Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 145 van 164 EersteEerste ... 4595135143144145146147155 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.441 t/m 1.450 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #1441
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ja, laten drogen, anders krijg je een soort van rul gebakken gehakt.

  2. #1442

    Standaard

    Bedankt Is drie dagen wachten genoeg alvorens ik begin met schuren en de volgende laag nitro uit spuitbus erop leg?
    Laatst gewijzigd door louwrens; 17 april 2015 om 14:42

  3. #1443
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Zou ik rustig doen na 3 dagen. Vaak zat na 1 dag gedaan.

  4. #1444

    Standaard

    Thnks for the heads up

  5. #1445
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Na je laatste blanke laag zou ik wel een week of 6 wachten voor het fijnschuren en polijsten. Liefst wacht ik zelf bij meerdere dikke lagen nog langer. Nitro blijft lang inzakken.

  6. #1446

    Standaard

    Ik ga denk ik voor een een matte lak. Dus polijsten zit er niet in ;-) Ga wel wat eerder dan zes week(!!!??) verder met het weer in elkaar zetten denk ik
    Laatst gewijzigd door louwrens; 17 april 2015 om 16:05

  7. #1447
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 november 2011
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    15

    Standaard

    Hallo lak guru's,

    Ik heb een vraagje. Ik heb laatst een hals met nitro gelakt, maar bij het opschuren en polijsten kreeg ik het onderstaande resultaat.
    Hebben jullie enig idee waarom het mis is gegaan? Te kort laten uitharden (2 weken, ik was wat ongeduldig) of te veel kracht zetten bij het schuren ofzo?

    Hals heb ik licht geschuurd en opnieuw gespoten, waarmee de schade wel hersteld, maar ik wil niet nog een keer hetzelfde probleem krijgen.








  8. #1448

    Standaard

    Weet iemand waar ik nitro lak in spuitbus in de kleur TV yellow kan krijgen? (dus de gele kleur van Gibson LP Juniors / Specials van vroegah).
    Ik heb de mij bekende webwinkels in NL bekeken, maar daar zie ik het niet...
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  9. #1449
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Weet iemand waar ik nitro lak in spuitbus in de kleur TV yellow kan krijgen? (dus de gele kleur van Gibson LP Juniors / Specials van vroegah).
    Ik heb de mij bekende webwinkels in NL bekeken, maar daar zie ik het niet...
    TV yellow is een tamelijk complexe finish, dat krijg je niet door één kleur te spuiten. it envolves witte lak, mahonie porefiller over de lak en daarna seethrough yellow / amber erover. Bij guitarsupplies kan je nitrokleuren in spuitbus kopen

  10. #1450

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    TV yellow is een tamelijk complexe finish, dat krijg je niet door één kleur te spuiten. it envolves witte lak, mahonie porefiller over de lak en daarna seethrough yellow / amber erover. Bij guitarsupplies kan je nitrokleuren in spuitbus kopen
    Okee, dat neem ik absoluut direct van je aan dat het complex is en er is ook veel verschil onderling trouwens bij tv yellow. Om te beginnen al transparant (eigenlijk de enige echt originele) en opaque en de tinten zijn ook verschillend.
    Ivm een paar houtreparaties aan de gitaar is het de bedoeling dat de finish opaque / niet-transparant wordt. Dus ik wil hem eigenlijk met wit primeren en dan tv geel. Dekkend dus, kon even niet op het woord komen.

    Bij guitarsupplies heb ik wel gekeken maar volgens mij staat daar geen tv yellow tussen. Nog 1 of 2 in NL gekeken maar volgens mij ook niet.
    Bij Reranch verkopen namelijk wel gewoon TV Yellow nitro in spuitbus. Nu ben ik toevallig over een paar weken in de US, en toevalligerwijs nog in Dallas ook dus ik zou ze kunnen contacten of ik 2 spuitbussen kan ophalen, maar liever koop ik het gewoon hier (weet namelijk of ik wel kan ophalen; moet er toch langs dan; spuitbussen in een koffer...ik weet niet of men dat leuk vind etc)
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top