Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 december 2002
    Locatie
    Ruinen
    Berichten
    263
    Blog Entries
    1

    Standaard weer wat over elementen

    Ik heb besloten om dit weekend nieuwe elementen in mijn Ibanez te gaan zetten ik wil het voorste element vervangen voor een singel coil humbucker en de bestaande humbucker wil ik ook wijzigen (middelste element laat ik zitten ) Ik zat zelf aan Dimarzio te denken ,maar wat zou dan voor mij de bestte keuze kunnen zijn ? Ik speel van Metallica t/m Pennywise ( geluid van Zak Wylde vindt ik geweldig - (maar ik koop nog geen LesPaul )

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Ik heb laatst een Shadow EQ5 gekocht. Dat is een humbucker met een ingebouwde 5b Eq. Die eq heeft aparte aansluitingen. Wat het allemaal erg veelzijdig maakt. Is overigens wel actief. Bij mij werkt de EQ over alle elementen. De humbucker is ook splitsbaar. Zonder EQ klinkt de humbucker niet bijzonder krachtig. Maar met die EQ kun je er eigenlijk alles van maken. Ik heb wel het gevoel dat het zonder EQ wat dynamischer is, maar dat ligt mss aan de instelling van de EQ (staat in V-vorm).

    Shadow is niet zo heel erg bekend geloof ik. Hoewel die Atilla Zoller jazz pickup wel veel gebruikt wordt, dacht ik. Maar ik hoor verder ook wel goede verhalen over die EQ5 en die rail elementen moeten ook schijnbaar erg goed zijn van ze.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 december 2002
    Locatie
    Ruinen
    Berichten
    263
    Blog Entries
    1

    Standaard

    net even op de site van Dimarzio gekeken
    de D Sonic lijkt mij wel wat. Iemand hier ervaring mee ?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.070

    Standaard

    nee, geen ervaring met een drop sonic, maar wel met veel andere dimarzio's, in mijn beleving klinkt dimarzio altijd heel donker, in vergelijking met EMG of Seymour Duncan, iets wat ik niet echt als fijn ervaar, ik heb toch liever een wat helderder hoog.

    van de single coils sized buckers van Dim vindt ik de Fast Track wel een lekker element, maar ik heb ook 2 lil 59's van Seymour Duncan, en die hebben toch meer helderheid (ik wil hiermee niet zeggen dat de Fast Track en de lil59 vergelijkbare elementen zijn hoor)
    Gezocht:
    -EMG Single Coil

    www.Apparition.nl

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 december 2002
    Locatie
    Ruinen
    Berichten
    263
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Sprak net iemand die heel lovend is over Seymour Duncan elementen.
    nu weet ik het niet meer , wat is nu echt wijsheid.?
    Ik heb er wel wat voor over (andere gitaar is geen optie)
    maar ik wil het wel in 1x goed doen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    het blijft toch echt een kwestie van uitproberen hoor! Je zou anders in de muziekzaak gitaren kunnen testen met de betreffende pickups.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Is idd een kwestie van smaak. DiMarzio's naar mijn ervarng zijn wat voller en vetter, meer voor stevig werk en scheuren, niet veel tophoog, niet schel. Ik heb nogal zitten rommelen op m'n Ibanez en ben toch weer bij DiMarzio terechtgekomen (Tonezone + Air Norton) - voor deze Ibanez dan. Heb ook een Evolution gehad, die was wat aggressiever in het hoog zonder schel te zijn, goede definitie, dus er zit nog wel verschil in tussen de ene en de andere.

    Seymours zijn ook heel goed, erg duur en meer mid en hoog, heel goede definitie en gebalanceerd, uiteraard afh vh type wat je kiest.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lacrymosa
    nee, geen ervaring met een drop sonic, maar wel met veel andere dimarzio's, in mijn beleving klinkt dimarzio altijd heel donker, in vergelijking met EMG of Seymour Duncan, iets wat ik niet echt als fijn ervaar, ik heb toch liever een wat helderder hoog.
    wow, dat had ik nog nooit zo geghoord of gelezen! ik vind het hoog vrij belangrijk dus thx voor de info!
    pokkel'n

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 december 2002
    Locatie
    Ruinen
    Berichten
    263
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eroosch
    Is idd een kwestie van smaak. DiMarzio's naar mijn ervarng zijn wat voller en vetter, meer voor stevig werk en scheuren, niet veel tophoog, niet schel. Ik heb nogal zitten rommelen op m'n Ibanez en ben toch weer bij DiMarzio terechtgekomen (Tonezone + Air Norton) - voor deze Ibanez dan. Heb ook een Evolution gehad, die was wat aggressiever in het hoog zonder schel te zijn, goede definitie, dus er zit nog wel verschil in tussen de ene en de andere.

    Seymours zijn ook heel goed, erg duur en meer mid en hoog, heel goede definitie en gebalanceerd, uiteraard afh vh type wat je kiest.
    Ik hou wel van het stevige werk, (een echtte solist ben ik ook niet )
    ik ga denk ik wel voor DiMarzio ik zit aan de Chopper te denken voor mijn single Voor de humbucker ben ik er nog niet echt uit , heb je toevallig opnames van jouw gitaar ?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 december 2002
    Locatie
    Ruinen
    Berichten
    263
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb dit weekend dus geen nieuwe elementen gekocht.
    ik kom er stom weg niet uit
    Er zijn zoveel soorten.
    Ik geloof dat ik wel voor Dimarzio ga maar verder weet ik nog niets.
    Ik vindt de looks van de D sonic en de X2n wel mooi ( valt het ook nog op dat het ander elemnten zijn )
    Maar dat is toch niet echt een reden om andere elementen te nemen
    Ik ben toch al van plan om een andere kleur te nemen
    Hoe kan ik nu het bestte gaan sorteren in de elementen keuze ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top