Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 102 van 164 EersteEerste ... 25292100101102103104112152 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.011 t/m 1.020 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #1011
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard Pas op met motip!!!

    Ter€:&;@;@ k&€ tyf€:&:@: motip!!!
    Ik een eeuwigheid gedaan om m'n body mooi wit te krijgen met die trendycolorline nitro. Ga ik aflakken met dezelfde serie aflak, blijkt dit alkyd te zijn! Dat is al zwaar vervelend maar dan!

    Ik zo ver geschuurd dat ik op sommige plekken bij moest witten. Reageerd dit me elkaar!!!:@

    Dus je kan wel aflakken zonder te reageren maar op He moment dat je iets wilt bijwerken is het dus einde verhaal!

    En nu?! Ik denk schuren en hopen op beter resultaat daarna
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  2. #1012
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik zou het de volgende keer gewoon alleen bij het wit houden, de blanke lak zorgde er bij fender voor dat de lak uiteindelijk verkleurde naar vintage yellow en als je daar niet voor wilt gaan dan zou in principe alleen de kleur lak voldoende moeten zijn
    life sucks and then you die

  3. #1013
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Verder is het nogal aan te raden goed de verpakking te lezen voordat je gaat spuiten. En dit van elke nieuwe bus verf! Er zijn namelijk de laatste jaren nogal wat verfsoorten veranderd door nieuwe regeltjes...

  4. #1014
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    Tuurlijk heb je gelijk in, maar dacht Omdat het van dezelfde lijn was en ik honderd van die busjes in m'n handen had gehad dat dat wel goed was. Iig een waarschuwing voor de mensen die er vanuit gaan dat blanke lakken ook al zijn ze van dezelfde serie nogal kunne. Verschillen van samenstelling.

    Verkleurd het wit zelf ook niet als die nitro is?
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  5. #1015
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2009
    Locatie
    VLEUTEN
    Berichten
    985

    Standaard

    Status:
    Metallic kleurlaag + twee lagen acryl lak, work in progress

    Nu is er een fotolijstje op de body terecht gekomen (vraag niet hoe), met een lekkere buts tot gevolg. Zou een spot repair met een acryl lakstift nog mogelijk zijn? Het is een kleur van Kia, dus een lakstift met dezelfde kleur zou ik zonder problemen kunnen laten maken...

    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

  6. #1016
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    lakstift blijf je bijna altijd zien. Erg lastig om zoiets onzichtbaar te repareren.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #1017
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Even een snelle: heeft Poplar (tulpenhout) een sealer nodig voor het aflakken en tot welke grid moet ik schuren?

  8. #1018
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    het is meer poreus dan elzen (fender fineerde het altijd met esdoorn om de lak sneller te laten pakken, ook op solid colours) dus het kan zeker geen kwaad, ik seal het zelf altijd even met een kwast en onverdunde cellulose en dan met name op de kopse kant van de body
    life sucks and then you die

  9. #1019
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    het is meer poreus dan elzen (fender fineerde het altijd met esdoorn om de lak sneller te laten pakken, ook op solid colours) dus het kan zeker geen kwaad, ik seal het zelf altijd even met een kwast en onverdunde cellulose en dan met name op de kopse kant van de body
    Dus cellulose en dan schuren tot ... 800? Waar kun je de cellulose kopen Fred?
    O'ja (alvast) bedankt.

  10. #1020
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    sorry vergeten te reageren op je schuurvraag

    ik zou niet verder dan 400 grit gaan, Warmoth doet zelf geloof ik 280-320 en dat is meer dan zat
    tussen de laklagen gebruik zelf 600 grit nat

    ik koop tegenwoordig mijn celullose bij Guitarsupplies in spuitbus en ik heb 1 klein tankje die nog bij Vox Humana vandaan komt die ik gebruik voor het sealen
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top