Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Squier Stratocaster

  1. #1

    Standaard

    Ik krijg maandag een Squier Stratocaster, kennen jullie die? (kan domme vraag zijn, ben nog niet echt thuis op dit gebied). Nieuw voor 200 euro, gewoon uit de Fender fabriek. Goede koop?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2001
    Berichten
    1.694

    Standaard

    natuuurlijk kennen we die :smile: ik heb er ook een, goeie gitaar voor weinig geld, heel erg weinig geld in jouw geval, die van mij koste (we hadden nog guldens toen) 600 piek.

  3. #3

    Standaard

    Mooi, positieve reacties :smile:. Ze hadden ook echte Fender Strtocasters, nieuw voor 600 euro!! Ik geloof dat ik ze heb zien liggen voor 2000 euro, dit is in Italië, waar m'n pa nu is, hij belde me erover vanmiddag, of hij er eentje mee moest nemen, ik heb maar ja gezegd :smile:.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2001
    Berichten
    1.694

    Standaard

    die fenders voor 600 euro zijn denk ik fender mexen...

  5. #5

    Standaard

    das niet goedkoper dan in nederland. en ik weet niet hoe je vader reist, maar als hij vliegt moet hij ook invoerrechten betalen.

  6. #6

    Standaard

    Nee, hij is nu met de auto vanwege luchtverkeersleiders-stakingen (geinig woord :smile. Dat het mexen konden zijn had ik nog niet aan gedacht, maar goed ik heb hem toch alleen een Squier Standard Strat mee laten nemen.

  7. #7

    Standaard

    mexicaanse fender strat kan je in nederland wel vinden voor €550,- denk ik

  8. #8

    Standaard

    Ik heb hem :grin: hij is een stuk mooier nog dan ik had verwacht, ik heb de donkerblauwe maple uitvoering. Neem hem woensdag mee nar een vriend die nu enkele jaren speelt, die zal me wel wat verder kunnen helpen, want ik kan nog niks en hij moet gestemd worden, snaren beter erin (3 ervan maken een zingend geluid dat uit de brug komt, volgens mij is opnieuw (goed) vastzetten de oplossing). En de tremolo er goed in, ik weet niet hoe ver die erin gedraaid moet worden enz enz. Hoe kan je trouwens zien in tabs wat voor een greep je moet gebruiken?

  9. #9

    Standaard

    quoteje van een "leer-tab-lezen" lesje:

    TAB will not tell you which fingers you use to fret which note.

    Of te wel, dit moet je van iemand anders leven. Is het wel die vriend, is het wel een gitaarleraar (wat ik je overigens ten zeerste aanraad, op les gaan!!!).

  10. #10

    Standaard

    Ik ga dus naar die vriend morgen, en neem meteen de acoustische Fender van zijn broer mee, die koop ik over (prima staat, 6 jaar gebruikt, volgens mij de D-22 ofzoiets) en inderdaad, daar ga ik mee op les. Maar hoe doen jullie dat dan als je weer eens een vet nummer hoort en daar de tabs van opzoekt om te gaan spelen? Gewoon lang luisteren tot je de juiste grepen weet? Word leuk bij de solo's van Slash die ik uiteindelijk wil kunnen spelen :S.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top