Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 164 EersteEerste ... 210111213142262112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #111
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dastard
    Ik zoek me suf hier op het forum en in de winkels maar ik kan nergens cellulose lak in een spuitbus vinden, hier in Amsterdam dan, kent iemand een adresje ?
    Gamma. Motip trendy colorline is nitro cellulose en verkrijgbaar in heel veel kleuren. Ongeveer 6,50 euro per spuitbus.

  2. #112
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    En het antwoord stond trouwens er trouwens al een paar pagina's terug

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Voor de liefhebbers van nitro cellulose in een spuitbus. Heb ontdekt dat Trendy Colorline (ook de metalic lakken) van motip nitro cellulose is (behalve de blanke lak).

    Verkrijgbaar bij de Gamma en andere bouwmarkten.

  3. #113

    Standaard

    damn, sorry, ik ga het morgen meteen ff kopen, ik zag ze daarstraks staan in een winkel maar kennelijk was het iets anders van Motip

  4. #114

    Standaard

    Dit zocht ik

  5. #115

    Standaard

    Hoi,

    Ik wil mijn gitaar lakken, weet alleen niet wat voor soort hout de body heeft:


    Enig idee?

    Verder wil ik graag weten hoe te beginnen!
    Ik wil 'm graag een natuurlijke look meegeven, dus niet 1 kleur. Misschien sunburst.
    Anders wil ik 'm gewoon in deze staat lakken, maar wel een beetje donkerdere kleur.

    Suggesties?

    Bedankt!

    EDIT: Het is een Squier Body

  6. #116

    Standaard

    Ga even door deze pagina's geen en lees vooral pagina 1 aandachtig, daar kun je vrijwel alles vinden wat je nodig hebt. Ik moet wel zeggen dat sunburst wel erg lastig is voor een eerste keer en je beter afbent met een 1 kleur. Spuitbussen van Motip zijn goed verkrijgbaar en van goede kwaliteit. Als je je body fijn hebt geschuurd het je eigenlijk een primer nodig, en alleen maar een kleur en lak. Ik moet je wel waarschuwen: Het kost erg veel tijd om zo'n body goed te lakken! Dan heb ik het niet over het spuiten zelf, maar vooral het drogen en uitharden..

  7. #117

    Standaard

    En als ik hem transparant wil laten, dus dat er nog wat houtnerf te zien valt, maar wel iets donkerder dan dat hij nu is?

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 december 2001
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    131

    Standaard Voorkomen/kwijtraken van kwaststrepen

    Ik ben bezig met het lakken van mijn prs project (blanke DDlak). Na eerst twee lagen epoxy te hebben aangebracht met daartussen schuurbeurten met 180korrel, ben ik begonnen met het aanbrengen van de DDlak. Hier heb ik inmiddels 3 lagen van aangebracht, na de eerste laag geschuurd met 240, na de 2e laag geschuurd met 320.

    Hij zit nu aardig goed in de lak, maar ik merk wel dat er na elke lakbeurt weer kwaststrepen achterblijven, waardoor je geen mooi glimmend vlak krijgt. Hoe krijgen jullie zo'n mooie vlakke laklaag?

    Ik wil nog een keer met 320 het geheel schuren en lakken, en dan gaan polijsten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Schuren met korrel 1000 o.i.d. en dan met commandant invrijven? Ben ik dan ook meteen de kwaststrepen kwijt??

    Ik hoop dat jullie mij hierover advies kunnen geven :-)
    Gitaarbouwer

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    147

    Standaard

    bij de faq stond dat je kneedbaar hout kon gebruiken als porienvuller. Hoe doe ik dit?

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    voor mitchel; als je schuurt (en je hebt met een kwast gelakt) altijd met een klosje schuren zodat je de lak overal weer glad krijgt)

    voor laurence; als je een waterverdunbaar kneedbaar hout hebt, met een beetje water een papje van maken en dit over het hout wrijven, herhaal dit een paar keer, excess materiaal wegschuren met 400 grit schuurpapier
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top