Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard

    Voor velen onder ons misschien wel een probleem. Ik heb maar twee channels en speel rock waardoor ik feitelijk steeds op 1 channel speel. Het probleem is dan meestal om mijn solo qua volume boven de rest van de band te krijgen. Ik heb al honderd dingen geprobeerd maar ik krijg het der nooit volledig boven. Suggesties???

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    19 mei 2002
    Locatie
    Axel, Zeeland
    Berichten
    60

    Standaard

    Met een compressortje lukt t vast wel, probeer da maar es :smile: mn broer flikt t er iig mee...hiermee geholpen? (kzou anders ook ni gek veel weten :smile: )

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    1. gebruik een channel switch en stel het 1e channel luider in dan de andere.
    2. volume pedaal (of een overdrive met drive laag en level hoog)
    3. bij gitaren met meerdere volume controls, zoals les Pauls en Es335's kun je de ene pick-up luider afstellen dan de andere, bv. de Nek volume control op 5 en de brug op 10.

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Op m'n Kochie zit een ingebouwde powersoak. Hierdoor kan je een slag- en een solo-volume instellen. Da's wel handig.

    Hiervoor deed ik 't voor een goed deel met m'n volumeknoppen op m'n gitaar. Standaard bij slag had ik de volumeknop niet volledig open staan. Hij stond pak 'm beet 80% open.

    Het ligt er ook een beetje aan wat voor nummer. Bij bijvoorbeeld een slow blues is gewoon een verschil in aanslaan soms al genoeg om voldoende verschil in volume te krijgen tussen slag en solo.

  5. #5

    Standaard

    Ik gebruik op de moment een effectenpedaaltje waarmee ik het volume van mijn gitaar demp alvorens het de amp binnen gaat en vervolgens (tijdens het solo spelen), zet ik deze demping af. Dat geeft een zekere boost, maar deze is niet genoeg. We spelen ook nog met een keyboard en een tweede gitaar en dat maakt de dingen een pak moeilijker. Maar alvast bedankt!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2001
    Locatie
    Kop van Noord-Holland
    Berichten
    624

    Standaard

    Heb vandeweek op versterker van Engl gespeeld met 2 master volumes in de eindtrap. Deze zijn steeds om te schakelen, dus als je de ene harder dan de andere kan je zo afwisselen tussen solo en rythm geluid.

    Vond het wel een handige functie.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Gebruik de volume knop van je gitaar, die zit er niet voor niets.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Die volume knop gebruik ik niet zo vaak, ik vind het vaak ten koste gaan van het geluid.
    Ik gebruik een Tube factor als extra mogelijkheid en distorsion pedaaltje. Op die manier maak ik mezelf wel hoorbaar. Ook verstandig is om te zoeken naar welke frequenties het beste doorkomen in het totale bandgeluid.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    lijkt me dat een tube screamer of iets dergelijks toch de makkelijkste oplossing is, gain en volume afzonderlijk afstellen en ju. Je kunt zelf dan de volume afstellen op de solo en gewoon met de volume knop van je gitaar het geluid regelen.

    Als je dat doet heb je idd wat minder gain met iets minder volume, maar voor de begeleiding wil je dat vaak ook net bereiken.

  10. #10

    Standaard

    Volgens mij zijn dit de twee beste manieren.
    -Rath Solo switch (ong 50 euro) is alleen een volumeboost maar heeft geen nadelige gevolgen voor je signaal (geen bijgeluiden)
    - Boss GE7 equalizer (ong 100 euro) werkt hetzelfde maar heeft een equalizer om bv middentonen op te krikken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top