Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 142 van 164 EersteEerste ... 4292132140141142143144152 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.411 t/m 1.420 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

  1. #1411
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    De stratocaster die ik wil maken moet ook een mary kay/ see through olympic white worden. Vind het een hele mooie afwerking. Thanks voor de tip om van te voren het goed te sealen, kan ik in ieder geval leren van jouw "foutjes" die tutorial van ron kirn heb ik nog vaak gelezen, mooi spul maakt die man.

  2. #1412

    Standaard

    Thanks Fred!!!

  3. #1413

    Standaard

    Als ik mijn gitaar uit elkaar haal als voorbereiding op het lakken, kan ik dan gewoon de snaren verwijderen en de nek loshalen of moet ik nog iets met de truss rod doen (spanning er af halen)? En als er een tijd tussen het schuren en daadwerkelijk lakken zit moet ik de body dan inpakken om zo te voorkomen dat er vocht in het hout trekt?

  4. #1414
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nee hoor, zolang je hem in de tussentijd niet in de voortuin bewaard kan dit geen kwaad, je hoeft ook niets aan de trussrod te doen, dat blijft goed stabiel (mits de nek nu ook stabiel is ) ik zou btw tegen de tijd dat je gaat lakken nog 1 keer met 400 grit over de body gaan om wat vet van je vingers te verwijderen maar echt nodig is het niet
    life sucks and then you die

  5. #1415
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Dag allemaal, ik ben bezig om mijn cabronita op te bouwen.
    Nu ben ik voor een brons/koper/goudbruine metallic kleur gegaan. Gespoten met motip busje, zit er netjes op mooi gelijkmatig.

    Gister de blanke lak gespoten, maar nu heb ik deze wat te dun gespoten. De zijkanten zijn wat dikker gespoten en daar heeft hij ook wat mooier gevloeid. Voor en achter is het nu iets ruw, geen echte sinaasappel structuur maar wat spikkelig zeg maar. Een soort zijdeglans lijkt het, ook iets vlekkerig (heel klein beetje als je hem onder een hoek in het licht houd)

    De lak zit er ongeveer een dag op en heb de "spuitwaas" even voorzichtig wat met belgom chrome gepoetst en daar knapte hij wel wat van op, maar wat is wijsheid? Zou er nog een extra blanke laag over kunnen nu deze al gedroogd en gepoetst is of moet ik hem laten uitharden en dan voorzichtig polijsten? Bij het laatste ben ik bang dat ik er misschien doorheen ga..

    Plaatje bij het praatje: (lastig te fotograferen trouwens)
    Laatst gewijzigd door Mr. Dynamite; 28 mei 2014 om 13:42
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  6. #1416
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik zou er zeker nog wat blanke lak lagen opdoen, ik doe er zelf minimaal 5 lagen over de metallic heen, de blanke lak zal nog wat inzakken en het is makkelijker een blanke lak bij te werken dan de metallic lak, je hebt anders een 100 % garantie dat je inderdaad bij het polijsten door de lak heen gaat (de blanke lak voorkomt ook dat de metaal deeltjes in de lak gaan oxideren)
    life sucks and then you die

  7. #1417
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Ja lijkt me zelf ook wel wijzer, moet ik hem dan vooraf nog wat opruwen/schuren of zal het zo ook wel pakken?
    Nog tips hoe ik hem nu het beste kan ontvetten? Alvast bedankt
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  8. #1418
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik zou hem niet schuren, de blanke lak smelt in de metallic laag en dat zorgt voor voldoende hechting , zodra je met een metallic laag verkeerd schuurt is het eigenlijk alleen de repareren door de hele body opnieuw te spuiten anders zul je altijd het "nieuw" gespoten stukje blijven zien
    als je niet met frituur vingers aan de body heb gezeten dan zou ik hem alleen met een tissue afvegen, verder ontvetten is overbodig
    life sucks and then you die

  9. #1419
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Hij hangt nu lekker uit te dampen, glimmen dat ie doet nu
    Wel een druipertje (volgende keer meer licht aan doen) maar dat is er nog wel uit te poetsen denk ik.

    Fred bedankt voor de adviezen, informatief topic dit
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

  10. #1420
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Probeer de druiper weg te snijden met een exacto mesje, gaat makkelijker dan schuren (maar wil je wel schuren gebruik een klosje)
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top