Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    wat is in erhouding beter, het cleane van een marshall of de distorsion van een fender versterker....?

  2. #12

    Standaard

    tja. dat ligt aan de muziek die je wilt spelen. voor rock is de clean van de marshall wel goed genoeg, maar de distortion van de fender te zuinig..

    voor jazz is de distortion van de fender weer goed en de clean van de marshall weer niet..

    dus het ligt aan de muziekstijl..
    ikzelf houd meer van de marshall distortion. en clean is ie goed genoeg..


  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Lint, België
    Berichten
    48

    Standaard

    ik heb het hier al veel moeten schrijven, op dit forum, maar ik zou voor de hughes & kettner gaan...een veel veelzijdiger geluid dan marshall of fender...en met die 65 watts kom je ruimschoots toe IMO ...

  4. #14

    Standaard

    Op 2001-10-13 20:04, schreef Laurens:
    ik heb het hier al veel moeten schrijven, op dit forum, maar ik zou voor de hughes & kettner gaan...een veel veelzijdiger geluid dan marshall of fender...en met die 65 watts kom je ruimschoots toe IMO ...
    ja mee eens
    want dan heb je clean EN distortion!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    IMO,
    Een Les Paul vraagt( nee , schreeuwt !) om een buizenbak.
    Op een of andere manier vind ik een Les Paul alleen maar perfect klinken bij een buizenbak. Een Strat klinkt weergaloos clean bij een transistor.Ik heb een Les Paul wel eens clean gespeeld maar vond het eigenlijk niets. Speel dezelfde gitaar met een zeer licht oversturing en het instrument lijkt wel te leven.
    In dat geval liever een gebruikte buizenbak dan een nieuwe transistor.
    Groeten Martin.

  6. #16

    Standaard

    En de wat goedkopere versterkers? Iemand zei dat een Ibanez TB25 heel redelijk klonk bij een Epi Les Paul, goede distortion enz.

  7. #17

    Standaard

    Een EPI LP klinkt dankzij de twee humbuckers altijd goed, beetje afhankelijk van de amp. Heb zelf onlangs ook een EPI LP Standard gekocht en getest op diverse versterkers. Ik houd zelf van blues dus met een tikkie overdrive. Hiervoor gebuik ik een pedaaltje. Ik heb uiteindelijk voor een Fender Performer 650 65W gekozen. Kan hard zat en heeft veel body. Het scheurkanaal is vol en zuiver, errug vet. Heb ook wel Marshall Valvestate geprobeerd, ook 65W maar beviel mij persoonlijk niet, maar ik houd dus van een vet bluesy geluidje (Mike Morgan, Fabulous Thunderbirds).

  8. #18

    Standaard

    Oh ja, ik kocht mijn Fender Performer voor €340 (= ƒ750)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top