Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard

    ok zoals de titel suggereert, ik heb besloten om een epi LP te kopen. ik speel nu al een jaar actief gitaar op mn squiertje, maar ik zoek nu eigenlijk iets beters.
    nou wil ik weten: wat is nou een versterker die een les paul echt goed tot zn recht laat komen, dat 3 watts versterkertje doet mn squier niet echt recht aan.

    ik heb al het een en ander gezien, maar ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van versterkers, wat is een buizenversterker, wat is het verschil tussen 2 en 3 kanaals, wat is een kanaal?
    waar ik nu een oogje op heb en wat eigenlijk de duurste versterker is die in mijn budget ligt is een Fender DeLuxe '90 die nu 1099 is bij Feedback. de tekst erbij zegt me niets, alleen het wattage en de extra gain staat me wel aan, verder heb ik gekeken met de volgende redenatie "hoe duurder hoe beter"

    wie kan mijn vragen beantwoorden en commentaar geven?

    thx

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Mijn Epiphone LP klinkt echt heel goed op een Marshall valvestate. Ik heb hem nog niet op veel verschillende versterkers aangesloten dus misschien klinkt ie wel beter op andere. Maar in ieder geval klinkt errug goed op een Marshall.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    Ligt eraan wat je speelt. Een fender staat niet echt garant voor een vette distortion maar is beter voor t cleane werk. Maar als je lekker wilt scheuren en toch een mooi warm geluid wilt hebben kun je eens een marshall valvestate proberen.

    Overigens ligt een buizenversterker buiten je budget en wat het aantal kanalen betreft:
    2 kanalen betekent 1 clean en 1 overdrive en 3 kanalen 1 clean en 2 overdrive/distortion.
    Die kun je met een switch pedal gemakkelijk switchen. (duh)

  4. #4

    Standaard

    Voor zo'n marhall valvestate, voor welk wattage moet ik ongeveer zoeken? ik moet wel goed met een bandje kunnen oefenen, dus ik moet boven een drummer uitkomen

    en nog bedankt voor de replies

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    Mwahhh 50w is wel genoeg denk ik. Ik heb zelf 2x30 en das prima voor op t podium.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2001
    Locatie
    bij zaandam
    Berichten
    41

    Standaard

    ken mensen die gibson lespaul spelen en die gebruiken allemaal of oude marshalls of vox(die laatste vind ik zelf ook eeerug mooi...) maar voor beiden,.. ze zijn prijzig.. hehe laat maar horen als je iets gekocht heb

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2001
    Locatie
    zoetermeer
    Berichten
    180

    Standaard

    laatst heb ik een hughes & kettner van 65 watt geprobeerd en vond hem erg gaaf daarvoor teste ik een marshall valvestate 50 watt en ik vond ze allebei wel ongeveer evenmooi maar ja $350,- verschil.....

  8. #8

    Standaard

    Ik speel zelf een Epi LP op een Marshall VS100 R. Ik heb hem niet op veel andere versterkers geprobeerd, maar dit geluid vind ik vrij vet, zeker omdat de Valvestate ook bij een laag volume een mooi geluid produceerd. Bovendien heeft de Valvestate een buizenvoorversterker waardoor er toch een buizengeluid gecreerd wordt. De VS100R kost nieuw zo'n 1500 piek.

  9. #9

    Standaard

    ik zou ook een valvestate nemen.....(of iets beters) voor vooral metal, een peavey bandit is ook een goed alternatief.

  10. #10

    Standaard

    oja, een valvestate of peavey zijn niet alleen voor metal, voor runge, of gewoon rock zijn ze ook perfect...
    en voor een band met drummer etc. minimaal 50watt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top