Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Stomboxjes of rack?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2003
    Locatie
    achter de computer
    Berichten
    4.260

    Standaard Stomboxjes of rack?

    Ok, wat gebruiken jullie?

    Ikzelf heb nu een Roland GP100 met een FCB1010, maar ik vind het allemaal zo duur om weer iets nieuws erbij te kopen ben ik minstens 100 euro kwijt.
    Daarom zit ik nu echt weer te twijfelen of stompboxjes niet leuker zijn, aangezien het verzamelen makkelijker gaat en ik hou van knopjes en draadjes en als ik van die mooie gevulde 'planken' met pedaaltjes zie, dan vind ik dat indrukwekkender dan een rack. (naja, of als het een mooi rackje is... maar dat kost dan weer zoveel om bij elkaar te schrapen).

    Dus ik zit nu weer lekker te twijfelen. Bij het midi-gedoe en rack blijven of overgaan op de andere tour; sparen voor een leuk plateau met allerlei losse pedaaltjes.

    Ik denk ook dat je met losse pedaaltjes veel beter je eigen sound kunt creeren, want met die GP100 die ik nu heb heb ik natuurlijk meer beperkingen als ik bijvoorbeeld een chorus in ga stellen, ipv dat ik 50 euro heb en een chorus 2dehands aan kan schaffen.

    Dus, wat vinden jullie fijner/leuker/mooier/praktischer/goedkoper/etc...?
    Champagne Barbecue


    Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf een 'plank' waar ik een paar effectpedalen op heb gemonteerd, nl. een Noise Suppressor en een Digital Delay, beide van Boss, en een A/B footswitch, gemaakt door Speeddemon (even reclame maken :wink: ). Dit werkt voor mij prima. Aanstaande zaterdag ga ik waarschijnlijk een Peavey Triple XXX versterker ophalen en die heeft een effectsloop die je met de bijgeleverde footswitch kunt aan en uitschakelen. Ik ben van plan om in die effectsloop mijn Boss ME-33 multi-effectpedaal te plaatsen. Op die manier heb ik diverse effecten tot mijn beschikking en ik kan de nare digitale klank van het multi-effect apparaat uitschakelen als ik alleen distortion gebruik.

  3. #3

    Standaard ehm

    Wat ik wel zou willen en ik weet niet of het mogelijk is, dat ik gewoon een rack achter me heb staan met al mijn footswitches erin, en dat ik die gewoon op het podium kan bedienen met een midi gestuurd pedal board ofzoiets, gewoon een groot board, waar ik de pedalen achter me aan of uit zet (qua geluid, dus niet qua stroom ofzo).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Jazeker is dat mogelijk. Je kunt alles via loopers (axess GRX-4 is een goede) in een rack zetten. Als je je versterker midi maakt (door een apparaat zoals die van ENGL aan te schaffen) kun je gehele pre-sets schakelen met een druk op de knop.
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2003
    Locatie
    achter de computer
    Berichten
    4.260

    Standaard

    precies, dat is dan ook weer meteen het nadeel van al die pedaaltjes...
    Champagne Barbecue


    Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2002
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    152

    Standaard

    Ik moet zelf zeggen dat ik alleen nog maar met pedalen werk. Heb wel 19"spul, maar daar zaten toch 'te veel' fx in. Gebruik nu een 19 inch boss chorus/delay die ik via een voetpedaal kan aan en uitschakelen, een EH Small Stone, een Boss MT-2, een Dunlop Cry Baby en ik wil eigenlijk ook mijn Flanger weer gaan gebruiken. In de toekomst nog een Delay en een floortuner en klaar is de plank. Ben wel van plan toch op zeer korte termijn een plank te bouwen, iemand daar ervaring mee? Waar moet je op letten e.d.?

  7. #7

    Standaard

    Ik heb gewoon een houten plank op het juiste formaat gezaagd en mijn pedalen en voeding er met dubbelzijdig plakband op geplakt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coal
    Ik moet zelf zeggen dat ik alleen nog maar met pedalen werk. Heb wel 19"spul, maar daar zaten toch 'te veel' fx in. Gebruik nu een 19 inch boss chorus/delay die ik via een voetpedaal kan aan en uitschakelen, een EH Small Stone, een Boss MT-2, een Dunlop Cry Baby en ik wil eigenlijk ook mijn Flanger weer gaan gebruiken. In de toekomst nog een Delay en een floortuner en klaar is de plank. Ben wel van plan toch op zeer korte termijn een plank te bouwen, iemand daar ervaring mee? Waar moet je op letten e.d.?
    ik heb mijn pedalen op een roestvrij stalen plaat zitten ik zal proberen om er een foto van te posten. :P

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2003
    Locatie
    achter de computer
    Berichten
    4.260

    Standaard

    waarom is die topic nou weer hierheen...

    Ik had hem toch echt in off-topic gezet, aangezien hier minder mensen kijken die een rack hebben en als ik hem in het rack-subforum zou plaatsen zouden er weer minder mensen kijken die met stompboxes werken....
    Champagne Barbecue


    Handtekening laatst gewijzigd op 21 Februari 2007

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top