Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 58
  1. #11

    Standaard

    We krijgen les in C++ en MAX/MSP, maar ook in synthesevormen als Physical Modeling.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S
    Je hebt best kans dat er ergens een condensatortje in de SM57 verstopt zit.

    Goede post Mark, er moet eens wat gebeuren van overheidswege, want het is een zootje.
    Doe me een lol, zeg. Bij de tandarts wel, ja, die voert een medische ingreep uit op mijn maalwerk, maar in de geluidssector zijn we toch mans genieg om het zelf te regelen? Ik hou helemaal niet van overheidsbemoeienis. Feit is nou eenmaal dat er maar een beperkt aantal banen zijn, en heel erg veel mensen die het vak in willen. Dat probleem kan de overheid niet oplossen.
    De kwaliteit van de opleidingen kan misschien beoordeeld worden door een vakorganisatie. Ik noem Stichting Popmuziek Nederlad of de Nederlandse toonkunstenaarsbond. Laat de vakmensen maar uitmaken welke opleiding kwaliteit levert.
    Studio's worden al jaren op die manier gewaardeerd. Als je als klant goeie kwaliteit zoekt kan je daar best achter komen.
    Als je de overheid op geluidsopleidingen loslaat krijg je een diplomacultuur, waar grote talenten zonder papiertje geen kans meer krijgen en de eerst de beste techno-nerd met soep in zijn oren een goedbetaalde baan vindt omdat hij toevallig een papiertje heeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Ja Bert, daar kon je wel eens gelijk in hebben, is meer een taak voor een organisatie als SPN of zo.

    Maar nu geeft de helft van de studiobaasjes ongeveer cursussen omdat ze toch niet veel anders te doen hebben. En dat is bepaald geen goede ontwikkeling.

    Ik heb geen idee hoe het er toegaat bij de grotere instituten als SAE en Sound Seminar, ik zou wel eens wat mensen hier willen zien posten die dat gedaan hebben.

    Ik zie websites van studio's welke 6 uur opname aanbieden voor 100 euro en dat is voor de bandjes met een laag budget wel leuk, maar in de onderste lagen van de markt gaat iedereen er wel kapot aan.

    En er komen steeds weer nieuwe, het moet toch bepaald niet makkelijk zijn om nu een bedrijfje te starten. Ik vraag mij af of dat te maken heeft met het grote aantal ex audio studenten, heeft iemand daar een idee over?

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky
    We krijgen les in C++ en MAX/MSP, maar ook in synthesevormen als Physical Modeling.
    En dat C++ gaan jullie daar diep op in??Ik heb namelijk een jaar lang C++ en daarnaast nog twee kwartielen Microprocessors.
    En wat zijn synthesevormen als Physical Modeling??

    Laurens

  5. #15

    Standaard

    damn, ik ben nu dus helemaal ge-desorienteerd.
    Ik had het al helemaal in mn kop zitten: eerst 3 jaar HBO electrotechiek en vervolgens daar 2 of 3 jaar SAE achteraan....

    NOT als ik het zo begrijp...

    Damn
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vester86
    damn, ik ben nu dus helemaal ge-desorienteerd.
    Ik had het al helemaal in mn kop zitten: eerst 3 jaar HBO electrotechiek en vervolgens daar 2 of 3 jaar SAE achteraan....

    NOT als ik het zo begrijp...

    Damn
    Maar waarom wil je het SAE gaan doen, wat is je motivatie?

  7. #17

    Standaard

    Dan hier ook maar ff de link. In Algemeen is een discussie gaande over hetzelfde onderwerp: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=43370
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarhaantje
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky
    We krijgen les in C++ en MAX/MSP, maar ook in synthesevormen als Physical Modeling.
    En dat C++ gaan jullie daar diep op in??Ik heb namelijk een jaar lang C++ en daarnaast nog twee kwartielen Microprocessors.
    En wat zijn synthesevormen als Physical Modeling??

    Laurens
    We gaan redelijk diep in C++, maar dan wel op muziek gericht, je leert oa modulaire synthese in C++ en ook VST instruments maken.

    Physical Modeling is bijvoorbeeld het digitaliseren (een wiskundig model maken) van snaarmodellen en/of buizenmodellen (voor blassinstrumenten)

  9. #19

    Standaard

    @ HAN S: Ik ben al sinds groep 8 met muziek bezig, ik speel nu 5 jaar gitaar, organiseer met regelmaat optredens, doe daar licht en geluid, treed zelf ook nog eens op, moet op school een muziek-festival regelen voor 600 man publiek, dat is echt mijn ding. Ik leef en denk vrijwel alleen in muziek. Het wordt mij de laatste jaren steeds duidelijker dat ik "iets" in de muziek moet en wil gaan doen.
    Gewoon iets in het hoekje media, richting de mengpanelen, om het ff kort door de bocht te zeggen.

    Maargoed, door deze 2 topics ben ik ff flink wakker geschud denk ik
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vester86
    @ HAN S: Ik ben al sinds groep 8 met muziek bezig, ik speel nu 5 jaar gitaar, organiseer met regelmaat optredens, doe daar licht en geluid, treed zelf ook nog eens op, moet op school een muziek-festival regelen voor 600 man publiek, dat is echt mijn ding. Ik leef en denk vrijwel alleen in muziek. Het wordt mij de laatste jaren steeds duidelijker dat ik "iets" in de muziek moet en wil gaan doen.
    Gewoon iets in het hoekje media, richting de mengpanelen, om het ff kort door de bocht te zeggen.

    Maargoed, door deze 2 topics ben ik ff flink wakker geschud denk ik
    Heel goed, het was ook precies mijn bedoeling om mensen aan het denken te krijgen. De opleidingen vliegen als paddestoelen uit de grond.

    Als muziek jouw ding is krijg je het niet makkelijk. Geweldig als hobby, maar moeilijk om van te leven.

    Ik zag laatst die serie over een concervatorium in den Haag op Ned 3 op zondagmorgen en dan zie ik al die jonge mensen die in de muziek willen.

    En je moet echt al een behoorlijk nivo hebben om daar toegelaten te worden, maar na een antal jaren van hard studeren vraag ik me af wat er dan met die mensen gebeurt, waar komen ze terecht? In de orkestbak bij een musical? Of worden ze de zoveelste leraar clarinet en saxofoon?

    Dat lijkt me niet waar ze van hebben gedroomd toen ze zestien waren, toch?

    Deze discussie verschilt niet van de discussies welke ik zie op Amerikaanse en Engelse forums, de algemene indruk is dat iemand die hamburgers staat te 'flippen' bij McDonalds een stuk meer verdient als de gemiddelde muzikant of studio technicus.

    En je wilt toch ook wel een eigen huis, een leuke auto en genoeg inkomen om een gezin te kunnen onderhouden, of zie ik dat verkeerd?

    Als je dus echt in de muziek wilt, ga er dan voor, maar je bent gewaarschuwd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top