Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 143 van 164 EersteEerste ... 4393133141142143144145153 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.421 t/m 1.430 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #1421
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Ik wil voor mijn fender white chikcen project nu de verf gaan aanschaffen maar wil deze keer geen nitro gebruiken omdat het mij te lang duurt qua drogen en wil voor 2k lak gaan, maar ik heb wat vragen

    1: is het aan te raden om 2k lak als kleur te nemen en deze af te lakken met 2k hoogglans? Of kan ik bv een andere verf voor de kleur gebruiken en deze aflakken met 2k clear?
    2: ik wil voor vintage white gaan, zeg maar een beetje verouderd wit zoals je ook wel bij de white falcon ziet, dit is eigenlijk wat ik wil qua kleur(heet antique white):



    3: Ik kan bij http://www.nonpaints.com/nl/2k-ral-k...itbus-spraymax 2k lak in RAL kleur bestellen, maar ik ben bang dat RAL te weinig kleuren heeft om dit te benaden als ik deze website bekijk: http://www.ralcolor.com/ . Dichts bij komt creme wit, maar ben bang dta dat teveel creme is?

    Iemand een goede tip hoe ik dit kan bereiken. Alternatief is olympic white en dan met amber nitro lak aflakken of iets dergelijks?

  2. #1422
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    je kan gewoon bv motip kleurbus nemen en aflakken met 2K blanke lak. Motip heeft hoop witvarianten , van wit wit tot beige.
    Je kan desgewenst de blanke 2K lak wat op kleur brengen met wat amber voor vergeeld effect.

  3. #1423
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    vraagje: is het mogelijk om beits/ecoline uit hout te verwijderen? (als het essen is)
    no life without music

  4. #1424
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    alleen met heel veel schuren en dan nog is er geen 100 procent garantie (blauw bijvoorbeeld heeft de neiging heel diep in te trekken) als ik een reeds gebeitste body refinish probeer ik daarom altijd met de nieuwe kleur gebruik te maken van de oude kleur (geen geel over blauw, dan krijg je groene vlekken maar bijvoorbeeld paars over blauw)
    life sucks and then you die

  5. #1425
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    je kan gewoon bv motip kleurbus nemen en aflakken met 2K blanke lak. Motip heeft hoop witvarianten , van wit wit tot beige.
    Je kan desgewenst de blanke 2K lak wat op kleur brengen met wat amber voor vergeeld effect.
    Thanks, moet ik dan acryl of alkyd motip nemen, ik gandenk maar voor olympic white.

    Heb je nog een tip voor welke webshop motip spuitver heeft in olympic white?

  6. #1426
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    Thanks, moet ik dan acryl of alkyd motip nemen, ik gandenk maar voor olympic white.

    Heb je nog een tip voor welke webshop motip spuitver heeft in olympic white?
    ik denk dat die motip acryl is. Ik zou zeker geen alkyd nemen.

    Motip verkopen ze hier in bijna elke autospeciaalzaak. In Nederland ook, dacht ik

  7. #1427
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik denk dat die motip acryl is. Ik zou zeker geen alkyd nemen.

    Motip verkopen ze hier in bijna elke autospeciaalzaak. In Nederland ook, dacht ik
    Hier in amsterdam westerparc zit zo'n zaakje (hoewel het me niets zal verbazen als het een witwas zaak is), ben er achter dat mijn spray max klear lak ook acryl is, dan ga ik daar maar voor.

  8. #1428
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    In het verleden heb ik aardig wat gewerkt met lakken spuiten op auto's en motoren.
    Dat is echter al 25 jaar geleden en mijn kennis/kunde is niet meer up to date.
    Ik heb wel een prachtige nieuwe compressor met goede waterafscheiding.
    Wanneer ik met nitro cellulose mijn akoestische gitaren wil gaan spuiten, wat zouden jullie mij aanraden als spuitpistool.
    Bovenbeker of onderbeker en merk? HVLP ja of nee, Ervaringen?
    Of toch maar gewoon met spuitbusjes? (als die beter zijn dan vroeger, want dat was toen bagger)

    Er is zo veel te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
    Laatst gewijzigd door grizzly; 28 augustus 2014 om 18:33
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  9. #1429
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb een HVLP spuitpistool met bovenbeker met een mooie compressor maar cellulose spuit ik het liefst met spuitbussen, probleem is dat mijn compressor in een afgesloten ruimte staat en bij cellulose spuiten je best wel wat Thinner de ruimte in spuit; met het risico dat je bij de kleinste vonk je je schuurtje uit de tuin van de buren 5 deuren verder op kan ophalen
    ik gebruik mijn spuitset alleen voor 2k (nog steeds wel een (kleiner) risico) en lak op waterbasis
    life sucks and then you die

  10. #1430
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Bedankt Fred,

    Precies het advies wat ik nodig heb. Ook bij mij staat de boel in een afgesloten schuur (met nog eens veel hout en dus ook houtstof)
    Dat wordt dus een makkelijkere keus.
    Spuitbussen
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top