Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: piezo

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Standaard piezo

    Voor zo ver ik heb kunnen uitvinden zijn piezo elementen de enige redelijke benadering van akoestisch op de elektrische gitaar.
    voor mijn iceman zou ik dan dus dit kopen:



    maar er zijn dingen die ik niet begrijp:

    Ik heb een line6 spiderII, en die heeft zeg maar altijd een amp model aan, werkt het dan nog ?

    Moet ik een extra input maken of kan ik hem gewoon in me switch verwerken, dat ik “ nek-element _ piezo-elemten _ brug-element ” heb, op me 3-way switch(ik gebruikte de middelste stand nooit).

    alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    als je hem wilt mengen met je normale pups dan zul je een pre-amp moeten inbouwen
    je kunt een extra input maken maar het mooist is je originele input
    vervangen voor een stereo ingang zodat je kunt kiezen - beide signalen op 1 versterker of het electrische gedeelte naar je line 6 and het akoustische naar een pa of dedicated amp

    het akoustische effect zal helaas niet merkbaar zijn op je line six, je zult een tweeter in je speaker kast moeten hebben om het extra hoog naar voren te brengen en dat zit helaas niet in een line six (dus of naar een PA of naar een speciale akoustische versterker )
    ik krijg zelf wel een mooi akoustisch geluid met een boss acoustic simulator pedaal (over een normale versterker), mijn piezo gitaren klinken minder akoestisch over de zelfde versterker

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2002
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    950

    Standaard

    vergelijk het ff met een Parker ofzo zou ik zeggen...
    [b]Brianmayrulezzz gaat voortaan door het leven als - Eric -[b]

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000

    Standaard

    dat is dus de pest met modelling amps die geen neutrale stand hebben
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

  5. #5

    Standaard

    Modeling amps hebben wel een neutrale stand. Kwestie van ff zoeken. Maar wat is neutraal? Je gaat toch op je gehoor af, gewoon zoeken met de toonregeling tot je er bent.
    Het blijft natuurlijk een electrische gitaar, hij zal nooit 100 % klinken als een Martin of een Taylor.
    (En wat is dat voor idee om tweeters in een line6 te gaan hangen? Zo kut klinkt dat echt niet. Hoog loopt ver genoeg door.)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hadv
    dat is dus de pest met modelling amps die geen neutrale stand hebben
    Hoezo? Kun je jou amp dan wel op een neutrale stand zetten?

    Anyway JvD: met piezo's en een "normale" amp-simulatie (dus niet een high-gain amp) kom je al een end in de richting van een soort van akoestisch geluid. Helemaal perfect kun je het nooit benaderen...
    Turn it up • Bring the noise

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 februari 2004
    Locatie
    Santpoort
    Berichten
    166

    Standaard

    als je een bv een buizen bak hebt en die zet je in de voor jou neutrale stand, dan heb je toch een versterker "model"aanstaan....
    Tuurlijk kun je ook je spider in een neutrale stand zetten, ik zou zeggen kies een zo clean mogelijke versterker simulatie, je high low en mid neutraal zetten en klaar ben je....

  8. #8
    vinni
    Guest

    Standaard

    Heb zelf een parker nitedly, dus ook met Piezo's.

    De piezo's zelf over een lampenbak vind ik niet geweldig.
    Ik mix ze altijd met een single coil midden of hals/midden.
    Over een buizenbak met wat delay, chorus, reverb is het best wel een fraai geluid.

    Overigens kan je ook gaan werken met een stereo jack out met een stereokabel en verdeelboxje...het ene signaal naar je buizenbak en de andere naar zo'n acoustisch versterkertje.....vele mogelijkheden.

    P.s.....weet iemand soms of je een VG400 tremolo bridge van Wilkinson kan uitrusten met piezo element zadeltjes?

    Groet,
    Vinni

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Ik heb zelf het Ghost piezo systeem ingebouwd op een Sheraton II, dus lijkt heel sterk op jouw plaatje. Heb een V-Amp Pro + stereo eindtrap, dus ook modelling.

    Ervaringen met dit systeem (!!!!!! ):
    1. Pre-amp eigenlijk helemaal niet nodig. Qua sound is e.e.a. op de V-amp goed bij te regelen, dan bedoel ik hoog, mid en laag. Ook geen gezeik met batterijen.
    2. V-amp heeft een pre-amp bypass ofwel schakelt het hele modelling deel uit. Verder zit er een tube-pre-amp model in waarbij je uiteraard de speaker modelling kan uitzetten. Dit geeft het best resultaat, maar ook complete bypass werkt prima. Presets stel ik in met footswitch.
    3. Ik heb een tweede 3-way switch ingebouwd: top = electr, mid = electr + piezo en down = piezo. Makkelijk, eenvoudig te bedienen. Voordeel - geen stereo kabel nodig of twee amps.

    Succes ermee.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Ik heb zelf het Ghost piezo systeem ingebouwd op een Sheraton II, dus lijkt heel sterk op jouw plaatje. Heb een V-Amp Pro + stereo eindtrap, dus ook modelling.

    Ervaringen met dit systeem (!!!!!! ):
    1. Pre-amp eigenlijk helemaal niet nodig. Qua sound is e.e.a. op de V-amp goed bij te regelen, dan bedoel ik hoog, mid en laag. Ook geen gezeik met batterijen.
    2. V-amp heeft een pre-amp bypass ofwel schakelt het hele modelling deel uit. Verder zit er een tube-pre-amp model in waarbij je uiteraard de speaker modelling kan uitzetten. Dit geeft het best resultaat, maar ook complete bypass werkt prima. Presets stel ik in met footswitch.
    3. Ik heb een tweede 3-way switch ingebouwd: top = electr, mid = electr + piezo en down = piezo. Makkelijk, eenvoudig te bedienen. Voordeel - geen stereo kabel nodig of twee amps.

    Succes ermee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top