Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard

    ok zoals de titel suggereert, ik heb besloten om een epi LP te kopen. ik speel nu al een jaar actief gitaar op mn squiertje, maar ik zoek nu eigenlijk iets beters.
    nou wil ik weten: wat is nou een versterker die een les paul echt goed tot zn recht laat komen, dat 3 watts versterkertje doet mn squier niet echt recht aan.

    ik heb al het een en ander gezien, maar ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van versterkers, wat is een buizenversterker, wat is het verschil tussen 2 en 3 kanaals, wat is een kanaal?
    waar ik nu een oogje op heb en wat eigenlijk de duurste versterker is die in mijn budget ligt is een Fender DeLuxe '90 die nu 1099 is bij Feedback. de tekst erbij zegt me niets, alleen het wattage en de extra gain staat me wel aan, verder heb ik gekeken met de volgende redenatie "hoe duurder hoe beter"

    wie kan mijn vragen beantwoorden en commentaar geven?

    thx

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Mijn Epiphone LP klinkt echt heel goed op een Marshall valvestate. Ik heb hem nog niet op veel verschillende versterkers aangesloten dus misschien klinkt ie wel beter op andere. Maar in ieder geval klinkt errug goed op een Marshall.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2001
    Locatie
    Rozenburg
    Berichten
    511

    Standaard

    Ligt eraan wat je speelt. Een fender staat niet echt garant voor een vette distortion maar is beter voor t cleane werk. Maar als je lekker wilt scheuren en toch een mooi warm geluid wilt hebben kun je eens een marshall valvestate proberen.

    Overigens ligt een buizenversterker buiten je budget en wat het aantal kanalen betreft:
    2 kanalen betekent 1 clean en 1 overdrive en 3 kanalen 1 clean en 2 overdrive/distortion.