Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 151 van 164 EersteEerste ... 51101141149150151152153161 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.501 t/m 1.510 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #1501
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ja en ik wilde gelijk "buy it now" clicken Maar ze hadden er geen 10 op voorraad
    Die andere 9 ging je niet uitdelen, neem ik aan?

  2. #1502
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ja en ik wilde gelijk "buy it now" clicken Maar ze hadden er geen 10 op voorraad
    Hahaha ! Gewoon zelf bouwen. Spaar je duizenden euro's mee uit. Eigenlijk verdien je daar geld mee dus ! ;-)

  3. #1503
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    wat ook een mooi effect geeft is roest met skotsbrite even poetsen ( word de roest helder oranje van ) en dan met antiek was inwrijven. word de kleur diep en donker van met een mooi effect. heb ik gedaan bij een meubel bedrijf waar wij de metalen frames eerst in de zoutzuur zetten en dan buiten in de regen en deze behandeling er later achteraan als er roestvorming was
    Ik ga een proefje maken met Gun Wax die ik ook voor de neck heb gebruikt.

  4. #1504
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Hahaha ! Gewoon zelf bouwen. Spaar je duizenden euro's mee uit. Eigenlijk verdien je daar geld mee dus ! ;-)
    Verdienen wordt vrij lastig, probeer een zelfgebouwd iets maar eens te verkopen voor "dik geld".
    En nog veel vervelender, het resultaat is gewoon niet altijd top. Ik heb een paar gitaren zelf gebouwd, en je zou verwachten dat je een binding hebt met die dingen. En ook al klinken ze niet onaardig, het is op een of andere manier gewoon niet dat "overweldigende" dat een goede Amerikaanse gitaar, of een gitaar van de gerenommeerde bouwers uit bijvoorbeeld ons eigen land wel heeft.
    Als ik nou wist waar het aan lag....

  5. #1505
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Verdienen wordt vrij lastig, probeer een zelfgebouwd iets maar eens te verkopen voor "dik geld".
    En nog veel vervelender, het resultaat is gewoon niet altijd top. Ik heb een paar gitaren zelf gebouwd, en je zou verwachten dat je een binding hebt met die dingen. En ook al klinken ze niet onaardig, het is op een of andere manier gewoon niet dat "overweldigende" dat een goede Amerikaanse gitaar, of een gitaar van de gerenommeerde bouwers uit bijvoorbeeld ons eigen land wel heeft.
    Als ik nou wist waar het aan lag....
    ... dan waren we allemaal stinkend rijk hier. Ik heb trouwens geen plannen om de Rustkaster te verkopen hoor. Of Bonamassa moet bellen.

    Die Belgische jongen, Dennis, van D&C Guitars, verkoopt wel metalen gitaren voor goed geld, en wat ik zo op Youtube zie en hoor klinkt best aardig !
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 21 april 2016 om 14:23

  6. #1506
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Tsja, ik heb er al behoorlijk wat gebouwd en er zijn er maar 4 waar ik een band mee heb. 1 de gitaar die ik voor mijn oudste zoontje gebouwd heb. Niet omdat ie goed is, maar omdat ie.voor hem gebouwd is tijdens de zwangerschap. 2 de junior voor mijn.tweede knul. Die is gewoon "goed" maar ik heb de band mwer omdat ook deze speciaal voor hem gebouwd is tijdens de zwangerschap. 3 mijn abachi strat. Gewoon "goed", extreem licht, speelt lekker en omdat ik geen betere strat heb. 4 mijn laatste junior omdat die gewoon "erg goed" is.

    Maar daar gingen wel een hoop, voor mij, mindere gitaren aan vooraf.
    147-c Guitars

  7. #1507
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Tsja, ik heb er al behoorlijk wat gebouwd en er zijn er maar 4 waar ik een band mee heb. 1 de gitaar die ik voor mijn oudste zoontje gebouwd heb. Niet omdat ie goed is, maar omdat ie.voor hem gebouwd is tijdens de zwangerschap. 2 de junior voor mijn.tweede knul. Die is gewoon "goed" maar ik heb de band mwer omdat ook deze speciaal voor hem gebouwd is tijdens de zwangerschap. 3 mijn abachi strat. Gewoon "goed", extreem licht, speelt lekker en omdat ik geen betere strat heb. 4 mijn laatste junior omdat die gewoon "erg goed" is.

    Maar daar gingen wel een hoop, voor mij, mindere gitaren aan vooraf.
    Alles staat of valt natuurlijk bij

    - de bespeelbaarheid, en
    - het geluid

    Ik ben benieuwd. Ik heb er tot nu toe iig een hoop plezier aan beleefd, en dat is me al een hoop waard.

  8. #1508
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    ... we raken een beetje off topic in deze thread ...

  9. #1509
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Weer on topic. Ik heb de vraag ook in mijn eigen bouwtopic gesteld, maar nu ook hier:

    Ik heb de body van mijn stalen Telecaster gelakt met een laag of vijf SprayMax 2K transparante matte lak. Ik weet nu niet hoe ik die laklaag af moet werken. Ik heb de body buiten gespoten, omdat ik geen werkplaats heb, dus er zit wat stof op/in de lak. Verder heeft de lak een 'sinaasappelhuid' die ik er graag uit wil polijsten.

    Ik heb intussen op een autoforum gevonden dat 2K lak minimaal een week moet drogen om te polijsten.

    Daarna weet ik het even niet. Opschuren met héél fijn schuurpapier (grit 1500 - 2000 ?) en dan polijsten met een doek en een polijstmiddel ? Of met een polijstschijf op de boormachine ? Ik heb op internet zitten zoeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. En mijn enorme geldvoorraad is een beetje op, dus ik kan geen polijstmachine kopen ...

    Kijk, dit zou er nog uit moeten: het 'sinaasappelhuidje' en stof. Die zie je natuurlijk het beste op het blanke staal.







    Dit is het totaalplaatje:



    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 28 april 2016 om 20:43

  10. #1510

    Standaard

    Ik heb bij the "House of Kolor" de "Kandy" lak gezien in spuitbussen. Dat is op solvent basis. Kan ik daar nitrocellulose blanke lak over zetten?

    Op de website van "house of kolor" staat wel iets meer info denk ik maar ik weet er te weinig vanaf.


    Groet mike

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top