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Het is onzichtbaar te doen. Moet je wel beter vullen.
    147-c Guitars

  7. #1517
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    zonder in herhaling te willen vallen (1500+ reacties lezen is wat trop): op welke manier lakken jullie ? hebben de meeste hier een spuitinstallatie of gaat het zoals bij mij telkens met spuitbussen? en welke spuitbussen gebruiken jullie dan?

    Zelf heb ik tot nu toe met motip gewerkt: primer, kleur én blanke lak. de metallic kleuren van motip zijn op cellulosebasis en die werkt het beste (maar daar zijn maar een paar kleuren van).
    Zijn er veel die zelf hun kleur mengen?

    grtz

  8. #1518

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door st.robot Bekijk bericht
    zonder in herhaling te willen vallen (1500+ reacties lezen is wat trop): op welke manier lakken jullie ? hebben de meeste hier een spuitinstallatie of gaat het zoals bij mij telkens met spuitbussen? en welke spuitbussen gebruiken jullie dan?

    Zelf heb ik tot nu toe met motip gewerkt: primer, kleur én blanke lak. de metallic kleuren van motip zijn op cellulosebasis en die werkt het beste (maar daar zijn maar een paar kleuren van).
    Zijn er veel die zelf hun kleur mengen?

    grtz
    Ik loop een beetje met dezelfde vraag. Voor mijn eerste bouw had ik cellulose lak in spuitbussen gebruikt, werkte zeer goed maar ik vindt dit wel een dure manier. Voor de volgende bouw, wil ik kijken of ik een spuitpistool kan kopen voor mijn compressor.

    Weet iemand met wat voor pigment (waar haal ik hem) ik kleur kan mengen met cellulose lak?
    there's a Red House over yonder, that's where my baby's at

  9. #1519
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik spuit op allerlei manieren: motip, nitro spuitbussen van Guitarsupplies (veel kleuren), 2K en nitro met spuitpistool.

    spuiten met pistool is heel gedoe telkens weer, zeker voor kleuren. blank aflakken met 2K is fijn (op een dag droog en polijstbaar). Dus vaak kleurtje van motip en daarover 2K. of als het cellulose moet zijn: kleur uit spuitbus, en meestal geen blanke lak, gewoon de kleurlaag polijsten zoals vroeger.

  10. #1520
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heb ik ook nog een vraag. Op mijn nitro gespoten body heeft een sticker gezeten en nu die eraf is, kun je kleurverschil zien. Is dit op te lossen of te verbeteren?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top