Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard Review: Burkey Flatliner (voeding)

    Ok. Ik heb hier 50 pedalen verspreid, anderhalf jaar lang een PP2 op mijn verlanglijstje staan en altijd een tekort aan geld. Bovendien heb ik een hekel aan batterijen en heb ik één standaard Boss adapter.

    Dat kan dus niet he! Wat ook niet kan, is dat ik anno 2004 nog steeds geen camera heb :-?


    Vorige week werd er een thread geopend over de Burkey Flatliner, een soort Pedal Power 2 maar dan met meer opties. Aantrekkelijker geprijsd dan de PP2 én meer opties, klinkt goed!

    Nu staat de Flatliner dus voor mijn neus, en ik moet zeggen:

    Hij is groot! Breedte is ongeveer 2x Carl Martin Delayla pedalen en hoogte 7 centimeter. Gewicht ligt tussen de 1 en 1,5 Kilo. Als je dus echt ruimtegebrek hebt, is dit misschien niet de juiste voeding voor je pedalboard


    Maar, de kwaliteit en opties.

    Drie zekeringen op de achterkant, geaarde 230V aansluiting, aansluitingen zijn kortsluiting beschermd met een automatische zekering.
    Alle aansluitingen zijn geisoleerd, dat betekend dat er in principe 9 adapters in dit apparaat zitten.
    Met een daisychain en slechts één adapter kun je last krijgen van brom. Met een apparaat als dit, of de Voodoo Lab PP2, ga je dat tegen. Ik moet bekennen dat ik er met mijn adapter nooit zo'n probleem mee heb gehad, maar ik was altijd gebonden aan de batterijen of de 9 Volt.

    Op dit apparaat zitten:
    5x 9 Volt DC (dat is dus Boss/Ibanez oftwel standaard)
    1x 12 VDC
    1x 3 tot 9 VDC instelbaar
    1x 3 tot 12 VDC instelbaar en
    1x 9V AC voor je vintage Ibanez pedal of je POD.

    Blah blah, specificaties. Kabeltjes incluis.


    Ik neem aan dat de meeste onder ons graag een kijkje nemen in het aangekochte spul. Nou is dat niet aan te raden omdat dan de garantie vervalt, dus ik zal dat ook maar niet doen :wink:

    Ik heb mij laten vertellen dat het apparaat er van binnen erg netjes uit ziet.
    Custom ringkern-transformator van Nederlands fabrikaat en meer componenten dan ik had verwacht. Printplaatjes zijn netjes afgewerkt en staan stevig vast.
    Er zitten dikke condensatoren in om het wisselstroom om te zetten naar gelijkstroom, dat is te merken als de 230 eruit trekt, het duurt even voordat de LEDjes helemaal uit zijn. En dat is goed, heb je ook geen dipjes in je stroom.




    Conclusie

    Erg netjes afgewerkt apparaat met veel opties. Wat mij opvalt is dat de handleiding compleet en te downloaden is; het is te zien dat er in dit eerste product (..neem ik aan) van Burkey érg veel tijd is gestopt, alles is perfect afgewerkt, heel professioneel.

    Enkele nadelen zijn er toch wel, maar eigenlijk alleen praktisch. Bijvoobeeld het formaat. Ik zei al dat je toch wel wat ruimte moet hebben op je pedalboard, anderzijds denk ik niet dat je dit apparaat koopt voor je twee Distortion pedaaltjes
    Een ander minpuntje is dat er maar één 230V aansluiting is, de PP2 heeft een doorlus mogelijkheid, en dat is wel zo makkelijk voor je Fulltone tape echo (.. ) of je Deluxe memory man. Er is echter nog wel een klein beetje ruimte over binnen in, dus misschien een custom optie?

    Voor 170 Euro op zich niet een koopje. Maar in vergelijking met andere opties toch zo gek nog niet.

    http://www.burkey.nl

    Mijn dank
    Onder de streep.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Thanx voor de info, ik moet er ook aan geloven. Een pedalboard is mijn volgende project, waar ik echt geen donder van afweet, dus alle info kan ik gebruiken. Wil uiteraard wel naar een goede powersupply toe en misschien is dit wel een optie..
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.947

    Standaard

    Cool! Bedankt voor de review. Klinkt erg interessant moet ik zeggen.

    (Maar wel groooot ).
    Curiouser and curiouser said Alice....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.627

    Standaard

    klinkt goed Robbert! Wat is het prijsverschil met de PP2? Er zit toch ook een 'starving battery' functie op, heb je daar al mee geexperimenteerd?

    Hoe is het met de nano? :wink:
    Te Koop:
    MoogerFooger EP2 Expression Pedal, amper gebruikt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robzilla
    klinkt goed Robbert! Wat is het prijsverschil met de PP2? Er zit toch ook een 'starving battery' functie op, heb je daar al mee geexperimenteerd?

    Hoe is het met de nano? :wink:
    Volgens de site van Haarguitars is een nieuwe PP2 205 Euro, in Duitsland 199 Euro. De Flatliner kost nieuw 170. Is 30 Euro verschil..

    Nog niet geexperimenteerd met de dying battery :razz: functie. Zijn gewoon twee knopjes om het voltage eruit te draaien. Zie ik nou niet echt het nut van ik, ik zou er eerder meer in draaien


    Met Nano is het goed, ik moet je de groeten doen
    Onder de streep.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Lager voltage kan leuk zijn voor een enkele fuzz, maar meer is beter inderdaad :wink:
    Bedankt voor de review, ziet er goed uit allemaal. Nederlandse bouwer van goed spul kan nooit kwaad natuurlijk !

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seymour Paul
    Lager voltage kan leuk zijn voor een enkele fuzz, maar meer is beter inderdaad :wink:
    Bedankt voor de review, ziet er goed uit allemaal. Nederlandse bouwer van goed spul kan nooit kwaad natuurlijk !
    Ben ik met je eens, dus eigenlijk hadden er oranje LEDjes in moeten zitten, in plaats van rood
    Onder de streep.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2004
    Locatie
    Koog a/d Zaan
    Berichten
    575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seymour Paul
    Lager voltage kan leuk zijn voor een enkele fuzz, maar meer is beter inderdaad :wink:
    Bedankt voor de review, ziet er goed uit allemaal. Nederlandse bouwer van goed spul kan nooit kwaad natuurlijk !
    Ben ik met je eens, dus eigenlijk hadden er oranje LEDjes in moeten zitten, in plaats van rood
    neee man, blauwe :P


    haha

    Jesse//

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard

    ook I Nederland Door Opoe

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.627

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robzilla
    klinkt goed Robbert! Wat is het prijsverschil met de PP2? Er zit toch ook een 'starving battery' functie op, heb je daar al mee geexperimenteerd?

    Hoe is het met de nano? :wink:
    Met Nano is het goed, ik moet je de groeten doen
    Te Koop:
    MoogerFooger EP2 Expression Pedal, amper gebruikt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top