Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Esteve

  1. #1

    Standaard

    Het was al heel lang een wens van me om gitaar te leren spelen en nu is het dan eindelijk zover!Ik heb een gitaar gekregen van mijn ouders voor mijn diploma en het is een klassieke (spaaanse) akkoestische gitaar van het merk Esteve geworden.
    Ben benieuwd naar jullie mening over deze gitaar en dit merk.
    Zelf vind ik dat er een heel mooi geluid uitkomt al kan ik natuurlijk nog voor geen meter spelen. Nu ik toch bezig ben, ik heb veel moeite met het stemmen van mijn gitaar.
    Ik heb wel een cd met de verschillende hoogtes van de octaven en daar zou het officieel mee moeten lukken, maar ik heb toch het idee dat ik misschien geen goed gehoor heb om het goed te doen.Volgens mij klinkt mijn gitaar niet zo als het zou moeten.
    Nu ben ik met akkoorden bezig het klinkt allemaal heel leuk, maar ik weet dus niet of het geluid wat er uitkomt ook echt het geluid is wat goed is.
    Ik ga wel op les, maar dat moet ik nog regelen.
    Ik hoop eigenlijk dat jullie me wat adviezen kunnen geven. Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    191

    Standaard

    het zou handig zijn als je een stemapparaat zou kopen je hebt ze al vanaf 10 euro dus zo duur is het niet en dan weet je temminste zeker dat je gitaar goed gestemd is

  3. #3

    Standaard

    Bedankt die ga ik dan morgen meteen maar even kopen, want het is wel een prettig idee om in ieder geval te weten dat wel het geluid uit je gitaar komt wat er uit hoort te komen bij een bepaald akkoord, anders schiet het natuurlijk nog niet op!
    Maareh wat vinden jullie van de esteve? beetje goede aankoop voor een absolute beginner?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    Gefeleciteerd met je gitaar (en diploma)

    Welk type is het? (serienummer ofzo)

  5. #5

    Standaard

    Dankje, het is een esteve 4ST.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    Classical Guitars by Esteve
    January 2000 Retail Prices
    1.4ST, African Sapelly back & sides, wenge fingerboard, $450

    Dit heb ik gevonden, volgens mij is het een goede beginnersgitaar, maar echt veel kan ik er niet over zeggen.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb hem kunnen kopen voor 260 Euro dus dat is wel een betere prijs, maar toch mooi om te zien dat ie dus ook voor meer de deur uit gaat!
    Hij speelt in ieder geval lekker al heb ik wel pijnlijke vingers, maar dat schijnt er bij te horen dus ik moet nog even doorbikkelen en dan hoop ik op flink wat eelt!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    191

    Standaard

    je hebt geen eelt nodig om minder pijn aan je vingers te krijgen nylon snaren snijden niet zo snel je moet er gewoon ff aan wennen en het is normaal dat als je een paar uur gaat spelen dat je dan last van je vingers krijgt maar eelt is alleen nodig voor stalen snaren want die snijden heel erg

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: christian op 2002-06-16 22:10 ]</font>

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    533

    Standaard

    Hee, ik heb ook een nylonsnarige akoestische van Esteve, en ik moet zeggen dat ik het een aardig goeie gitaar vind. Ondankt dat ie vol deuken en krassen zit speelt ie nog perfect (heeft al de nodige ongelukjes meegemaakt :smile: )!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    Die deuken maken hem juist mooi.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top