Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 105 van 164 EersteEerste ... 55595103104105106107115155 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.041 t/m 1.050 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #1041
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Voor de liefhebbers van politoer (Frensh Pollish).

    Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is:
    http://www.milburnguitars.com/fpbannerframes.html
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  2. #1042

    Standaard Fender musicmaster

    Hallo,

    Ik heb een fender musicmaster uit 71' ( http://www.2dehands.be/muziek/muziek...l=&pc_id=&afd= )

    en ik zou deze graag refinishen in zwart satijnglans (geen hoogglans, mag er liefst wat oud uitzien). Zijn er toevallig mensen op het forum die dit tegen een redelijke prijs willen doen of mij persoonlijk willen helpen? ook zou ik graag de originele pick up willen installeren en de gitaar afgesteld willen zien, maar ik heb wat schrik om aan een oude fender te prutsen zonder kennis van zaken of een geschikte mentor

    Pieter

  3. #1043

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superfly Bekijk bericht
    Op zoek naar een leverancier voor Nitro cellulose stuitte ik op een website vol met Clou producten (onder veel meer; beits en nitro cellulose)
    Ik heb die site hier nog nooit genoemd zien worden.

    http://www.clou-shop.eu/index.php

    Wim
    't is me niet duidelijk of dit wel nitro-cellulose is? Er staat nl. "Nitro-Kombinationslack" en dat doet me denken aan de bus "nitro-akryl" lak die ik eens heb gehad. De lak was ok, maar het blijft acryl, toch?

  4. #1044
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knarf Bekijk bericht
    't is me niet duidelijk of dit wel nitro-cellulose is? Er staat nl. "Nitro-Kombinationslack" en dat doet me denken aan de bus "nitro-akryl" lak die ik eens heb gehad. De lak was ok, maar het blijft acryl, toch?
    Die term "Nitro-Kombinationslack" zie ik bij de matte varianten staan. Bij de Clou 700 staat Spritzlack auf Nitrocellulose-Basis. De exacte samenstelling ken ik niet maar dit type is me aangeraden omdat het zich gedraagt als Nitro ( lagen versmelten, makkelijk schuurbaar, mooie vergeling enz.....) BTW Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  5. #1045
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knarf Bekijk bericht
    't is me niet duidelijk of dit wel nitro-cellulose is? Er staat nl. "Nitro-Kombinationslack" en dat doet me denken aan de bus "nitro-akryl" lak die ik eens heb gehad. De lak was ok, maar het blijft acryl, toch?
    de meeste customkleuren van fender waren acryl op thinnerbasis dus dat hoeft geen probleem te zijn, tis volledig compatible met nitrocellulose en wat de customkleuren betreft ook nog eens authenthiek
    life sucks and then you die

  6. #1046

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superfly Bekijk bericht
    Die term "Nitro-Kombinationslack" zie ik bij de matte varianten staan. Bij de Clou 700 staat Spritzlack auf Nitrocellulose-Basis. De exacte samenstelling ken ik niet maar dit type is me aangeraden omdat het zich gedraagt als Nitro ( lagen versmelten, makkelijk schuurbaar, mooie vergeling enz.....) BTW Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
    Ah, ok, die had ik niet gevonden! Waarvoor dank! Die wil ik wel eens proberen. Alleen... 5 liter minimum afname is nogal veel hé...

  7. #1047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    de meeste customkleuren van fender waren acryl op thinnerbasis dus dat hoeft geen probleem te zijn, tis volledig compatible met nitrocellulose en wat de customkleuren betreft ook nog eens authenthiek
    Heus?? Weeral wat bijgeleerd! Ook die typische pastel kleuren uit de fifties?

    Als acryl en cellulose zó dicht tegen elkaar aanliggen zou ik toch die paraloid korreltjes icm thinner eens willen proberen. 't is vast minder giftig dan cellulose en als het goeie resultaten geeft...

  8. #1048
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knarf Bekijk bericht
    Alleen... 5 liter minimum afname is nogal veel hé...
    Als je wat rondrommelt op de site krijg je ook prijzen voor kleinere hoeveelheden. Ik ben nog niet toe aan bestellen, maar stuur ze eens een mailtje........
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  9. #1049
    Member
    Geregistreerd
    17 januari 2010
    Locatie
    Rhoon
    Berichten
    98

    Standaard

    Aantal vraagjes voor mijn project. Ik heb van Vox Humana grondverf (degene die je moet mengen) en een Olympic White lak en ook heb ik een unfinished body. Deze moet ik allereerst in de grondverf zetten (2 tot 3 lagen). Nu zijn mijn vragen als volgt:

    1) aan welke kant moet je je gitaar laten hangen bij het drogen? De verkoper bij Vox Humana heeft het tegen me gezegd maar ik ben het vergeten

    2) nadat de grondverf is aangebracht, maakt het dan uit hoelang je wacht ermee totdat je weer wat doet aan de gitaar?

    3) als de witte lak is aangebracht, moet je dan binnen een bepaalde tijd de blanke hoogglans lak aanbrengen?

    4) de gitaar wordt als basis wit maar krijgt ook zwarte delen die ik er later dmv afplakken nog ga bij spuiten. Hoe zit het in dit geval met de blanke lak en nat schuren? Moet ik dat ook gelijk doen als de witte erop zit, of moet ik wachten tot ze er allebei op zitten, of op allebei apart blanke lak aanbrengen en nat schuren?

    Thanx alvast.

  10. #1050
    Member
    Geregistreerd
    17 januari 2010
    Locatie
    Rhoon
    Berichten
    98

    Standaard

    Iemand?? Ik wil graag beginnen hahaha maar lijkt me ff verstandig dat ik pas begin als ik 100% zeker ben.. dus ff wachten op iemand die antwoorden heeft

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top