Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1114 van 1214 EersteEerste ... 1146141014106411041112111311141115111611241164 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.131 t/m 11.140 van 12136
  1. #11131
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2005
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Heb je m nou vastgeschroefd aan/in het plastic dopje van de pedaltrain zelf? Zit dat wel stevig? Ik bedoel: het plastic dopje zit wel stevig IN de pedaltrain, maar het dopje is zelf behoorlijk dun van materiaal....

    Jep, dat klopt helemaal. Tot dusver zit het allemaal erg stevig. Valt mij niet tegen. Ik kijk wel hoelang het goed blijft zitten. Als het loslaat verzin ik wel wat anders.

    Ik heb ook het probleem dat de velcro loskomt van mijn pedaltrain(nu al, heb hem nog maar 2 weken). Dus ga pedaltrain ook maar een mailtje sturen.

    Bedankt voor de tip!

  2. #11132
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2005
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky Bekijk bericht
    toch erg netjes gedaan vind ik! Ziet er mooi uit!
    Thanks, ben er ook erg blij mee zo!

  3. #11133

    Standaard

    Vraag me het volgende af: ik zie bij meerdere boards een delay staan. Nu zou ik die in mn effectloop zetten van mn amp, maar wel willen plaatsen op mn board. Ik haal overdrive uit zowel mn amp als mn fulltone overdrive mosfet.
    Hoe doen jullie dit?

    Gitaar
    ->
    pedalboard (zonder delay)
    ->
    amp in
    ->
    amp effectloopout
    ->
    pedalboard delaypedal
    ->
    amp effectloopin

    Lijkt wat omslachtig dus zal wel wat over het hoofd zien?

  4. #11134
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2008
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fender83 Bekijk bericht
    Vraag me het volgende af: ik zie bij meerdere boards een delay staan. Nu zou ik die in mn effectloop zetten van mn amp, maar wel willen plaatsen op mn board. Ik haal overdrive uit zowel mn amp als mn fulltone overdrive mosfet.
    Hoe doen jullie dit?

    Gitaar
    ->
    pedalboard (zonder delay)
    ->
    amp in
    ->
    amp effectloopout
    ->
    pedalboard delaypedal
    ->
    amp effectloopin

    Lijkt wat omslachtig dus zal wel wat over het hoofd zien?
    2 kabels (send en return ) van je effectloop naar je delay op je board. eigenlijk zoals je al aangaf...
    Love is patient, love is kind. Love comes through every time.
    Always protects, hopes and trusts. Keeps on believing and it never gives up.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    voorlopig niets meer te koop...

  5. #11135
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Haaksbergen (Bij Enschede)
    Berichten
    163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fender83 Bekijk bericht
    Vraag me het volgende af: ik zie bij meerdere boards een delay staan. Nu zou ik die in mn effectloop zetten van mn amp, maar wel willen plaatsen op mn board. Ik haal overdrive uit zowel mn amp als mn fulltone overdrive mosfet.
    Hoe doen jullie dit?

    Gitaar
    ->
    pedalboard (zonder delay)
    ->
    amp in
    ->
    amp effectloopout
    ->
    pedalboard delaypedal
    ->
    amp effectloopin

    Lijkt wat omslachtig dus zal wel wat over het hoofd zien?
    Ik zou gewoon de delay op je board zetten en dan in je loop zetten, en de rest van je board direct naar je amp.
    Turner mag zich met recht de vaandeldrager van de Britse muziek in de 21e eeuw noemen.

    (Uit: Festivalinfo, Humbug recensie)

  6. #11136
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Effect !

    Hey Guus, wa's dat nu weer voor antwoord.

    Altijd lastig zo'n FX-loop, kost je idd 2 extra kabels.
    Gewoon op zoek gaan naar een paar delays die het ook goed doen voor een overstuurde amp.
    Dat heb ik ook gedaan, heb er 2 gevonden: Ibanez DL10 en BOSS DD-3, zolang je geen bakken met gain gebruikt gaat het best goed.
    Er zijn er wel meer te vinden....

  7. #11137
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Ik heb van horen zeggen dat Analoge Delays het ook goed doen voor de pre-amp. Ook met bakken gain. Correct me if I'm wrong? Op gebied van delay ben ik nog niet erg kundig.

  8. #11138
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Ik heb van horen zeggen dat Analoge Delays het ook goed doen voor de pre-amp. Ook met bakken gain. Correct me if I'm wrong? Op gebied van delay ben ik nog niet erg kundig.
    Dat lees ik

    Het verschilt per delay of hij voor een oversturende preamp kan staan. De Carbon Copy kan dat bijvoorbeeld helemaal niet!

  9. #11139

    Standaard

    een delay hoeft niet in een FX-loop om te kunnen werken, of je een delay in een FXloop zet heeft met name te maken met smaak.

    Delay voor de versterker is een mogelijkheid, alleen wanneer je met veel gain speelt (uit je amp!) dan kan het zijn dat warm klinkende/ analoge delays een brij maken van van je sound.

    Oplossing hiervoor is of met minder gain spelen, of een meer heldere delay (vaak digitaal) kopen zoals Mr Huisjes' delaytips.

    Persoonlijk gebruik in een analoge delay (Ibanez AD9) voor een scheurende JMP, ik krijg idd een brij van sound, maar dat is juist wat ik zoek wanneer ik de delay aanduw.. smaak

    Al met al; onzin om te zeggen dat het niet kan, het is net wat je zoekt. Over het algemeen is het dus zo dat digitale/heldere delays beter werken voor een scheurende amp dan warme/analoge..

    Guitars -> Pedals -> Amps

  10. #11140

    Standaard

    Mijn bordje:

    YouTube • Band Yellow • Gitarist bij IngeMusic

    Te koop: Vox Humana Custom Strat (o.a. swampash body en AAA brids-eye maple neck)

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top