Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: Basversterker

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Ik had even een vraagje. Een vriend van mij wil gaan beginnen te bassen, en hij wil ongeveer 350 euro uitgeven voor een tweedehands basversterker. De leeftijd maart niet veel uit, maar het moet een beetje goed en hard klinken. Hij wil er voornamelijk (punk)rock op gaan spelen. Kennen jullie nog goeie versterkers of hebben jullie nog tips?

    p.s. we hadden al een Peavey TNT150 gezien en een 20 jaar oude Peavey Centurion, is dat wat?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    20 jaar oude versterker moet je geen volume van verwachten.... :wink:

    kijk eens op http://www.marktplaats.nl of zo..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Ik heb die Centurion op gitaarmarkt gevonden.
    Hij is 300 watt btw.

  4. #4

    Standaard

    Die tnt wilde ik zelf al gaan halen, lekker hard voor 700€ ofzo?

    Kijk eerst eens rond, ik ga waarschijnlijk toch een losse top met kabinet halen (wel ff sparen)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2002
    Locatie
    Edinburgh
    Berichten
    508

    Standaard

    Mijn Peavey (TKO 80) en naar verluid veel Peaveys hebben een warm en vol geluid! Ik weet niet of dat is wat je wilt? Dit hangt natuurlijk ook veel van welke bas je hebt. Maar voor dat bedrag heb je zeker een goede 2de hands PEAVEY combo met veel volume!

  6. #6

    Standaard

    misschien ook ff opletten of je een ingang voor actieve bassen hebt met oog op de toekomst mischien??

  7. #7
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Wat gebeurd er dan als je je active bas in de passieve ingang doet??

  8. #8

    Standaard

    schijnt minder te zijn, een active ingang is meestal een -10db ingang waardoor het sterke signaal wat afgezwakt wordt. MAar volgens mij kan je ook je knopjes op je bas wat afdraaien.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Nou kijk die vriend van mij die wilde een Ibanez TR bas gaan kopen. Ik weet niet precies welke, maar het leek ons wel een aardige beginnersbas. Maar hij zoekt gewoon een versterker om mee te beginnen maar dan wel een beetje met power (niet zo'n 20 watt dingetje uit een starterspakket). Ik weet verder nix van bassen ofzo, want ik speel gewoon gitaar. Maar in ieder geval bedankt voor alle tips en reacties.

  10. #10
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Op 2002-06-20 21:04, schreef flearulez:
    schijnt minder te zijn, een active ingang is meestal een -10db ingang waardoor het sterke signaal wat afgezwakt wordt. MAar volgens mij kan je ook je knopjes op je bas wat afdraaien.
    Nee, andersom..... een ACTIVE bas in een PASSIEVE ingang.....:smile: :smile: :smile:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top