Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Kramp!

  1. #1

    Standaard

    Ik ben nu bezig met akkoorden spelen en elke keer als ik zo'n moeilijk akkoord probeer te spelen krijg ik gigantische kramp in mijn vingers!
    Hebben meer mensen hier wel eens last van en is er ook iets tegen te doen?
    En nog iets, sommige akkoorden lijken echt onmogelijk! Mijn vingers zijn dus echt niet zo lenig! En als ik ze dan eindelijk allemaal op hun plaats heb dan klinkt het voor geen meter zit ik weer ergens tegenaan ofzo! Iemand nog tips of/en truuc's?

  2. #2

    Standaard

    blijven oefenen, blijven oefenen en nog eens blijven oefenen totdat ze opeens wel lukken!
    Geloof me, ze kunnen echt....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Hoe lang speel je al? Toen ik begon met gitaarspelen had ik namelijk ook last van mijn vingers, toen kon ik ook soms moeilijk akkoorden pakken. Verder denk ik dat de meeste mensen hier dit wel eens hebben gehad toen ze zijn begonnen. Maar als je gewoon flink oefend en veel speelt dan komt het allemaal goed.

  4. #4

    Standaard

    Ik speel nog maar heel kort, zit nu te bedenken eeeh... precies 1 week!
    Ik ga in ieder geval wel doorzetten, want het lijkt me ontzettend gaaf om goed te leren spelen. Deze week heb ik denk ik elke dag wel zo'n 4 uur geoefend.
    Heb nu ook lekker veel tijd want voor mij is het al vakantie. Aleen over een paar dagen ga ik op vakantie nemen jullie je gitaar dan mee?

  5. #5

    Standaard

    Het kan ook zijn dat je teveel moeite moet doen omdat je handen te klein zijn. Als je een week speelt neem ik even aan dat je op een klassieke gitaar speelt. Probeer gewoon nog een tijdje. en als het niet over gaat moet je eens een western gitaar proberen die heeft een smallere hals. Nadeel is dat de snaren best scherp zijn in het begin

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2002
    Locatie
    id buurt van Nijmegen
    Berichten
    513

    Standaard

    gitaar gaat al jaaaaaaren mee :grin:
    altijd op vakantie!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    Gitaar gaat mee (misschien wel 2)

    Verder is het logisch dat je verkrampt als je 4 uur speelt op een dag. Ik heb dat ook nog weleens.
    Verder gaat het vanzelf over, mits je techniek, houding, etc. correct is.

    Zo niet, dan blijf je verkrampen.

  8. #8

    Standaard

    Ik speel inderdaad op een klassieke gitaar. En mijn handen zijn bestwel klein maar ik denk niet te klein voor mijn gitaar.
    En om nou meteen alweer een andere gitaar te gaan kopen zie ik niet zitten beetje duur allemaal maar een western is wel gaaf!
    Of ik m mee ga nemen op vakantie weet ik niet ik ben er heel erg voorzichtig mee en ik weet niet of die dan heel blijft!
    Vanacht droomde ik dat mijn gitaar in 2 stukken lag! Echt een nachtmerrie!
    En ik kan natuurlijk ook nog niks leuks spelen dus zingend rond het kampvuur met me gitaar zie ik mezelf nog niet zitten *grijns*

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Na een week spelen pas denk ik niet dat het gek is dat je veel van die accoorden niet kan pakken. Sommige accoorden hebben bij mij echt een eeuwigheid geduurt. Gewoon veel oefenen, ineens kan je het...

    Suc6

  10. #10

    Standaard

    Of je ermee op vakantie moet gaan hangt een beetje af van waar je heen gaat en of je je gitaar graag heel erg goed en mooi enzo wilt houden, omdattie bijvoorbeeld erg prijzig was ofzo...
    Een warm land kan zorgen voor bijv. een bolling in het bovenblad en dat is niet echt leuk voor je gitaar.
    Ik heb ook een keer een gitaar meegenomen, maar die was niet echt duur, en er was naderhand ook nix mis mee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top