Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 113 van 164 EersteEerste ... 1363103111112113114115123163 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.121 t/m 1.130 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #1121
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    de v waar stijn kenens nu aan werkt is afgelakt met lak op waterbasis, maar weet niet of het parketlak is. op basgitaarforum.nl zie ik af en toe wel eens parketlak op een basgitaar verschijnen (maar weet niet of dat om lak op waterbasis gaat)
    no life without music

  2. #1122
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2010
    Locatie
    Gemert
    Berichten
    102

    Standaard

    Hallo!

    Ik heb een namaak Stratocaster hier, en die heb ik al helemaal uit elkaar gehaald en een goede laag primer (van de Action) erop gespoten. Die zit er heel strak op.

    Nu ga ik waarschijnlijk een kleurlak erop spuiten van Motip of iets in die richting.

    Een vriendin van mij gaat daarna schilderingen erop maken, sierlijntjes enzo. De bedoeling is dat alles mooi gaat glimmen erna. Blanke lak heb ik al staan, dat is 2 componenten lak uit een spuitbus.

    Maar we weten allebei niet wat voor verf ze moet gebruiken voor die schilderingen. Ze heeft de primerlaag aangekeken en ze is bang dat haar verf daar zo vanaf valt.

    Ze heeft Acrylverf en Olieverf.

    Wat voor verf kan ze het best gebruiken ? En moet ik de kleurlaag eerst nog lichtjes opschuren of is dat niet nodig ?



    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door Melv16; 6 juni 2011 om 20:54

  3. #1123
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik zou voor acryl gaan, olieverf duurt heel lang voordat het uitgehard is, acryl (uit tube of waterbasis) reageert tenminste nergens mee
    life sucks and then you die

  4. #1124
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    oh ja, zorg dat je primer en kleur laag van hetzelfde merk zijn, verschillende merken willen nog wel eens slecht op elkaar reageren
    ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met een 2k lak over een verse lak laag maar ik kan me goed voorstellen dat die ook niet geheel compatible zijn
    life sucks and then you die

  5. #1125
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2010
    Locatie
    Gemert
    Berichten
    102

    Standaard

    Hmm ok, dan gaan we dus mooi effe andere blanke lak scoren tegen die tijd ook van de Action gewoon haha.

    Is Acrylverf het beste ? Of het beste van die 2 ? Want ik ben ook gewoon bereid om andere verf voor haar te gaan halen, dat is totaal geen probleem.

    Ook heb k zitten denken om de gitaar in kleur te laten spuiten bij een spuiterij, en de verf die zij gaat gebruiken ook daar te laten mengen, dat moet dan ook gewoon goed samen gaan lijkt mij ? Al weet ik niet of die verf met een penseel aan te brengen is. Lijkt me wel als ze het in een potje doen ?

  6. #1126
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik doe al mijn airbursh en schilderwerk met acryl dus ja ik vind dit wel het beste, je kunt ook werken met verf met chemische oplosmiddelen (dat is wat je gaat krijgen bij de autospuitert) maar tegenwoordig kun je dezelfde kleuren ook in acryl op waterbasis krijgen en dat is wel wat gezonder en gemakkelijker in het verwerken

    je zult er overigens achter komen dat als je de verf van de autospuiter in een potje wil je een godsvermogen kwijt bent dus ik zou zelf dit adres aanraden die kunnen je ook helpen aan goede 2k lak
    http://www.airbrush-services-almere.nl/
    life sucks and then you die

  7. #1127
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2010
    Locatie
    Gemert
    Berichten
    102

    Standaard

    Ok hartstikke bedankt, dan word het gewoon Acryl op waterbasis met erna blanke lak van de Action.

  8. #1128

    Standaard

    Is het met nitrocellulose lak makkelijker (verbergt beter eventuele oneffenheden ) om een gladde/strakke finish te krijgen dan met de standaard acryl/alkyd spuitbussen?

  9. #1129
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iesiediesie74 Bekijk bericht
    Is het met nitrocellulose lak makkelijker (verbergt beter eventuele oneffenheden ) om een gladde/strakke finish te krijgen dan met de standaard acryl/alkyd spuitbussen?
    ten eerste is het nooit makkelijk om een strakke finish te krijgen, enfin, dat vind ik toch . voor Fred is waarschijnlijk eitje

    de lagen cellulose vloeien beter in mekaar over maar eventuele oneffenheden worden evengoed "gefeatured". Eigenlijk moet je er altijd van uitgaan dat kleine bumps of cracks gewoon nog veel zichtbaarder worden bij het lakken.

  10. #1130
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nee hoor nog steeds geen eitje

    ik vond cellulose wel makkelijker te verwerken, met alkyd en acryl kan ik in principe maar 2 lagen per dag spuiten en dan moet ik dat binnen 20 minuten doen (en en daarna moet ik weer 24 uur wachten), terwijl ik met cellulose meerdere lagen op 1 dag kan doen en daar gemakkelijk een paar uur tussen kan laten (bij acryl en alkyd wil de lak dan nog wel eens gaan blisteren)

    cellulose is ook makkelijker polijsten (acryl word nogal snel warm en daardoor zacht en kwetsbaar tijdens het polijsten) maar zoals Barno al zegt, zorg dat je met een zo glad mogelijk oppervlakte begint dat maakt het aflakken alleen maar beter en makkelijker
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top