Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 61

Discussie: power conditioner

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Voor zover ik weet alleen bij LordRiffs overburen :razz:
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2004
    Locatie
    Aarschot
    Berichten
    233

    Standaard

    bij ampli in Boortmeerbeeek dus...
    www.sludgephenomenon.tk

    WANTED: Rocktron Intelliverb
    FOR SALE: Jackson RR3, Boss NS-2

  3. #13
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door .ChiefRebelAngel.
    bij ampli in Boortmeerbeeek dus...
    Juist! Ik heb de prijzen thuis, onder de 100euro voor de gewone. Ik post ze vanavond even!
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    koel, ik heb ook interesse. Zijn ze rackmountable of wat moet ik me er bij voorstellen?

    Hier hebben ze ze trouwens ook volgens mij

    http://www.ad-systems.nl/
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  5. #15
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Dit zijn de toestellen, de prijs in dollars komt overeen met wat ze bij Ampli kosten in Euros!

    http://www.adjaudio.com/product.asp?...r_Distribution



    http://www.adjaudio.com/product.asp?...r_Distribution

    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Ik heb even wat research gedaan en ben op het volgende uitgekomen.

    In mijn ogen moet een powerconditioner het volgende doen. De rimpel van de evt. onzuivere wisselspanning afhalen en ervoor zorgen dat de spanning netjes rond de 60Hz blijft. In hoeverre een powerconditioner een rimpel eraf kan halen en de mate waarin deze een te lage spanning kan opkrikken naar 230V verschilt heel erg.

    Overigens, voor het opkrikken van de spanning gebruikt de conditioner een stel (flinke) condensatoren en dus geen accu oid.

    De Phonic is slechts een veredelde stekkerdoos in 19” formaat die kleine rimpels op de netspanning en kortstondige pieken op het net kan filteren. Het circuit verschilt nauwelijks tot een gestabiliseerde stekkerdoos van de Gamma (de dure van de Gamma zijn zelfs vele malen beter) en het is dus géén conditioner.

    De Samson doet hetzelfde als de Phonic alleen veel beter en heeft bovendien een uitstekend overbelastingscircuit. Verder is het gewoon een doorgeef-luik en hij doet dus niets met een té lage spanning.

    De Furman filtert flinke rimpels op de netspanning en pakt spanningen op tussen de 180 ~ 280V en geeft netjes continu 230V af. Het overbelastingscircuit is perfect in orde. Boven de 280 schakelt hij af en kortsluitstromen ver boven de 6000 Ampère worden genekt.

    De Samson is een mooie oplossing voor je spanningsvoorziening en de Furman doet daar nog een flinke schep bovenop om de spanning lekker op de 230V te houden. Vreemd genoeg doet geen enkele conditioner iets met de aangeboden frequentie, wat nogal wel eens voorkomt wanneer je achter een aggregaat bent aangesloten.

    Naast de Furman zijn er nog een aantal andere aanbieders met soortgelijke specs, maar Furman heeft bovendien een boel extra trucjes bedacht om het één en ander sneller en geruislozer te laten verlopen waardoor de Furman het uiteindelijk is geworden.

    Grt,
    Chiel

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Ah, daar zijn ze. Ik ga er binnenkort ook maar eens een halen.
    Deze week of volgende week maar eerst eens langs Beyers voor m'n cab. :wink:
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  8. #18
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel
    De Furman filtert flinke rimpels op de netspanning en pakt spanningen op tussen de 180 ~ 280V en geeft netjes continu 230V af. Het overbelastingscircuit is perfect in orde. Boven de 280 schakelt hij af en kortsluitstromen ver boven de 6000 Ampère worden genekt.
    Wanneer je hier over DE furman praat, dan heb je het dus over de AR2306 en niet die PL/PM-reeks, right?
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  9. #19

    Standaard

    hoeveel kost die furman nu ?

  10. #20
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol
    hoeveel kost die furman nu ?
    De AR2306 kost ongeveen 800euro maar ik zie hem niet meer op de site van Furman dus ik vermoed dat hij niet meer gemaakt wordt.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top