Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1

    Standaard "Het" buizengeluid uit een klein combootje..?

    Hey all,

    misschien dat deze vraag wel vaker is gesteld , maar op de een of andere reden krijg ik de zoekfunctie nooit aan de praat:9 (404 errors etc..)

    Anyways, de vraag:
    Ik heb tot nu toe altijd over transistor/modeling gespeeld, maar ik ben nu toch wel geinterreseerd in een klein buizencombootje voor erbij.
    Wat ik zoek is gewoon echt een simpele klein buizenversterkertje voor niet meer dan 300,- (tweedehands krijg ik hier natuurlijk het meest voor, kan niet boven dit budget gaan).

    Het liefst wil ik met de amp op een beetje 'normaal' huiskamerniveau kunnen spelen, waarbij het mooi zou zijn als de amp dan al een lekkere buizenoversturing geeft.
    Ik speel metal, maar hi-gain is niet noodzakelijk voor de amp, gewoon een lekkere rock distortion is genoeg.

    Is dit alles mogleijk voor het geld, en zoja wat zijn goeie amps voor mijn doel?

    PS) heb geen beschikking over een cab, zoek dus echt een combo.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard

    Fender Champ 12?
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ja, je komt dan al snel op een champje.
    Qua prijs zit je dan op een silverface champ of een champ12, waarbij de silverface (6watt) nog wat sneller die eindbuis-oversturing zal krijgen.
    De champ12 heeft daarentegen wat meer speelgoed, waaronder tweede kanaal. Dat betekent dus naast de volume-knop ook een aparte gain-knop, waar vele rockers wel blij mee zullen zijn.

  4. #4

    Standaard

    een peavey classic 30 doet het ook goed(mits je de buizen vervangt), heeft alleen iets meer vermogen dan een champ, maar kost zowel nieuw als gebruikt geen klap

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    4.296

    Standaard Re: "Het" buizengeluid uit een klein combootje..?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackSun
    Wat ik zoek is gewoon echt een simpele klein buizenversterkertje voor niet meer dan 300,- (tweedehands krijg ik hier natuurlijk het meest voor, kan niet boven dit budget gaan).
    Zou dat lukken denk je...een Peavey Classic 30?
    1. Roland Cube 15x mag weg tegen elk aannemelijk bod!
    2. Rivera Suprema 55 inclusief extra set nieuwe buizen en Weber beamblocker. Fatsoenlijk bod gevraagd!

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheTwanMan
    een peavey classic 30 doet het ook goed(mits je de buizen vervangt), heeft alleen iets meer vermogen dan een champ, maar kost zowel nieuw als gebruikt geen klap
    30watt buizen over een 12inch speaker... normaal huiskamerniveau en liefst al wat buizen-oversturing
    Of kan je bij die peavey ook nog buizen eruit trekken om het vermogen te halveren of zo?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 februari 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    783

    Standaard

    hey ik sinds kort een peavey classic 30, erg mooie versterker maar heeft niet zo heel veel gain van zichzelf. misschien als je er andere buizen in legt wel. heb de mijne trouwens 2e hands gekocht voor 375 euri.
    over het volume tjah thuis draai ik hem met de boost knop ingedrukt toch niet boven 2 want dan krijg ik al gezeik met mn ouders en de buren, maar het is wel te doen hoor.

  8. #8

    Standaard

    ZO'n peavy classic ziet er wel goed uit. Jammer datie weinig gain heeft, wil er toch wle een pittig rockgeluidje uit halen (ac/dc etc).

    Nog andere suggesties? Voor hoe duur gaan 1 kanaals jcm800's ongeveer?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.989

    Standaard

    JCM800's gaan rond de 600 meen ik.
    En die gaan ook echt niet lekker scheuren op huiskamerniveau :P Hooguit met'n pedaaltje erbij.

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ha... nu komen we ergens... een indicatie van gezocht geluid .

    AC/DC geluid krijg je eigenlijk alleen maar door de eindversterker redelijk open te draaien... en die ene eindbuis op een champje geeft toch ook niet echt ac/dc geluid als hij vol op z'n flikker krijgt.

    Ik denk niet dat 't voor 300 te doen is, maar ik zou dan misschien niet voor zo'n heel laag vermogen buizenbakkie gaan. Alleen moet je er dan nog voor het huiskamer-volume een hotplate/powersoak/webermass bij rekenen...
    DAT gaat je bij lange na niet lukken voor 300 euro.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top