Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    1.032

    Standaard

    Volgens mij is er idd iets mis met je potmeter, want als je op een strat het volume omlaag draait, hoort het geluid cleaner en meer vrij van brom te worden... Dat wil overigens niet zeggen dat het iets met de kwaliteit van USA strat potmeters heeft te maken, want die potmeters zijn gewoon dik in orde. Ik heb wel al eens gehoord dat je je potmeters beter kunt vervangen als je een setje texas specials in je gitaar monteert, omdat standaard pots dan kunnen gaan 'lekken'

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john.3001
    Volgens mij is er idd iets mis met je potmeter, want als je op een strat het volume omlaag draait, hoort het geluid cleaner en meer vrij van brom te worden...
    Cleaner is wat anders dan treble-verlies. Het geluid wordt cleaner omdat je minder output naar de versterker stuurt. Het verlies van hoog is vrij normaal ben ik inmiddels achter dankzij Kinman site.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Wat ook wil helpen is een .33 picofarad (iets in die richting?!?!) condensator op je volumepotmeter voor het behoud van je hoog, ibanez past deze toe op hun duurdere modellen. Is wel de goedkoopste oplossing. Goeie / betere potmeters is ook een optie, ga dan voor CTS potmeters, zijn volgens mij wel goeie.
    Via google kan je op schema's komen van ibanez, meeste rg modellen hebben een master tone en volume nl. Probeer het wel in het engels onder wiring scheme ofzo.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    he ketchup :razz: ook bedankt: het worden nieuwe potmeters; CTS.
    Daarnaast kun je inderdaad ook wat proberen met condensatoren en weerstanden. Ik heb inmiddels veel aan de info van Kinman site.

    Maar ben ook nieuwe hals aan het afwerken voor Tele en ook met effecten bezig en ook......... Nou ja, beetje veel dingen tegelijkertijd dus, maar dat potmeterverhaal komt nog wel. Als er veel verbetering (of verslechtering) is dan meld ik dat hier wel weer.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2004
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.653

    Standaard

    hoe zit het dan met lineaire en logaritmische potmeters?
    Ik snap wel hoe lineair en logaritmisch werken. Gewoon uit redenatie gebruik ik logaritmisch omdat geluid een logaritmisch karakter heeft maar is er een verschil in de praktijk ? In toon of swell of spelen van een laag volume of toon pot bijna dicht ? etc etc.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top