Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 146 van 164 EersteEerste ... 4696136144145146147148156 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.451 t/m 1.460 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #1451
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Okee, dat neem ik absoluut direct van je aan dat het complex is en er is ook veel verschil onderling trouwens bij tv yellow. Om te beginnen al transparant (eigenlijk de enige echt originele) en opaque en de tinten zijn ook verschillend.
    Ivm een paar houtreparaties aan de gitaar is het de bedoeling dat de finish opaque / niet-transparant wordt. Dus ik wil hem eigenlijk met wit primeren en dan tv geel. Dekkend dus, kon even niet op het woord komen.

    Bij guitarsupplies heb ik wel gekeken maar volgens mij staat daar geen tv yellow tussen. Nog 1 of 2 in NL gekeken maar volgens mij ook niet.
    Bij Reranch verkopen namelijk wel gewoon TV Yellow nitro in spuitbus. Nu ben ik toevallig over een paar weken in de US, en toevalligerwijs nog in Dallas ook dus ik zou ze kunnen contacten of ik 2 spuitbussen kan ophalen, maar liever koop ik het gewoon hier (weet namelijk of ik wel kan ophalen; moet er toch langs dan; spuitbussen in een koffer...ik weet niet of men dat leuk vind etc)
    http://guitarsupplies.nl/index.php?i...d=2929&lang=nl

  2. #1452

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Dank je; had ik idd gezien maar hoopte op een kant-en-klare kleur (omdat ik toch dekkend wil/moet).
    Ben nu even op internet aan he zoeken naar de/een RAL code voor TV Yellow, maar tot nu toe zonder succes.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #1453
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Dank je; had ik idd gezien maar hoopte op een kant-en-klare kleur (omdat ik toch dekkend wil/moet).
    Ben nu even op internet aan he zoeken naar de/een RAL code voor TV Yellow, maar tot nu toe zonder succes.
    zoals je zelf al zei, er bestaan veel soorten TV yellow, dus een officiële ral zal je niet vinden denk ik. dan wordt het zelf wat gokken op een van die gele samples

  4. #1454
    Member
    Geregistreerd
    12 september 2013
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    49

    Standaard

    Als het toch dekkend moet zijn, kan je het beste bij een goeie verfhandel / motip dealer een kleurwaaier pakken en een kleur zoeken die je mooi vindt. De kleur op de waaier is de kleur van de bus en dat is met RAL kleuren op je monitor nog wel eens anders....

  5. #1455
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Als ik nu mijn gitaartop wil gaan stainen en ik wil dat de flamed maple binding gewoon naturel blijft van kleur. Plak ik deze dan gewoon af of moet ik hem op een of andere manier sealen? Ik heb namelijk geen idee of de stain er alsnog in trekt als ik hem afplak..iemand met een goede tip?

  6. #1456
    Member
    Geregistreerd
    12 september 2013
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    49

    Standaard

    YouTube filmpjes van fabrikanten genoeg. Zou moeten kunnen, maar koop wel echte maskeer tape en geen bouwmarkt papiertape. Als je de binding eerst sealt of vol spuiten met lak kan de stain er sowieso niet in. Maar dan moet je de top af plakken voor het sealen. probeer druppels te voorkomen. Doekje moet doorweekt zijn maar niet te.... Ff oefenen op latje helpt ook.
    Oh oh oh wat een hoop dingen om rekening mee te houden...

  7. #1457

    Standaard

    Even een vraag:
    Is nitro geschikt als lak op een maple toets?
    Ik ben een gitaar aan het restaureren (gibson) en die is (en wordt) uiteraard in nitrocellulose gelakt. Maar de toets heeft een paar kleine slijtplekjes (zie foto). Het is natuurlijk een kleine moeite om dat even mee te nemen of moet dat apart met een andere (hardere ?) laksoort gedaan worden? Wat is gebruikelijk?

    My Róisín Dubh is my one and only true love

  8. #1458
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    je kunt gewoon cellulose gebruiken maar je zult waarschijnlijk eerst de plekjes lichter moeten maken met peroxide
    life sucks and then you die

  9. #1459
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Vandaag een gibson lp GEM body gekocht waar de vorige eigenaar als test de achterkant heeft zwart gespoten. Wat ik er van begreep is het autolak die direct op de originele lak is gespoten. Het is niet heel netjes gedaan dus wil ik de zwarte lak verwijderen Iemand tips om die lak te verwijderen zonder de originele lak laag te beschadigen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  10. #1460

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    je kunt gewoon cellulose gebruiken maar je zult waarschijnlijk eerst de plekjes lichter moeten maken met peroxide
    Ah, dank je wel Fred!
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top