Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33

Discussie: akkoorden

  1. #1

    Standaard

    hoooooi

    weet iemand nog een leuk makkelijk liedje om akkoorden mee te leren?? ik kan nu een beetje wer bisto van twarres, die is opzich niet zo moeilijk alleen eht overpakken.... en ik wete niet precies welk ritme je moet aanhouden!

    kusss


  2. #2

    Standaard

    ik ben begonnen met het is een nacht van guusje om akkoorden te oefenen, maar je hoeft niet perse een liedje te oefenen, je kan ook gewoon steeds verschillende akkoorden pakken totdat het sneller gaat, tis gewoon een kwestie van oefenen en de tijd geven

    kuzzz

  3. #3

    Standaard

    probeer eens de combinatie G C G D, is leuk om het te proberen. Dat was mijn eerste akkoorden combinatie, het heette eigenlijk Jesus. maar goed dat zal wel een tekst zijn van die persoon die mij dat leerde. De slag hierbij is bijvoorbeeld: downstroke, upstroke, downstroke (kan je proberen te dempen met je palm) en nogmaals down, up en down en dan volgend akkoord pakken en weer de dezelfde slag. Dit is meteen zo een simpel, lachwekkend kampvuur nummer.
    succes.

  4. #4

    Standaard

    wat ook een mooie is: "Pink Floyd - Wish you were here". Goed te doen en erg mooi. Geen barré's (toch de lastigste grepen, zeker in het begin).

  5. #5

    Standaard

    ohhh, succes natuurlijk!!

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2002
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    16

    Standaard

    Hoi

    Ook ik ben net begonnen met gitaren. Wish You were here is prima te doen. Ik had de akkoorden uit een tijdschrift. Wel heb ik het wat aangepast. Er stond een of ander moeilijk D akkoord in. Daarvan heb ik een D gemaakt en dat klinkt prima. Ook is Hotel California goed te doen. En House of the rising sun. Dat zijn maar 4 akkoorden. Ga ook eens naar de volgende site.

    http://www.scoutingcdf.nl/

    Barstens vol met leuke liedjes.

    Japio

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2002
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    206

    Standaard

    Knockin on Heavens door van Guns N Roses is oon makkelijk g d c en meer eigenlijk niet.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    mijn ervaring leert dat je als je écht snel wilt leren, je gewoon zonder aan te slaan akkoorden moet gaan grijpen. A, G, D, E, C, Am, Em, alles door elkaar. Dat aanslaan, dat komt wel, daar krijg je wel gevoel in als je wat liedjes gaat spelen met de geleerde akkoorden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2001
    Locatie
    Kop van Noord-Holland
    Berichten
    624

    Standaard

    Ja en dan in het begin ook proberen om alle vingers in 1x neer te zetten.

    En als je een akkoord 'gepakt' hebt, kan je voor de zekerheid nog even alle snaren één voor één aanslaan. Zo controleer je of je niet per ongeluk één of meerdere snaren afdempt.

  10. #10

    Standaard

    het gaat nu wel steeds beter alleen klinkt het niet echt het pakken is gewoon oefenen en ik zit ook op les (klassiek/spaans) en daar krijgen we nu ook barre's dus das wel handig

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top